וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מהנשים לא מכירות את איברי המין שלהן

3.9.2014 / 12:14

לכבוד שבוע המודעות לסרטן גניקולוגי שנערך החודש בכל העולם, התבקשו נשים לזהות את מיקומם של איברי המין שלהם. התוצאות היו מדהימות והן חשפו את היחסים המורכבים של נשים עם הפות שלהן

אילוסטרציה. ShutterStock
אתן הייתן מצליחות למצוא?/ShutterStock

חודש המודעות לסרטן הגניקולוגי שמתרחש בכל העולם בחודש ספטמבר הביא איתו תוצאות מפתיעות, שלא לאמר מבהילות: מחצית מהנשים באנגליה כך מסתבר, לא יודעות היכן נמצאים איברי המין שלהן.

עוד בנושא:
למה אנחנו כל כך מפחדות מבדיקת פאפ?
מה עושים עם דלקת בדרכי השתן?
ניתוחים אסטתיים: שיפורים מהווגינה

קרן הצדקה The Eve Appeal ערכה סקר שבו ניתנו לנשים אקראיות מכל טווח הגילאים תרשים וביקשו מהן לזהות היכן נמצאים הרחם, הנרתיק, השחלה, צוואר הרחם והפות, חמשת האברים שיכולים להיפגע מסרטן גניקולוגי. למרבה ההפתעה, מחצית מהנשים שטווח הגילאים שלהן נע בין גילאי 26 ל-35, לא ידעו היכן ממוקמים האיברים האלה בתרשים שהוצג לפניהן.

נשים צעירות מתביישות לומר פות

כנראה שניסיון הוא דבר חשוב מאוד בחיים, שכן למעלה מ-80 אחוזים מנשים בגילאי 66-75, כן ידעו לזהות היכן נמצאים האיברים על התרשים, אף שביחס לצעירות הן דווקא הראו חוסר ביטחון לפני תחילת הסקר. נשים צעירות גם הודו שהן מתקשות להשתמש בטרמינולוגיה של מערכת הרבייה ו-65% מהן הודו כי הן משתמשות במילים חלופיות עבור פות ווגינה ומעדיפות לקרוא להם איברי מין נשיים.

למעלה מ-20 אלף מקרים חדשים של סרטן גניקולוגי, הכולל את סרטן צוואר הרחם וסרטן השחלות, מתגלים כל שנה באנגליה, וכ-7,600 מקרי מוות נרשמים כל שנה. בארה"ב הסטטיסטיקות מדברות על קרוב למאה אלף מקרים חדשים בשנה של סרטן גניקולוגי ועל קרוב ל-30 אלף מקרי מוות שנגרמים בעקבו.

הסקר שחשף את חוסר הידע של נשים בכל טווחי הגילאים באשר למערכת הרבייה שלהן מדאיג לא רק בשל הבורות אלא גם בגלל שהוא משמש כמעין תמונת מראה ליחסים המורכבים שיש לנשים עם איברי המין שלהן.

והנה מה שיש לבנות "כתום הוא השחור" החדש להגיד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully