וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאתם חייבים להפסיק לרפד את האסלה בנייר טואלט

22.3.2017 / 7:05

ככל שתא השירותים נראה לנו מזוהם יותר, כך עולה הצורך לעטוף את האסלה בהמון שכבות של נייר. בניגוד להיגיון הבריא, חוקרים אומרים שהפעולה הזאת דווקא עושה יותר נזק מתועלת, וגם מסבירים איך באמת נשמור על היגיינה

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

בווידאו: הפריטים המזוהמים ביותר בבית – והאסלה דווקא לא בניהם

גם אתם נכנסים לשירותים ציבוריים, נלחמים עם הבחילה ומתחילים לעטוף כל סנטימטר באסלה לפני הרגע הנורא שבו תצטרכו לקרב אותה אל העור? אחרי שתקראו את זה, אולי תשקלו שוב את האסטרטגיה הפופולרית הזאת. מחקר שפורסם החודש ונערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אריזונה מצא כי הסיכוי להידבק מזיהום חיידקי או ויראלי מהאסלה של השירותים אפסי. בנוסף הם מזהירים – המנהג הנפוץ הזה עלול אפילו להחמיר את המצב.

עוד בנושא:
לא תאמינו כמה חיידקים מסתתרים ממש עכשיו במשרד שלכם
מהו הפריט הכי מזוהם במטבח שלכם?
הדבר הכי דוחה שאתם מכניסים לפה שלכם פעמיים ביום

כיסוי האסלה בנייר טואלט אמנם נראה כדרך טובה להימנע מהתחושה המזוויעה של מגע העור באסלה, שמי יודע כמה אנשים ישבו עליה מתחילת היום, אבל אם תשאלו את קלי ריינולדס, חוקרת מאוניברסיטת אריזונה שהובילה את המחקר, היא תגיד שאתם סתם מבזבזים את הזמן. "וירוסים וחיידקים הם מיקרוסקופיים ולכן הם יכולים לעבור דרך החריצים המזעריים שבנייר טואלט", היא ציינה. עם זאת היא הדגישה כי בניגוד למה שחושבים, כמעט אין סיכוי להידבק בזיהומים מהאסלה.

אסלה מרופדת. ShutterStock
זה אולי נוגד את האינטואיציה הבסיסית שלנו, אבל הריפוד דווקא עושה לכם נזק/ShutterStock

ד"ר וויליאם שפנר, מומחה לרפואה מונעת מאוניברסיטת ואנדרבילט שבארה"ב, הסביר בראיון לאתר TechTimes: "מחקרים קודמים כבר שללו את הטענה לפיה מושבי אסלה עוזרים להפיץ זיהומים, בהם מחלות מין". לדבריו, לא רק שלא תועילו לעצמכם כשתרפדו את האסלה, אתם אפילו עלולים לפגוע במידה מסוימת בהיגיינה שלהם. בחינות של הנושא מראות כי דווקא נייר הטואלט משמש קרקע פורייה לחיידקים להשתכפל ולהפיץ את עצמם.

הסכנה האמיתית טמונה דווקא בפעולה אחרת שכולנו עושים

"אף אחד מעולם לא נדבק במחלת מין מאסלת השירותים, אלא אם קיים יחסי מין עליה"

חיידקים אכן נוטים להתפתח במקומות פחות נקיים כמו שירותים צביוריים. עם זאת, מומחים לבריאות הציבור מסבירים כי לחיידקים יש אורך חיים קצר מאוד, ועל האסלה, החיים אפילו קשים יותר עבור האורגניזמים המתועבים. פרופ' איבגייל סליירס, נשיאת האגודה האמריקאית למיקרוביולוגיה, אמרה בראיון לאתר International business times: "למיטב ידיעתי, אף אחד מעולם לא נדבק במחלת מין מאסלת השירותים, אלא אם קיים יחסי מין עליה".

מומחים מזהירים כי הסכנה האמיתית לבריאות ניכרת דווקא כשאנחנו מורידים את המים. לדבריהם, הפעולה הזאת גורמת לחיידקים לעוף ולהתפזר באוויר וליצור מעין "אדים מזהמים" שמאפשרים להם להתפשט לגוף האדם דרך מגע בידיים, בעיניים, באף ובפה. לכן מומלץ מאוד להוריד את מושב האסלה לפני שמורידים מים.

שטיפת ידיים עם סבון. ShutterStock
לפני שאתם דואגים לישבן שלכם, תבדקו מה עם הידיים/ShutterStock

אז מה עושים כדי למנוע הדבקה? הכי חשוב לשמור על כפות הידיים. חוקרים מאוניברסיטת בולדר בקולורדו מצאו כי 11 אחוזים ממשטח כף היד נגועים בכ-3,000 חיידקים שונים מכ-100 זנים. כדי לשמור בצורה הטובה ביותר על ההיגיינה לאחר הביקור בשירותים מומלץ לא לגעת עם כף היד באופן ישיר בידית הדחת המים, ולשטוף את הידיים לאחר הביקור בשירותים עם סבון למשך 20 שניות לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully