פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ספרו לנו על הרגלי השינה שלכם ונגלה איזה שינוי דרוש בחייכם

      דפוסי השינה שלכם אומרים עליכם הרבה, ומעידים רבות גם על המצב הנפשי והדברים שדורשים שינוי כדי לחיות קצת יותר טוב. ענו על השאלון הזה וגלו מה אתם באמת צריכים לשפר בחיים שלכם כדי להרגיש בריאים יותר

      אישה ישנה במשרד (ShutterStock)
      אולי אתם פשוט צריכים קצת הפסקה? (אילוסטרציה: Shutterstock)

      איכות השינה והמצב הנפשי שלנו הם במידה רבה כמו הביצה והתרנגולת – שינה לא איכותית משפיע רבות על המצב הנפשי ולהיפך, ולפעמים קשה להגיד מה קדם למה. השינה לא תורמת רק למידת החיוניות והאנרגיות. מחקרים הראו כי שינה איכותית משפרת את הזיכרון, מסייעת להתגבר על דלקות וכאבים, מעצימה את היצירתיות, מחזקת את היכולות הקוגניטיביות ואף מסייעת לרדת במשקל.

      מנגד, מחסור בשינה, על פי מחקרים שונים, עלול לגרום לבעיות לב, לריבוי מחלות כתוצאה מהחלשת הגוף, לפגיעה בתפקוד ובחשק המיני, להגברת הקמטים ואף להעלאת הסיכון לסרטן ולסוכרת.

      עוד בנושא:
      ישנים טוב? אלה 4 המאפיינים לשינה איכותית
      לא נרדמים? 7 טיפים טבעיים שאתם חייבים לנסות
      חלום צלול: האם אפשר לשלוט בתת-מודע בזמן השינה?

      לכל אחד יש את הרגלי השינה שמתאימים לו – יש כאלה שאוהבים ללכת לישון בשעות הקטנות של הלילה, ואחרים מעדיפים לקום מוקדם ולהספיק כמה שיותר עד שהשמש שוקעת. אף אחת מהדרכים האלו לא שגויות – כל עוד הן תואמות את מי שאתם ומאפשרות שינה מספקת. ענו על השאלות על הרגלי השינה שלכם וגלו מה תוכלו לשפר כדי לחיות ולישון קצת יותר טוב.