פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      יש כזה דבר שלגון בריא? בדקנו את סדרת הסולרו של שטראוס

      לקראת הקיץ חברות הגלידות מחממות מנועים ומציעות להורים שדואגים לתזונת ילדיהם חלופות בריאות לשלגונים המוכרים. בחנו אם כמה מהמוצרים החדשים בתחום, שלגוני הסולרו של שטראוס, באמת בריאים כמו שמבטיחים

      ילד אוכל קרטיב (ShutterStock)
      גם בתחום הגלידות והשלגונים מסתתרות בחירות בריאות יותר (אילוסטרציה: Shutterstock)

      אחת ההנאות הכי גדולות של ילדים בימי הקיץ היא שלגונים קפואים וצוננים ששוברים את החום ומעלים את האנרגיות. אחת הדאגות הגדולות ביותר של ההורים בהקשר הזה הוא הפגיעה בתזונה של ילדיהם בעקבות כמויות גבוהות מדי של סוכר, צבעי מאכל וחומרים משמרים.

      עוד בנושא:
      בריא או לא בריא? הלחמנייה המלאה של מאפיית אנג'ל
      רוטב עגבניות פיקנטי של GFree: תוספת בריאה לפסטה שלכם?
      מה זה אומר "לחם כוסמין" והאם הוא באמת טוב יותר לבריאות?

      חברות הגלידות מבינות זאת ומציעות בשנים האחרונות יותר ויותר מוצרים בריאים יותר, עם יותר מרכיבים מזינים, שגם ילדים וגם מבוגרים יוכלו ליהנות מהם, בלי לפגוע בגוף. גם שטראוס לא נשארת אדישה והשיקה ממש באחרונה את סדרת שלגוני סולרו Fruit Boostעם 50 אחוזי פרי. האם הם באמת בריאים? בחנו אותם אל מול המלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות.

      סולרו (יח"צ)
      סוכר בשיעור נמוך, ובלי שומנים בכלל (צילום: יח"צ)

      השלגונים החדשים של שטראוס מכילים נתרן בשיעור נמוך מאוד – 18 מ"ג ב-100 גרם, כאשר משרד הבריאות ממליץ לבחור מוצרים שיש בהם עד 800 מ"ג. גם מבחינת סוכרים השלגונים בריאים יותר מאחרים ומכילים רק 19.7 מ"ג ב-100 גרם. זאת אל מול שיעור מרבי של 22.5 בהמלצת משרד הבריאות. בנוסף, על פי ערכי המוצר הוא אינו מכיל כלל שומנים – עוד נתון מעודד שנותן לו מקום של כבוד ברשימה מצומצמת של שלגונים שדווקא טובים לבריאות.

      המוצר גם נושא את תו Vegan Firendly, ונחשב בחירה בטוחה גם לטבעונים שבכם. ואם תהיתם אז טעמנו, ובאופן מפתיע הוא מתוק וטעים ביותר.

      איך ערכנו את הבדיקה?

      המוצר נבחן אל מול המלצות ועדת האסדרה של משרד הבריאות לתזונה בריאה, שגובשו בשנה שעברה. הוועדה ממליצה לבחור מוצרי מזון שיש בהם עד 800 מ"ג נתרן, עד 22.5 גרם סוכר (פחמימות), ועד 6 גרם שומן רווי. כשבוחרים משקאות, חשוב לוודא כי הם לא מכילים יותר מ-100 מ"ג נתרן, 6 גרם סוכר ו-3 גרם שומן רווי.

      כך קבענו אם המוצר בריא או לא (עיבוד תמונה)

      אם אתם רוצים לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת, חשוב גם לבחון את התפריט היומי שלכם בשלמותו. כדאי לוודא שאתם צורכים בין 1,500 ל-2,400 מ"ג נתרן, כך על פי ארגוני בריאות בעולם. עוד קובעות ההנחיות כי מומלץ לצרוך פחמימות בשיעור שנע בין 45 עד 65 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית, מתוכן עד 10 כפיות של סוכר פשוט בלבד. שומנים כדאי לצרוך בשיעור של 25 עד 35 אחוז מצריכת הקלוריות מדי יום.