וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות או לא לקנות? קטשופ מופחת סוכר של היינץ

26.2.2017 / 10:35

בהיינץ מבקשים להרגיע את ההורים החרדים לבריאות ילדיהם ומשיקים קטשופ מופחת סוכר. ממה הוא באמת מורכב והאם הוא באמת בריא לילדיכם? אלו תוצאות הבדיקה שערכנו על פי המלצות משרד הבריאות

צ'יפס וקטשופ. ShutterStock
לפחות שהתוספת לצ'יפס תהיה בריאה/ShutterStock

כחלק מהשאיפה ליצור תפריט מאוזן ובריא יותר לילדים, הורים רבים סורקים את מדפי הסופר בחיפוש אחר מוצרים המכילים רמות נמוכות ככל האפשר של סוכר ונתרן. חברות רבות זיהו את ההזדמנות, והשיקו מוצרים עם רמות מופחתות של מרכיבים מזיקים. אחת מהן היא חברת היינץ, שהשיקה באחרונה מתבל עגבניות, או בשפת העם – קטשופ, תחת הכותרת "25% מופחת נתרן, 50% מופחת סוכר". מה בדיוק מכיל הקטשופ החדש והאם הוא באמת טוב לילדינו? יצאנו לבדוק אותו אל מול המלצות משרד הבריאות לתזונה נכונה.

עוד בנושא:
סודות הברקוד: כל מה שאתם לא יודעים על המוצרים שאתם קונים
הדיאטה שלכם מתחילה בסופר: 6 טיפים לקניות בריאות
אמת או שקר? 14 מיתוסים על תזונה שהגיע הזמן לנפץ

הצצה בתווית הערכים של מתבל העגבניות החדש חושפת שב-100 גרם מוצר יש 520 גרם נתרן (כאשר ההמלצה היא לא יותר מ-800), שזה מצוין, ו-11.4 גרם סוכר, כאשר ההמלצה היא עד 22.5 גרם. ובלי שומנים בכלל. לאחר שבחנו את כלל המרכיבים אפשר לקבוע שבהיינץ אכן הצליחו לייצר קטשופ שעומד בהגדרת משרד הבריאות למוצר בריא, ולחסוך להרבה הורים רגשות אשם. ובדקנו, זה גם טעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אותו טעם, פחות סוכר/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך ערכנו את הבדיקה?

על פי ארגוני הבריאות בעולם, התפריט היומי שלנו אמור לכלול 45 עד 65 אחוזים של פחמימות, מתוכן עד 10 כפיות של סוכר פשוט. על פי ההמלצות כדאי לשלב בתפריט היומי 25 עד 35 אחוזים של שומן, וכ-1,500 מ"ג נתרן ליום, כשהגבול העליון הוא 2,400 מ"ג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם רוצים לעמוד בהמלצות, כדאי לוודא שאין במוצר שאתם בוחרים יותר מ-800 מ"ג נתרן ל-100 גרם, עד 22.5 גרם סוכר ועד 6 גרם שומן רווי. אם מדובר במשקה, הקפידו שלא יהיו בן יותר מ-100 מ"ג נתרן, עד 6 גרם סוכר ועד 3 גרם שומן רווי. הערכים האלה נקבעו על פי ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות ועל פיהם נערכה גם הבדיקה שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully