וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור חושף: "הייתי בטיפול אצל פסיכולוגית יהודייה"

2.9.2017 / 23:28

בסדרת ראיונות שערך סוציולוג צרפתי עם פרנציסקוס ה-16 לטובת ספר שעתיד להתפרסם אודותיו, חשף האפיפיור המכהן שבעבר נעזר בשירותיה של פסיכואנליטיקאית יהודייה: "היא היתה אישה טובה שעזרה לי רבות"

ביקור האפיפיור פרנציסקוס בסרייבו, בוסניה והרצגובינה, יוני 2015. רויטרס
עבר תקופה קשה והיה צריך לברר כמה דברים בנוגע לחייו. האפיפיור פרנציסקוס ה-16/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס ה-16 חשף לאחרונה שבעברו הוא נעזר בטיפול פסיכולוגי למשך תקופה של כחצי שנה, על מנת לסייע לעצמו "לברר כמה דברים" בנוגע לחייו. את הגילוי הזה ביצע האפיפיור במסגרת אחד מתריסר ראיונות שקיים איתו הסוציולוג הצרפתי דומיניק וולטון – ראיונות שייכללו בספר שעתיד לראות אור תחת השם 'האפיפיור פרנציסקוס: פוליטיקה וחברה'.

על פי דבריו של האפיפיור, בהיותו בן 42 הוא נעזר בשירותיה של פסיכואנליטיקאית בפגישות שבועיות שנפרשו על פני תקופה של כשישה חודשים ונערכו בביתה של המטפלת. לדבריו, הטיפול סייע לו רבות בתקופה קשה בחייו.

עוד בנושא:
מחקר: טיפולים פסיכולוגים לא יעילים כפי שחשבנו
למה אתם חייבים ללכת לפסיכולוג שלכם דווקא בשעות הבוקר?
מדעי ההתנהגות: מדור הפסיכולוגיה של וואלה! בריאות

ביקורו של טראמפ בותיקן. רויטרס
עוד יהודיה שנחמד לשוחח איתה. האפיפיור פרנציסקוס ואיוונקה טראמפ/רויטרס

"במשך שישה חודשים ביקרתי בבית אחת לשבוע בניסיון להבהיר לעצמי כמה דברים. היא היתה רופאה ופסיכואנליטיקאית והיא תמיד היתה שם בשבילי", אמר האפיפיור בן ה-80 למראיינו וולטון. האפיפיור ציין עוד כי המטפלת היתה אישה יהודייה ומעט לפני שנפטרה היא התקשרה אליו לצורך "דיאלוג רוחני", לדבריו. "היא היתה אישה טובה ובמשך חצי שנה היא עזרה לי רבות", אמר פרנציסקוס.

עוד באותו נושא

נס רפואי: האם נשיקה מהאפיפיור ריפאה גידול סרטני במוחה של בת שנה?

לכתבה המלאה

תקופה אפלה בארגנטינה

פרנציסקוס היה בן 42 בשנת 1978, באותה עת מולדתו ארגנטינה היתה שרויה עמוק בתוך מלחמה מלוכלכת שניטשה בין החונטה הצבאית ומתנגדיה משמאל. פרנציסקוס ה-16, שאז עוד ענה לשם ולתואר הכומר חורחה מריו ברגוגליו, הואשם בסיוע למעצרם של שניים מעמיתיו הכמרים וכן, בעשיית מעט מדי כדי לתמוך במתנגדים למשטר הצבאי האלים, בניגוד למנהיגים דתיים אחרים באותה תקופה שיצאו באופן ברור נגד החונטה. אולם, מדובר בהשערה בלבד וככל הידוע כיום האפיפיור לא ציין בראיונותיו שזו היתה הסיבה שגרמה לו לפנות לטיפול הפסיכולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully