וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה קלוריות באמת שורפים בסקס? כנראה פחות משחשבתם

23.8.2017 / 13:53

מוותרים על פעילות גופנית ובכל זאת מרגישים טוב עם עצמכם בטענה שכבר עשיתם סקס היום? חוקרים החליטו לבדוק לעומק כמה אמת יש מאחורי האמונה שסקס מרזה וייתכן שלא תאהבו לגלות מה היו המסקנות

סקס. ShutterStock
אם אתם עושים את זה בשביל הכושר, אולי כדאי שפשוט תצאו להליכה/ShutterStock

יש המון סיבות טובות לעשות סקס - מחקרים מצאו כי הפעולה הזאת לא רק מהנה, אלא גם יכולה לשפר את זרימת הדם, להעצים את תפקוד המוח, לשכך כאבים ואפילו להילחם בזיהומים. עם זאת, אם אתם מתכוונים לוותר על הפעילות הגופנית היום בטענה שכבר עשיתם סקס, אולי כדאי שתפסיקו לקרוא כאן – כי צפויה לכם הפתעה לא נעימה בכלל.

עוד בנושא:
כמה סקס באמת עושים בני הגיל שלכם?
יותר מ-200 קלוריות בשעה: הפעולות היומיומיות ששורפות הכי הרבה
חוקרים בדקו וקבעו: זו תנוחת הסקס המסוכנת ביותר לגברים

חוקרים מאוניברסיטת מונטריאול שבקנדה ביקשו לבדוק אחת ולתמיד איזו פעולה יעילה יותר לשריפת קלוריות – ריצה או סקס. הם מצאו, באופן לא מפתיע, שריצה שורפת הרבה יותר קלוריות מסקס – 276 בממוצע ל-30 דקות של ריצה קלה בקרב גברים ו-213 בממוצע לנשים. וכמה שורפים בסקס של חצי שעה? רק כ-101 קלוריות לגברים ו-69 בלבד בממוצע לנשים.

הסיבה לפער בין המינים, מסבירים החוקרים, נובע בין היתר מהעובדה שגברים שוקלים בממוצע יותר מנשים ולכן שורפים יותר קלוריות במאמץ. סיבה נוספת שהם סיפקו קשורה לעובדה שגברים במקרים רבים פעילים יותר בעת קיום יחסי מין מהנשים.

בעוד שהנתונים האלה נמוכים ממה שחלק מאיתנו היו מצפים, חשוב לזכור כי במציאות היומיומית של רובנו – המספרים אף עשויים להיות נמוכים עוד יותר. במחקר הנוכחי נמדדה שריפת הקלוריות בסשנים של 25 דקות הכוללים משחק מקדים – וזהו זמן ארוך בהרבה מהמשגל הממוצע.

ריצה בים. ShutterStock
הריצה שורפת יותר מכפול מכמות הקלוריות שנשרפות בקיום יחסי מין/ShutterStock

במחקר שפורסם בכת העת הנחשב New England Journal of Medicine נמצא כי הזמן הממוצע שרובנו מעבירים בסקס עומד על לא יותר משש דקות בלבד – פחות מרבע מהזמן הממוצע של משתתפי המחקר. עם זאת, חשוב לציין כי החישוב הזה לא כולל משחק מקדים, שכן נכלל במחקר הנוכחי. בנוסף, הגיל הממוצע של משתתפי מחקר עמד על 23, ולכן ייתכן שהם גם פעילים יותר במהלך האקט בהשוואה לאנשים מבוגרים יותר.

עוד באותו נושא

טופ 10: האימונים ששורפים הכי הרבה קלוריות בשעה

לכתבה המלאה

איזו תנוחה שורפת הכי הרבה?

חשוב לזכור כי על אף המסקנות האלה, פעילות גופנית היא עדיין עניין אינדיבידואלי והממוצע לא בדיוק תקף על כולם ובכל המצבים. אם אתם מזיעים ומתנשפים מאוד לאחר הפעילות, ייתכן שהדבר מראה שאכן שרפתם יותר קלוריות מבדרך כלל, אולם זו עדיין לא פעילות יעילה כמו ריצה או אפילו הליכה קלה, לדברי החוקרים.

עם זאת, מחקר נוסף בנושא מצא כי כשאתם נמצאים מעל בני הזוג שלכם, מספר הקלוריות שאתם שורפים עולה במידה ניכרת. בנוסף, כל תנוחה שבה אתם מרגישים את הירכיים או את שרירי העכוז עובדים, תהיה יעילה יותר מאחרות.

דרך נוספת להגביר את המאמץ היא לקיים יחסי מין בבריכה או בים. אתם אולי חושבים שסקס במים קל יותר, אך הוא דווקא דורש יותר מאמץ וישרוף יותר קלוריות באותו הזמן. גם תנוחות כמו "דוגי סטייל" וסקס בעמידה יעזרו להיפטר יותר ביעילות מהקילוגרמים העודפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully