וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישנים פחות מ-6 שעות בלילה? זה משפיע על ספירת הזרע

15.5.2017 / 12:00

למספר שעות השינה שאתם ישנים ולשעה שבה אתם נכנסים למיטה יש השפעה משמעותית על ספירת הזרע ואיכותו. אז באיזו שעה כדאי ללכת לישון ולמתי לכוון את השעון המעורר? כל המידע בפנים

גבר ישן במיטה לבד. ShutterStock
גבר, כמה שעות ישנת הלילה?/ShutterStock

ללכת לישון מוקדם נראה אולי כמו עצה מתבקשת לגברים שרוצים להפוך לאבות בקרוב, ולו כדי להיערך מראש לאובדן שעות השינה שיווצר מהרגע שיהפכו להורים טריים. אבל יש עוד סיבה, אולי אפילו יותר טובה, לחלק את העצה הזאת לגברים שרוצים להביא ילדים לעולם. מחקר שנערך באוניברסיטה הרפואית הרבין שבסין גילה שלגברים שהולכים לישון מוקדם יחסית יש זרע בריא וחזק יותר.

מנתוני המחקר עולה כי זרעם של גברים ששעת השינה שלהם היא בין 20:00 ל-22:00 בערב היה בעל התנועתיות הטובה ביותר. פירוש הדבר שהזרעונים שלהם הם "שחיינים" טובים יותר ובעלי סיכוי גבוה יותר להפרות ביצית בהצלחה. המחקר הנוכחי, שפורסם בכתב העת הרפואי Medical Science Monitor מצביע על כך שלשעת השינה ומספר שעות שינה יש השפעה מכרעת על איכות הזרע של גברים.

עוד בנושא:
מומחי שינה קבעו: כמה שעות באמת כדאי לישון?
9 דברים שפוגעים לגברים בפוריות
זרע של גבר הולנדי הפרה בטעות 26 ביציות במרפאת פוריות

אילוסטרציה של ביצית מופרית. ShutterStock
שינה טובה ואיכותית מעלה את הסיכויים להפרות ביצית/ShutterStock

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחרי קבוצה שמנתה 981 גברים בריאים שקיבלו הנחיה ללכת לישון בשעות שונות: 20:00-22:00, 22:00 עד חצות ואחרי חצות. בנוסף, הם קיבלו הנחיות לגבי שעת ההשכמה כך שיקבלו 6, 8, או תשע שעות שינה ויותר. החוקרים אספו מהנבדקים דגימות זרע באופן שגרתי, וניתחו את איכותן לפי מדדים של ספירת זרע, תנועתיות ומבנה.

תוצאות המחקר הראו שספירת הזרע של גברים שהלכו לישון לאחר חצות היתה נמוכה יותר והזרעונים שלהם מתו מהר יותר בהשוואה לקבוצות האחרות במחקר. מצבם של גברים שישנו פחות משש שעות בלילה היה אפילו יותר גרוע, וכך גם של הגברים שבילו במיטה יותר מתשע שעות בלילה.

עוד באותו נושא

ג'טלג חברתי: השלמת שעות שינה בסופ"ש מסוכנת לבריאות

לכתבה המלאה

ספירת זרע נמוכה ואשכים קטנים

החוקרים סבורים ששעת שינה מאוחרת ושעות שינה בלתי מספקות מזיקות משום שהן גורמות לעלייה בנוגדנים שפוגעים בתאי זרע, סוג של חלבון שמיוצר על ידי המערכת החיסונית ועלול להרוג תאי זרע בריאים בעודם בגוף.

מחקר דומה שנערך בדנמרק בשנת 2013 גילה ממצא דומה, שעולה בקנה אחד עם ממצאי המחקר הסיני ולפיו, ספירת הזרע של גברים שישנו שש שעות בלילה היתה נמוכה ב-25 אחוזים מזו של גברים שישנו 8 שעות מלאות מדי לילה. המדענים הדנים גילו עוד שמחסור בשינה גורם לאשכים להתכווץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully