וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לרזות? תפסיקו לספור קלוריות ושמרו מרחק מבשר

20.6.2017 / 11:36

מחקר גילה שהצמדות לתפריט צמחוני יעילה כמעט פי שניים לירידה במשקל בהשוואה לדיאטה מסורתית דלת קלוריות, ומסייעת גם בהפחתת מצבורי השומן בתוך השריר

רול וייטנאמי ממולא ירקות. ShutterStock
הקילוגרמים ירדו, המטבוליזם ישתפר/ShutterStock

רבים ממי שמעוניינים לרדת במשקל עושים זאת באמצעות דיאטות המתבססות על צריכת קלוריות מוגבלת וספירתן. ספירת הקלוריות מסייעת במעקב אחר הצריכה הכוללת במהלך היום ומתבססת על ההיגיון הפשוט – אם תכניסו פחות ממה שאתם מוציאים, תרזו. אולם, אחת הבעיות המשמעותיות ביותר עם דיאטות מסוג זה היא שקשה לעמוד בהן לאורך זמן, ורבים מהאנשים שיורדים במשקל כך, מעלים אותו בחזרה לאחר זמן מה.

מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת של הקולג' האמריקאי לתזונה, גילה שדווקא היצמדות לדיאטה צמחונית עשויה להיות יעילה פי שניים לירידה במשקל, בהשוואה לדיאטות המסורתיות שכוללות תפריט קלורי מוגבל. נוסף על כך, גילו החוקרים שמי שייצמדו לתפריט צמחוני לאורך זמן יהנו גם משיפור במטבוליזם, שיוביל בתורו להפחתה בשומן השריר.

עוד בנושא:
המכון האמריקאי לחקר הסרטן ממליץ על תזונה צמחונית
טבעונות או פליאו: איזו תזונה הכי בריאה?
האימונים ששורפים הכי הרבה קלוריות בשעה

אילוסטרציה. ShutterStock
6 קילוגרמים פחות, בזכות הצמחונות/ShutterStock

מדובר במחקר קטן יחסית, שהתחיל מכוונה לבחון כיצד משפיעה דיאטה צמחונית על חולים בסוכרת מסוג 2. מדענים מוועדת הרופאים לרפואה אחראית ניתחו את נתוניהם של 74 נסיינים, כולם חולי סוכרת סוג 2, שחולקו באופן אקראי לשתי קבוצות שלהן ניתנו דיאטה צמחונית (עשירה בפירות, ירקות דגנים ואגוזים, ללא מוצרים מן החי פרט ליוגורט דל שומן) או דיאטה קונבנציונלית דלה בקלוריות ומותאמת לסוכרתיים.

לאחר 6 חודשים החברים בקבוצת הדיאטה הצמחונית איבדו ממוצע של 6.2 קילוגרמים ממשקלם, ואילו חברי הקבוצה השנייה שנצמדו לדיאטה דלת הקלוריות המסורתית איבדו בממוצע 3.2 קילוגרמים. משמעות הממצא הזה היא שהדיאטה הצמחונית היתה יעילה כמעט פי שניים בירידה במשקל. החוקרים בדקו גם את מצבורי השומן בירכיים של הנבדקים, כדי לבחון כיצד השפיעו שתי הדיאטות השונות על השומן התת-עורי ובתוך השרירים הפנימיים של הירך. הם גילו שלשתי הדיאטות היתה השפעה דומה על הפחתת מצבורי השומן התת-עוריים, אך הדיאטה הצמחונית הצליחה להפחית יותר משומן השריר שך הנבדקים.

עוד באותו נושא

זה רשמי: תזונה צמחונית וטבעונית בריאה יותר גם לילדים

לכתבה המלאה

רלוונטי לכל מי שרוצה להיות רזה ובריא

"מדובר בממצאים בעלי חשיבות עבור אנשים שמעוניינים לרדת במשקל, ובהם גם אנשים שסובלים מתסמונות מטבוליות שונות או מסוכרת", אמרה ד"ר האנה קלאובה, שהובילה את המחקר. "אולם, הם רלוונטיים גם עבור כל מי שלוקח ברצינות את השמירה על משקלו ומעוניין להשאר רזה ובריא", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully