וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמת או שקר? 14 מיתוסים על תזונה שהגיע הזמן לנפץ

11.7.2016 / 6:29

חוק שלוש השניות הוא שקר אחד גדול, בננות לא גורמות לעצירות, סוכר לא יעשה את הילדים שלכם היפראקטיביים ואין שום בעיה לערבב וודקה ועראק. הנה כל המיתוסים שכדאי לכם לשכוח

סיפור בדקה כוס מים ביום/מערכת וואלה

בסרטון: ההבדל המטורף שיכולה לעשות כוס מים נוספת ביום

1. חוק שלוש השניות
לא נכון. מצטערים, אבל האוכל שהפלתם לרצפה הפך למזוהם בתוך מילישנייה, וזה ממש לא יעזור לכם אם תרימו אותו אחרי 3 שניות, גם לא אחרי שתי שניות.

2. אתם חייבים לשתות 8 כוסות מים ביום
לא ממש. אף ששתיית מים חשובה מאוד לבריאות, וגם לדיאטה, לא חייבים לשתות דווקא 8 כוסות ביום. אהרון א. קרול, פרופסור לרפואת ילדים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אינדיאנה, הסביר שהכוונה של העצה המקורית, שניתנה כבר בשנת 1945, היא שבני אדם יצרכו נוזלים בכמות המקבילה לשניים וחצי ליטרים, שהם כשמונה כוסות. עם זאת, לדבריו, המדענים כללו את כמות הנוזלים גם דרך שתיה וגם דרך אכילה למשל של ירקות ופירות, ומעולם לא התכוונו שאנשים ישתו שמונה כוסות מים ביום.

3. העלים הפנימיים של החסה בריאים יותר
לא נכון. העלים החיצוניים של החסה עשירים בוויטמינים יותר מהעלים הפנימיים. ככל שהעלה גדול ומפותח יותר, כך כמות הוויטמינים שהוא מצליח לאגור גדולה יותר.

סלט קיסר. ShutterStock
הגודל כן קובע. סלט קיסר/ShutterStock

4. סוכר הופך ילדים להיפראקטיביים
לא נכון. למרות שכל הורה יכול להישבע שזה נכון, אין הוכחה מדעית לכך שסוכר הופך ילדים לקופצניים יותר או להיפראקטיביים. על פי ארגון ה-ADHD האמריקאי, לא נמצא קשר סיבתי בין צריכת סוכר גורמת ובעיות התנהגות אצל ילדים. מי שחשודים כבעלי השפעה שלילית על התנהגות הילדים הם צבעי מאכל מסויימים כגון טטרזין (E102) וקרמוזין (E122) בשילוב עם חומרים משמרים כגון סודיום בנזואט.. מה שכן בטוח ומוכח שהוא שסוכר לא מומלץ לילדים מכיוון שהוא גורם להשמנה ולבעיות שיניים.

5. ארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום
לא נכון. או ליתר דיוק – תלוי את מי שואלים. שנים סיפרו לנו שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה שיש, וששום דיאטה לא תעבוד אם תוותרו עליה, אבל חוקרים מאוניברסיטת אלבמה גילו כי אם אתם מדלגים על ארוחת הבוקר שלכם אתם לא בהכרח מועילים או מזיקים לדיאטה. מצד שני, מחקר נוסף שהתפרסם במגזין Obesity גילה כי נשים שאכלו ארוחת בוקר גדולה ירדו יותר במשקל מנשים שאכלו את אותה כמות הקלוריות בערב. בשורה החתונה - תעשו מה שאתם אוהבים, ותמצאו את המחקר שמגבה אתכם.

השכן. אפיק גבאי
חשובה או לא, היא בהחלט מהנה/אפיק גבאי

6. פירות וירקות קפואים פחות מזינים מטריים
כמעט. זה נכון שירקות ופירות טריים הם הבריאים ביותר, אבל ירקות ופירות קופאים נכנסים להקפאה עמוקה כשהם עוד טריים ורעננים, ולכן שומרים על ערך תזונתי גבוה מאוד. דווקא ירקות פירות טריים עלולים לבלות ימים ארוכים במשאיות, במחסנים ועל מדפי הסופרמרקט עד שהם מגיעים למקרר שלכם, כך שהם למעשה פחות טריים מקפואים.

7. מזונות ללא גלוטן בריאים יותר
נכון, אבל רק אם אתם סובלים מצליאק (אחוז אחד מהאוכלוסייה) או סובלים מרגישות לגלוטן. אם לא, אין שום סיבה שתימנעו מגלוטן. למעשה, יש לא מעט עוגות, עוגיות, מאפים נטולי גלוטן שהם עתירי שומן וסוכר.

8. תפוח ירוק בריא יותר מאדום
לא נכון. תפוחי העץ השונים מכילים כ-82 אחוזי מים,15 אחוזי פחמימות, והמתיקות נקבעת בהתאם לסוג הסוכר המרכיב אותו וכמות החומצות שבו. הם בריאים בדיוק באותה רמה.

עוד באותו נושא

קופאים על השמרים: עד מתי מותר לאכול מזון קפוא?

לכתבה המלאה
מאפיה. ShutterStock
אם אין לכם צליאק - תרגישו חופשי/ShutterStock

9. אכילת סלרי שורפת קלוריות
כמעט. אכילת סלרי לא שורפת שומנים ולא תרזה אתכם, אבל הגוף צריך מעט יותר אנרגיה לאכילת הסלרי מזו שהירק הזה מספק, ולכן אתם נשארים עם סך שלילי של קלוריות. להוציא העובדה שהוא לא עולה לכם בשום קלוריה, סלרי גם עשיר בסיבים תזונתיים, מה שהופך אותו לנשנוש המושלם לדיאטה.

10. כדאי להימנע מביצים כדי לשמור על הכולסטרול
לא נכון. במשך שנים ביצים נחשבו למאכל לא בריא בגלל הכולסטרול, אבל כעת מומחי תזונה כבר יודעים שלמזון יש השפעה לא רבה בכלל על מאזן הכולסטרול בגוף שלנו. אם תהיתם, שומן רווי הוא זה שמעלה את כמות הכולסטרול בגוף.

11. בשר אדום לא בריא
לא ממש. בשר אדום עשיר בחלבונים, בוויטמינים ובמינרליים. עם זאת, כדי להישאר בריא צריך להפחית את צריכת הבשר האדום לפעם עד פעמיים בשבוע, ולהמעיט ככל הניתן מאכילת בשר מעובד.

ביצה רכה. ShutterStock
אין סיבה להימנע. ביצה קשה/ShutterStock

12. בננה גורמת לעצירות
לא נכון. הבננה קלה לעיכול ואף יכולה לעזור לתפקוד מערכת העיכול. בנוסף לבננה יש ערך תזונתי רב: היא מכילה סיבים תזונתיים, פחמימות זמינות, מינרלים וויטמינים רבים ביניהם מגנזיום ואשלגן.

13. ערבוב משקאות יגרום לכם להנגאובר מהגיהינום
לא נכון. ערבוב משקאות לא הופך אתכם לשיכורים יותר או משפיע על עוצמת ההנגאובר. זה פשוט מיתוס. הכל תלוי בכמות האלכוהול שאתם שותים במצטבר.

14. אסור להיכנס לבריכה אחרי שאוכלים אבטיח.
ממש לא. אנחנו לא באמת צריכים להסביר את זה נכון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully