וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנונה Triple Zero: כמה הוא טוב לבריאות?

5.3.2017 / 14:23

יוגורט נחשב מאכל בריא, אבל חלק מהמוצרים בקטגוריה מלאים בממתיקים מלאכותיים שפוגעים בבריאות. עכשיו דנונה משיקה יוגורט חדש שמומתק באופן טבעי בלבד. בדקנו כמה הוא באמת בריא

אילוסטרציה. ShutterStock
באמת יש סיבה לחייך?/ShutterStock

היוגורט נתפס כמעדן בריאות, ורוב המוצרים שעל המדף אכן מכילים רמות נמוכות של סוכר ושומן. עם זאת, לא רבים יודעים שדווקא התוספת הבריאה לכאורה לתפריט, עלולה להכיל ממתיקים מלאכותיים שדווקא מזיקים לגוף.

עוד בנושא:
מתוק לו: כמה כפיות סוכר יש במאכלים הבאים?
אמת או שקר? 14 מיתוסים על תזונה שהגיע הזמן לנפץ
כמה שילמו יצרני הסוכר כדי לשכנע אתכם שהוא לא מזיק?

כדי לכבוש את לב הצרכנים שפיתחו בשנים האחרונות מודעות מוגברת לבריאות, השיקה חברת שטראוס את דנונה Triple Zero. המוצר הזה, לטענת החברה, מכיל שיעור רב של חלבונים ולא כולל שומן, סוכר או ממתיקים מלאכותיים כלל. האם הוא באמת עומד בהגדרה של מוצר בריא? בדקנו מול המלצות משרד הבריאות.

היוגורט החדש של שטראוס אכן אינו מכיל שומנים או ממתיקים מלאכותיים. הוא מומתק בסטיוביול קליקוזיד, חומר המופק מעלי סטיביה טבעיים. באגודה לבריאות הציבור מציינים כי זהו ממתיק בטוח בהשוואה לאחרים, שאינו גורם לסרטן. המוצר מכיל גם 40 מ"ג נתרן, כשההמלצה של משרד הבריאות היא עד 800 מ"ג. במוצר ניתן למצוא כמות גדולה של סידן – 90 מ"ג, וכפי שמובטח, גם שיעור גבוה יחסית של חלבון - 7.4. מהבדיקה ניתן לראות שהיוגורט החדש בהחלט עומד בהמלצות משרד הבריאות ואפשר להוסיף אותו לתפריט ללא חשש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממתיק טבעי מצמח הסטיביה, יוגורט Triple Zero/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך ערכנו את הבדיקה?

היוגורט נבדק בהתאם להמלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות. בהתאם להמלצות, כדאי לבחור מוצרים המכילים עד 800 מ"ג נתרן ל-100 גרם, עד 22.5 גרם סוכר ועד 6 גרם של שומן רווי. אם מדובר במשקה, הקפידו שלא יהיו בו יותר מ-100 מ"ג נתרן, עד 6 גרם סוכר ועד 3 גרם שומן רווי.

עוד באותו נושא

סודות הברקוד: כל מה שאתם לא יודעים על המוצרים שאתם קונים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם מסתכלים על התפריט היומי הכולל, ארגוני הבריאות בעולם ממליצים לכלול בו 45 עד 65 אחוזים של פחמימות, מתוכן עד 10 כפיות של סוכר פשוט. עוד מומלץ להקפיד כי 25 עד 35 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית יהיו מורכבים משומנים וכן כדאי לצרוך לפחות 1,500 מ"ג נתרן ליום, ולא יותר מ-2,400 מ"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully