וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם שיערות שיבה ואתם רק בני 20? זו כנראה הסיבה

12.11.2016 / 9:05

כן, זה מבאס, אנחנו יודעים. אבל כדאי שתדעו שלא רק לגנטיקה יש פה תפקיד. גורמים אחרים כמו סביבה ואורח חיים משפיעים גם הם על כמות השיערות הלבנות שלכם, ואלה כבר חדשות טובות

עמוד היוטיוב של Cut Video

בווידיאו: מאה שנות עיצוב של שיער

כל מי שחווה את הסיטואציה של מציאת שיערה לבנה ראשונה בראש, לא יוכל לשכוח אותה. אם זה קורה בגילאי ה-20, זה כבר יכול להפוך לטראומה. אבל אין מה לדאוג, זה קורה לרבים מאיתנו, במיוחד לאלה שגם ההורים שלהם התחילו להלבין מוקדם יחסית. אם אתם היחידים מבני המשפחה שלכם ששערותיהם הלבינו בגיל מוקדם, כנראה שהסיבות להלבנה הן אחרות, והן יכולות להיות קשורות לסביבה ולאורח החיים שלכם. הנה כמה מהן:

עוד בנושא:
מפני שיבה תקום: האם בעתיד לא יהיה שיער שיבה?
6 עובדות על השיער שלכם שאתם חייבים להכיר
8 מאכלים שיעשו לכם שיער מהמם

אתם לחוצים. מדי

מדענים ביקשו כבר בעבר לחקור את הקשר בין לחץ ובין הופעת שיערות שיבה, ולמרות שלא נמצא קשר ישיר, קיימים רמזים רבים לקיום של תהליכים עקיפים שקושרים בין לחץ להלבנה או האפרה מהירה של השיער.

חוקרים מסויימים סבורים כי בזמנים של סטרס, מלנוציטים (תאים המייצרים את הפיגמנט של השיער - המלנין) נודדים מזקיקי השיער ולכן גורמים לשיער להלבנה מואצת. בנוסף, יש הסוברים כי הסיבה להלבנה סביב מתח קשורה לעצירה של התמיינות תאי גזע, מה שמפחית ייצור מלנוציטים חדשים ובכך מתעכב תהליך יצירת הצבע. הסבר נוסף הוא שמתח ומחלות רבות גורמים למצב דלקתי בגוף, ודלקת יוצרת רדיקלים חופשיים שפוגעים באיברים רבים ובכלל זה ביצירת הפיגמנטים בשיערות.

ובינינו, גם ללא מהמחקרים מספיק להציץ על נשיאים ושרים כמו ברק אובמה, בנימין נתניהו ויאיר לפיד, כדי להבין שחייב להיות קשר.

עוד באותו נושא

אני רק שאלה: האם מתח גורם לשיער להלבין?

לכתבה המלאה
שיער שיבה. ShutterStock
יש לזה כמה הסברים/ShutterStock

מחלה או מצב רפואי שגורם לשיער להלבין

במקרים נדירים, שיער שמאפיר בטרם עת עלול להיות תוצאה של בעיות בריאות כמו שיבושים בתפקוד בלוטת התריס או בעיות בבלוטת יותרת המוח. מחלות אוטואימוניות התוקפות את הגוף, ובכלל זה את העור והשיער, כמו התקרחות או ויטיליגו, יכולות גם הן לגרום לשיער להאפיר.

רק בחודש מרץ האחרון מדענים הצליחו לזהות את הגן שאחראי לתהליך האפרת השיער. הגן IRF4 אחראי על ויסות הפיגמנט הטבעי מלנין, שמצוי בשיער, בעור ובעיניים. הוא יושב על כרומוזום מספר 6, ואף שלא סביר שהוא הגן היחיד ששולט בהאפרת השיער החוקרים מעריכים כי ניתן לעכב או למנוע את השפעתו על האפרת השיער שלנו.

חוסר בוויטמינים

תזונה לקויה או מחסור בוויטמינים בהחלט יכולים להיות סיבה לכך שהשיער שלכם מאפיר מוקדם. במיוחד כאשר הוויטמין החשוב ביותר שגורם לתופעה הוא B12. חוסר בוויטמין הזה עשוי לגרום לאנמיה קשה, מה שמוביל לירידה בתאי דם אדומים.

עישון

עישון רע לבריאות שלכם, ואת זה כל הדיוטה יודע. אבל את ההשפעה המזיקה שלו אפשר לראות בעיקר על העור (המקומט), וגם הקרקפת שלכם נכנסת בקטגוריה הזו ומושפעת מההרגל הלא בריא הזה. מחקר שפורסם בשנת 2013 מצא קשר בין שיערות שיבה לפני גיל 30 ועישון. החוקרים שחילקו את הנחקרים לשתי קבוצות (מאפירים צעירים, וכאלה שלא האפירו לפני גיל 30) מצאו שאחוז המעשנים בקבוצת המאפירים היה גבוה מבאוכלוסייה הכללית בצורה משמעותית. וזו כבר סיבה מעולה להפסיק לעשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully