וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאפור לשחור: מה שינה את צבע השיער של חולי הסרטן?

25.7.2017 / 16:44

תופעות לוואי כך מסתבר, לא חייבות להיות גרועות. במחקר ספרדי שנערך על חולים בסרטן הריאות שקיבלו תרופות אימונותרפיות, אחת מתופעות הלוואי היא חלום של רבים בעולם

שיער הפך כהה בניסוי לסרטן. AP
תופעת לוואי?/AP

הנה תופעת לוואי שהחוקרים במחקר הנוכחי לא ציפו לה: שערותיהם האפורות של חולי סרטן הריאות הפכו באורח בלתי צפוי מאפורות לשחורות. והמדענים מגרדים בראשם בתמהון. כימותרפיה, שהיא טיפול שכיח לחולי סרטן ידועה ככזו שגורמת לנשירת שיער, אבל 14 מטופלים במחקר הנוכחי קיבלו טיפול אימונותרפי חדש וסובלים, או שלא, מתופעת לוואי שלא ציפו לה.

"חשבנו שזה מקרה בודד", אמרה ד"ר נוליה ריברה, רופאת עור מאוניברסיטת ברצלונה לסוכנות הידיעות AP. לדבריה, צוות המחקר גילה כי הדבר קרה לעוד מטופלים, אחרי שביקשו מהם תמונות מלפני הטיפול. 14 המקרים שתוארו היו בין 52 חולים בסרטן הריאה אחריהם עקבו החוקרים במטרה לבדוק האם פיתחו תופעות לוואי קשות בעקבות שימוש בתרופות כמו קיטרודה וניבולומאב (אופדיבו).

עוד בנושא:
מפני שיבה תקום: האם בעתיד לא יהיה שיער שיבה?
השיער שלכם מאפיר? יש לנו חדשות רעות בשבילכם
יש לכם שיערות שיבה ואתם רק בני 20? זו כנראה הסיבה

שיער אפור הפך כהה בעקבות תרופה נגד לסרטן. AP
השיער הכהה אצל אלה שהתרופות עבדו אצלהם הכי טוב/AP

בעוד שלרוב המטופלים לא היה שינוי בצבע השיער, 14 המקרים שבהם כן חל שינוי בצבע השיער של המטופלים מצביעים על כך שלא מדובר בממצא בודד. ב-13 חולים, השיער הפך חום כהה או שחור ובחולה אחד רק חלקים מהשיער הפכו כהים. כל 14 החולים הללו הגיבו טוב יותר לטיפול בהשוואה לחולים אחרים, דבר המצביע על כך שהשיער המכהה עשוי להוות אינדיקציה לכך שהתרופות פועלות.

ד"ר ריוורה הסבירה שהם ממשיכים את המחקר כדי לחפש הסבר ולראות אם המקרים הללו הם רק מזל. ריברה ציינה כי לתרופות שניתנו במהלך המחקר יש תופעות לוואי חמורות שעלולות להפוך אותן ללא בטוחות עבור אנשים בריאים. מנגד, אם ימצא שהן משנות את צבע השיער, יכול להיות שיהיה ניתן לכל הפחות לפתח מהן תכשיר לטיפול בשיער מאפיר.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן
  • שיער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully