וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם מלא עם דגנים של אנג'ל: שווה להוסיף אותו לתפריט?

15.3.2017 / 10:42

עם כל הלחמים הבריאים שמשתלטים על המדפים, קל ללכת לאיבוד בין כל ההבטחות למוצר הבריא ביותר. כדי להקל עליכם, בדקנו את אחד החדשים שבהם – לחם מלא עם דגנים של אנג'ל. האם הוא באמת בריא כמו שמבטיחים?

לחמים וחיטה. ShutterStock
הרבה חלופות תפסו את המקום של הלחם הלבן, אבל כמה מהן באמת בריאות?/ShutterStock

לחם היה מאז ומעולם בין מוצרי הצריכה הבסיסיים ביותר, אבל נראה שבשנים האחרונות, ככל שעולה המודעות למזון בריא יותר, רואים על המדף הרבה יותר אפשרויות ללחם ה"פשוט" שמלווה את האנושות כבר אלפי שנים. יותר ויותר לחמים מסוגים חדשים נכנסו למשחק, עם הבטחות למרכיבים מזינים, בריאים וטובים יותר. ללחמים שהצטרפו למהפכת הבריאות הצטרף עכשיו גם לחם חדש מחיטה מלאה של אנג'ל, בתוספת דגנים וגרעינים. האם הוא באמת עומד בהגדרה של מוצר בריא? בדקנו מול המלצות משרד הבריאות.

עוד בנושא:
דנונה Triple Zero: כמה הוא טוב לבריאות?
"שוקו מו" ללא תוספת סוכר: בריא כמו שמבטיחים?
לקנות או לא לקנות? קטשופ מופחת סוכר של היינץ

הלחם מחיטה מלאה של אנג'ל כולל 278 מ"ג נתרן ל-100 גרם, כשהמלצת משרד הבריאות היא עד 800 מ"ג. עוד תמצאו בו 1.3 גרם שומן רווי, כשעל פי ההמלצה, מוצר בריא מכיל עד 6 גרם. בשני הפרמטרים האלה הלחם באמת מצטיין. ואולם, מבחינת סוכרים התמונה פחות ברורה. בלחם יש עם 31.8 גרם פחמימות ל-100 גרם, כשההמלצה לסוכרים עומדת על 22.5.

החברה מסבירה זאת בכך שהפחמימות בלחם לא מורכבות רק מסוכרים, אלא גם מרכיבים מזינים כמו חיטה. ואולם, למרבה הצער אין על תווית המרכיבים של הלחם את כמות הסוכר המדויקת, כך שלא ניתן לבדוק אם הוא עומד בהגדרות.

לחם אנג'ל. ShutterStock
מלא סיבים וגרעינים/ShutterStock

יש לציין כי המוצר קיבל את תו "אפשרי בריא" ללחמים של משרד הבריאות. תו זה דורש כי הלחם יכיל לפחות 80 אחוזים של קמח מלא ולא יותר מ-250 קלוריות ל-100 גרם. בנוסף, הלחם המלא החדש של אנג'ל מכיל גם גרעינים הממלאים תפקידים חשובים בתזונה בריאה ונכונה. הגרעינים שבלחם כוללים שומשום, גרעיני פשתן ופתיתי שיבולת שועל. מרכיבים אלו מכילים שומנים בריאים מן הצומח, שמחקרים רבים קשרו לשמירה על לב תקין, לחיזור מערכת העיכול ולהעצמת הכולסטרול הטוב בגוף.

למרות כל היתרונות האלה, אי אפשר לדעת אם הלחם עומד ברמות הסוכר שקבעה ועדת האסדרה של משרד הבריאות, ולכן לא נוכל להכתיר אותו כמוצר בריא באופן מבוהק. בואו נאמר - 95 אחוז בריא.

עוד באותו נושא

סודות הברקוד: כל מה שאתם לא יודעים על המוצרים שאתם קונים

לכתבה המלאה

מהם הקריטריונים שלנו למוצר בריא?

את הלחם בדקנו בהתאם להמלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות. הוועדה ממליצה לבחור מוצרים שאין בהם יותר מ-800 מ"ג נתרן ל-100 גרם, עד 22.5 גרם סוכר ועד 6 גרם שומן רווי. כשאתם בוחרים משקה כדאי לבדוק שאין בו יותר מ-100 מ"ג נתרן ל-100 גרם, 6 גרם סוכר ו-3 גרם שומן רווי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשמסתכלים על התפריט היומי הכולל, ארגוני הבריאות בעולם ממליצים כי 45 עד 65 אחוזים מתוכו יהיו פחמימות, מתוכן עד 10 כפיות סוכר פשוט, 25 עד 35 אחוזי שומן, וכ-1,500 מ"ג נתרן בכל יום. עוד חשוב להקפיד שלא לצרוך יותר מ-2,400 מ"ג נתרן ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully