וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברנפלקס ללא גלוטן של G Free: בחירה טובה לבריאות?

29.3.2017 / 15:35

דגני הבוקר החדשים של G Free מציעים חלופה נטולת גלוטן לדגני התירס המוכרים שכולנו גדלנו עליהם. האם הם עומדים בהגדרה של מוצר בריא והאם גם הטעם דומה למקור? בדקנו, טעמנו, ואלו התוצאות

דגני בוקר. ShutterStock
איך הבוקר שלכם ייראה ללא גלוטן?/ShutterStock

עם בהלת הסלמונלה בדגני הבוקר שתקפה אותנו בקיץ האחרון, נראה כי המודעות לבריאות בבחירת המרכיבים בארוחת הבוקר שלנו עלתה מדרגה. השחקניות המובילות בשוק מנסות להציג את עצמן כבריאות יותר, מדגישות יותר את היתרונות הבריאותיים של דגני הבוקר על גבי האריזות ומשיקות יותר ויותר מוצרים חדשים ובריאים יותר. גם חברת G Free, המתמחה במוצרים ללא גלוטן, השיקה באחרונה את הגרסה שלה לברנפלקס – פתיתי תירס קלויים מקמח תירס מלא. המוצר החדש כאמור לא מכיל גלוטן, אך האם הוא עומד בהגדרה של מוצר בריא?

עוד בנושא:
גרנולה ללא תוספת סוכר של Tusso: בריא או לא בריא?
לחם מלא עם דגנים של אנג'ל: שווה להוסיף אותו לתפריט?
דנונה Triple Zero: כמה הוא טוב לבריאות?

הדגנים החדשים של G-Free מכילים 398 מ"ג נתרן, כשמשרד הבריאות ממליץ לצרוך מוצרים המכילים עד 800 מ"ג. המוצר מכיל שיעור זניח של שומן רווי (פחות מ-0.1), כשההמלצה עומדת על עד 6 גרם. גם סוכרים מצויים בו בשיעור נמוך יחסית – 1.5 גרם, כאשר ההמלצה היא עד 22.5 גרם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיעורים נמוכים של נתרן, שומן וסוכר. הדגנים של G-Free/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הקריטריונים האלה, הדגנים האלו בהחלט עומדים בהגדרה של "מוצר בריא". בטעם אמנם מרגישים מעט את המחסור בגלוטן, אבל פתיתי התירס האלו בהחלט מהווים בחירה מומלצת למי שרגיש לגלוטן, נמנע ממנו, או פשוט מחפש חלופה כשרה לפסח לדגנים הרגילים שלו.

עוד באותו נושא

שמרו מרחק: 9 מאכלים שתזונאים לא ייגעו בהם

לכתבה המלאה

איך ערכנו את הבדיקה?

הבדיקה למוצר בריא נערכת אל מול המלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות. על פי המלצות אלו, כשניגשים לבחור מוצר מזון כשלהו, חשוב לבחון את הסימון התזונתי ל-100 גרם. בבדיקת הערכים מומלץ לוודא כי המוצר לא מכיל יותר מ-800 מ"ג נתרן, 22.5 גרם סוכר ו-6 גרם שומן רווי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם רוצים לשמור על גוף בריא לאורך זמן, חשוב להסתכל גם על התפריט היומי הכולל. ארגוני הבריאות בעולם ממליצים כי 45 עד 65 אחוזים מהתפריט יהיו מורכבים מפחמימות, מתוכן עד 10 כפיות סוכר פשוט. בנוסף, כדאי לצרוך בין 1,500 ל-2,400 מ"ג נתרן מדי יום (גם שיעור נמוך של נתרן מזיק לבריאות), ולוודא כי 25 עד 35 אחוזים מהתפריט יהיו מורכבים משומנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully