וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנולה ללא תוספת סוכר של Tusso: בריא או לא בריא?

19.3.2017 / 10:23

רבים נוטים להאמין שכל תערובת גרנולה היא בריאה, אבל לא מודעים לסוכר ולממתיקים המלאכותיים שמוספים לחלק מהן. עכשיו משיקה Tusso תערובת גרנולה ללא תוספת סוכר. האם היא עומדת בהבטחה למוצר בריא?

גרנולה בקערה. ShutterStock
דרך בריאה לפתוח את הבוקר? בדקנו כמה זה נכון/ShutterStock

חטיפי גרנולה נחשבים דרך בריאה לפתוח את הבוקר. מה שבדרך כלל לא מספרים לנו זה שהרבה מתערובות הגרנולה כוללות גם תוספת סוכר או ממתיקים מלאכותיים שדווקא יפגעו במאמצים לשפר את התזונה. עכשיו, כשגוברת המודעות לנושא הסוכר, משיקות חברות שונות מוצרים בריאים יותר ומתוקים פחות. גם Tusso, המייצרת ומשווקת מאכלי בריאות, הצטרפה למגמה זו והשיקה תערובת גרנולה מדגנים מלאים קלויים, ללא סוכר או ממתיקים מלאכותיים. האם הוא באמת עומד בהבטחה ל"מוצר בריא"? בדקנו מול המלצות משרד הבריאות.

עוד בנושא:
לחם מלא עם דגנים של אנג'ל: שווה להוסיף לתפריט?
דנונה Triple Zero: כמה הוא טוב לבריאות?
"שוקו מו" ללא תוספת סוכר: בריא כמו שמבטיחים?

תערובת הגרנולה של Tusso מכילה 100 מ"ג נתרן ל-100 גרם, כשמשרד הבריאות ממליץ לבחור מוצרים שמכילים עד 800 מ"ג. היא כוללת גם 12.7 גרם סוכר, כשההמלצה היא עד 22.5 גרם. שומן רווי מצוי בתערובת בשיעור של 2.1 גרם, כשההמלצה של משרד הבריאות היא עד 6 גרם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכילה דגנים מלאים, פירות יבשים ואגוזים. תערובת הגרנולה של Tusso/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הנתונים האלה בהחלט אפשר להגדיר את התערובת כמוצר בריא, ואפשר לפתוח איתה את הבוקר ללא חשש. לצד הגרנולה תמצאו בשקית גם פירות יבשים ואגוזים – תוספות מצוינות לתפריט. אפילו הטעם שלה טוב בהשוואה לתחליפים נטולי סוכר אחרים, אבל אם אתם בכל זאת המתיקות חסרה לכם, אפשר בהחלט להוסיף פנימה יוגורט דל שומן או פירות.

עוד באותו נושא

סודות הברקוד: כל מה שאתם לא יודעים על המוצרים שאתם קונים

לכתבה המלאה

איך בדקנו את המוצר?

ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות גיבשה המלצות לבחירת מוצרים בריאים, שעל פיהן ערכנו את הבדיקה הזאת. על פי המלצות הוועדה, כדאי לבחור מוצרים שמכילים עד 800 מ"ג נתרן, עד 22.5 גרם סוכר ועד 6 גרם שומן רווי ל-100 גרם. משקאות בריאים מכילים עד 100 מ"ג נתרן, עד 6 גרם סוכר ועד 3 גרם שומן רווי ל-100 גרם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה לגבי התפריט היומי הכולל? כדאי להקפיד שלאורך היום תצרכו פחמימות בשיעור של 45 עד 65 אחוזים, מתוכן 10 כפיות סוכר פשוט. כך על פי ארגוני הבריאות בעולם. עוד מומלץ כי 25 עד 35 אחוזים מהתפריט יהיו מורכבים משומן. נתרן כדאי לצרוך יותר מ-1,500 מ"ג ולא יותר מ-2,400 מ"ג בכל יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully