וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המפתיעה שנשים חייבות לשתות הרבה מים

3.4.2017 / 15:08

חשבתן ששתיית מים תורמת רק למראה עור בריא ולדיאטה? טעיתן. מסתבר שהיא בעלת השפעה גם על איבר המין שלכן. מעקצוצים, יובש ואפילו כאבים - כך משק המים בגוף שלכן משפיע על הווגינה

סריקה

למה גווינת פאלטרו מבקשת שתכניסו ביצים סיניות לווגינה שלכן?

אם יש עצה בריאותית אחת שכל אחד מכיר היא לשתות מים, והרבה מהם. שתייה מרובה של מים מגבירה את האלסטיות של העור, ולפיכך תורמת למראה שלו, מגבירה את המטבוליזם וגורמת לנו להרגיש אנרגטיים יותר. אבל זה לא נגמר פה. מסתבר שלמשק המים שלנו יש השפעה גם על הווגינה.

"וגינה בריאה צריכה את אותה היגיינה ותשומת לב כמו שאר איברי הגוף שלנו", אמרה ד"ר שרי רוס, מומחית לבריאות האישה לאתר ההפינגטון פוסט. "העור של הנרתיק רגיש ליובש אם הוא לא מטופל כראוי". לדבריה, כאשר הגוף אינו רווי ממים, העור החיצוני והפנימי של הנרתיק נוטה להיות יבש ואינו משומן היטב. כתוצאה מכך נשים עלולות לחוות עקצוצים וגירודים, תחושה של צריבה ואפילו כאב באיבר המין שלהן. בנוסף, היובש עלול להגביר דלקות וזיהומים.

עוד בנושא:
למה נשים מסירות את שיער הערווה שלהן, והאם זה בריא?
כמה נשים היו צריכות למות כדי שרופאים יבינו שהם חייבים לשטוף ידיים?
חצי מהנשים לא מכירות את איברי המין שלהן

האיזון העדין מופר

למה זה קורה? החלק הפנימי של הווגינה הוא חומצי במצב רגיל, והוא נועד כדי להגן על אוכלוסיית האורגניזמים שחיה שם. בכל פעם שהאיזון העדין של אוכלוסיית חיידקים מופר, מתרחשות דלקות, יובש או גירוי. "זיהומים חיידקיים ודלקות מתרחשים כאשר יש הפרעה של איזון pH נורמלי שנגרם על ידי עור מיובש בחלק הפנימי ואף מסביב הנרתיק", הסבירה ד"ר רוס.

עוד באותו נושא

למות חלקה: ההיסטוריה הקטלנית של הסרת השיער

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
פשוט תשתו עוד כוס מים/ShutterStock

אז על כמה מים אנחנו מדברים? אנחנו רגילים לשמוע שצריך לשתות שמונה כוסות מים ביום, אבל כמעט כמו בכל דבר שנוגע לבריאות שלנו, מדובר בנושא שמשתנה בין אדם לאדם והוא תלוי במספר גורמים, ביניהם כמות הפעילות הגופנית שאתם עושים ומספר כוסות הקפה או שאתם שותים.

אבל כאמור, שתיית נוזלים מרובה אינה הגורם היחיד שקובע את בריאות הווגינה, וגורמים נוספים תלויים בתזונה, משקל הגוף שלכן וכמובן היגיינה בסיסית. אבל רגע לפני שאתן רצות למקלחת, מחקר שפורסם לפני שנתיים מצא כי נשים שמשתמשות בשטיפות וגינליות שמות את עצמן בסיכון גבוה יותר לחשיפה לכימיקלים מזיקים הנקראים פתלטים ומפריעים להורמונים בגוף. לדברי החוקרים, השטיפות הללו עלולות להגביר את הסיכון למחלות דלקתיות של האגן, סיבוכי היריון ואף לסרטן צוואר הרחם. אז מה עדיף? פשוט לשתות מים. לא רק הווגינה שלכן תודה לכן, אלא כל הגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully