וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוק כשמר לי: כך תדעו אם יש לכם התמכרות מסוכנת לסוכר

15.5.2017 / 8:00

אף שאנחנו יודעים שהוא מזיק לבריאות שלנו, נראה שחלקנו פשוט לא מסוגלים להפסיק לצרוך סוכר או להפחית את השימוש בו. כך תדעו אם המתוקים מהווים עוד הנאה לא מזיקה עבורכם, או שהגיע הזמן להפחתה משמעותית

מערכת וואלה!

בווידאו: כך הסוכר משפיע לכם על עור הפנים

לא צריך להיות מומחה בתזונה כדי להבין כמה הסוכר משפיע לנו על הבריאות. אינספור מחקרים כבר הראו כי כמות גדולה של סוכר פוגעת בכבד, מאיטה את חילוף החומרים, מגבירה את הסיכון למחלות לב וכלי דם ומעלה את הסיכון לסוכרת. ממש כמו סיגריות ואלכוהול, רבים מבינים כי שימוש מופרז בסוכר עלול להזיק להם, אך ממשיכים לעשות זאת. אז למה חלקנו פשוט לא מסוגלים להתרחק ממתוקים?

עוד בנושא:
מה קורה לגוף אחרי שנה בלי סוכר?
כמה סוכר מתחבא במזון הבריא שאתם אוכלים?
האם אתם יודעים כמה סוכר יש במאכלים האהובים עליכם?

זה לא בגלל שאותם אנשים הם חלשי אופי – אלא פשוט בגלל שהסוכר, כמו חומרים ממכרים אחרים, משבש את פעילות המוח. חוקרי התמכרויות מצאו בסריקות מוח כי התגובה שלנו לסוכר דומה לתגובה שמופיעה אצל מכורים לסמים. זאת מכיוון שהסוכר גורם להפרשת דופמין – חומר כימי שלוקח חלק במנגנון ה"עונג" ותורם גם לפיתוח התמכרות. גם הסרטונין שמופרש במוחנו ומשפר את מצב הרוח הוכח כמשפיע על ההתמכרות למתוקים. חוקרי התנהגות מעריכים כי תחושת העונג שנובעת מאכילת המתוק גורמת להפרשה מוגברת של הסרטונין, מה שגורם לכך שבהיעדרו הם חשים מחסור חמור ותאווה מוגברת למשהו שישפר את המצב.

אז איך תדעו אם אתם בשלב הבעייתי של ההתמכרות לסוכר, או שמא החיבה שלכם למתוקים היא לא דבר חריג? ענו על השאלון שיעזור לכם להבין בדיוק איפה אתם עומדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully