וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוריד חולצה ללא חשש: כך נפטרים מהתופעה שכל גבר מפחד ממנה

27.6.2017 / 17:18

ככל שמתבגרים, יותר ויותר גברים סובלים מחזה גדול מדי, או "Man Boobs". מהן הסיבות לכך ואיך ניתן לטפל בזה ביעילות? עכשיו כשאין מנוס מלהוריד את החולצה, הנה כל המידע שחשוב לכם להכיר

סיימון קאוול. ספלאש
זה קורה לטובים ביותר, סיימון קאוול/ספלאש

בחודשים האלו נראה שלאף אחד מאיתנו אין מנוס מלהשיל את הבגדים מעת לעת – בים, בבריכה או במפגשים חברתיים אחרים. למי שלא סובל מבעיות של דימוי גוף, זה אמנם לא נתפס כבעיה, אבל למי שמתבייש בגופו – גברים ונשים כאחד, המחשבה הזו עלולה לאיים ולהטריד מאוד. גברים רבים סובלים מהתופעה שידועה כ-Man Boobs – או בשמה המקצועי יותר, גניקומסטיה. למה היא נגרמת, מה היא אומרת על הבריאות וכיצד ניתן לטפל בה? הנה כל המידע שיעזור לכם להתפשט ללא חשש.

עוד בנושא:
חוקרים גילו: זו הדרך היעילה ביותר להיפטר מהכרס
גברים, רוצים לחיות יותר שנים? תבהו בשדיים ותעלו במשקל
אימון של חצי שעה יגרום לכם להרגיש רזים יותר

לגניקומסטיה יכולות להיות שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא חוסר איזון הורמונלי, הקשור ברמות גבוהות של אסטרוגן ורמות נמוכות של טסטוסטרון. במקרה כזה, ניתן להיוועץ ברופא ולמצוא טיפול תרופתי או כירורגי שיסייע להיפטר מהתופעה.

סיבה אפשרית אחרת היא עודפי שומן המאוחסנים בחזה. אם אתם סובלים מהבעיה הזאת, ניתן בהחלט לסייע לשיפור המצב באמצעות פעילות גופנית, המשלבת התעמלות אירובית ואימוני כוח לחיזוק שרירי החזה. בדרך זו ניתן להאיץ את קצב חילוף החומרים, לשרוף יותר קלוריות ולהיפטר מהשומן העודף עם הזמן.

טיפל כירורגי פשוט – אבל לא מתאים לכולם

בשנים האחרונות יותר ויותר גברים פונים לניתוח שיסייע להיפטר מעודפי השומן בחזה. בניגוד לכותרת המפחידה, מדובר דווקא בהליך די פשוט, אולם יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שניגשים אליו.

"הניתוח נעשה בדרך כלל מגיל 17 ומעלה בלבד, מאחר שבקרב בני נוער, החזה הגדול בדרך כלל נעלם מעצמו", אומר ד"ר עמוס לויאב, מומחה בכירורגיה פלסטית ורופא ראשי ברשת מרפאות כללית אסתטיקה. בגיל ההתבגרות, הבעיה נובעת בדרך כלל משינויים הורמונליים ותהליך ההתבגרות המינית.

משום שלגניקומסטיה יכולות להיות סיבות שונות, התהליך המקדים לניתוח חייב לכלול כמה בדיקות. "לפני הטיפול מבוצעת בדיקה גופנית כללית, בדיקות דם, בדיקת אנדוקרינולוג ובדיקות הורמונליות", מסביר ד"ר לויאב.

הקטנת חזה לגברים. כללית אסתטיקה,
כך זה נראה לפני ואחרי הניתוח/כללית אסתטיקה

יש שתי צורות טיפול אפשריות לתופעה – האחת היא שאיבת שומן מהאזור שבו ניכר העודף, והשנייה היא ניתוח פתוח, שבו מסלקים את עודפי רקמת השד שלא ניתן לשאוב.

שני סוגי הניתוחים – שאיבת שומן וניתוח פתוח - מבוצעים לרוב בהרדמה כללית. שאיבת שומן תיקח עד שעה וחצי וניתוח פתוח עד שעתיים וחצי. לאחר הניתוחים צפוי המטופל לחוש כאבים בינוניים שניתן לטפל בהם עם משככי כאבים, וייתכנו שטפי דם באזור הניתוח, שיחלפו עם הזמן.

למי שחושש מהסימנים שנשארים על העור לאחר הניתוח הפתוח, מבטיח ד"ר לויאב כי הצלקות שנותרות "עדינות מאוד וכמעט לא מורגשות". עם זאת, המטופלים בניתוח פתוח עלולים לסבול מחוסר תחושה זמני בחזה ובפטמות, אולם זה ייעלם לאחר ההחלמה. החיסרון היחיד בטיפולים אלו הוא הצורך להסתובב עם תחבושת היקפית אלסטית או חגורת גב אלסטית למשך עד ארבעה שבועות.

כמו בכל ניתוח, חשוב לזכור כי גם כאן למטופלים יש הגבלות מסוימות בתום הטיפול ויש לקחת אותן בחשבון. על פי ההנחיות, למטופלים רצוי לחזור לפעילות שגרתית רק לאחר עשרה ימים מיום הניתוח ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת למשך כחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully