וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הכי דוחה שאתם מכניסים לפה שלכם פעמיים ביום

אנחנו ממש מצטערים, אבל הכתבה הזאת הולכת להרוס לכם את היום: גילינו מה יש בתוך מברשת השיניים שלכם, וזה ממש, אבל ממש דוחה. והכי גרוע, שגם אם תקנו אחת חדשה, תוך יומיים היא תזדהם

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

נתחיל מהסוף – קחו את מברשת השיניים שלכם ותזרקו אותה לפח, ואז לכו לקנות אחת חדשה. המברשת שאתם משתמשים בה עכשיו מכילה חיידקים צואתיים, הרפס ואפילו את הווירוס שגורם לצהבת. יומיים, זה כל הזמן שלוקח למברשת שיניים להזדהם בלא מעט חיידקים, וירוסים ופטריות. ולא משנה אם אתם מחזיקים אותה בשירותים, כדרך קבע, או תחת מעקב צמוד מסביב לשעון – היא מזוהמת בכל מקרה. כך מזהירה ד"ר רונדה אסקנדר, רופאת שיניים בריטית. לדבריה, יש אינספור סכנות בריאותיות שאורבות לכם אם לא תשמרו על המברשת שלכם נקייה. וגם זה לא יעזור לכם, אם תחלקו את המברשת שלכם עם אדם אחר, או אפילו תתנו לה לבוא במגע עם מברשת שיניים אחרת.

עוד בנושא:
מחקר גילה מה הפריט הכי מזוהם במטבח שלכם
התדירות המפתיעה שבה אתם צריכים לכבס את המגבת שלכם
כך צחצוח שיניים משפיע על המערכת החיסונית

צחצוח שיניים. shutterstock, ShutterStock
מה אתם מכניסים לפה?/ShutterStock, shutterstock

"הפה הוא סביבת המחייה של מאות מיקרו-אורגניזמים, חלקם עשויים לעבור למברשת השיניים בעקבות השימוש בה. מיקרואורגניזמים מחדר הרחצה או מרחבי הבית עלולים להגיע אל סיבי המברשת שלכם, ובמיוחד אחרי שאתם מורידים את המים בשירותים", אמרה ד"ר אסקנדר.

גם אחסון מברשות השיניים בכלי משותף אינו מומלץ לדברי המומחית, משום שחיידקים יכולים לעבור כך ממברשת אחת לאחרת ולהפיץ זיהומים. ולמקרה שחשבתם שהשטיפה החפוזה שאתם נותנים למברשת מתחת לברז לפני הצחצוח מנקה אותה, אז שתדעו שהיא ממש לא.

"אם תשתמשו במברשת שיניים של מישהו אחר אתם עלולים להדבק בווירוסים כמו אלה שגורמים לצהבת A,B ו-C, שמחקרים הוכיחו שהם מסוגלים לשרוד על מברשת שיניים במשך חודשים רבים", הזהירה ד"ר אסקנדר.

עוד באותו נושא

5 הפריטים הכי מזוהמים שאתם נוגעים בהם מדי יום

לכתבה המלאה
מעמד למברשות שיניים. ShutterStock
אולי כדאי שתעבירו אותן לחדר אחר. רצוי כזה שאין בו אסלה/ShutterStock

מברשות שיניים ידועות כבר שנים רבות כמקור לזיהומים שונים. מאז שנות ה-20 של המאה הקודמת חוקרים שיערו ששימושים חוזרים במברשות שיניים הם הגורם לזיהומים שונים בחלל הפה. ומחקר שנערך לפני 40 שנה ופורסם בכתב העת Scandinavian Journal of Dental Research העלה שפעמים רבות מברשות שיניים מכילות גם חיידקים מסוג סטרפטוקוקוס מוטאנס – חיידק שמצטבר באופן טיפוסי בפה וגורם לעששת ולפגיעה באמייל השן. אותם חוקרים טענו עוד במחקרם ששימושים חוזרים במברשת השיניים פוגעים באוכלוסיית החיידקים הטובים שחיים בפה, ומכניסים לפה חיידקים מזיקים בהרבה.

אם כבר צואה, אז שלכם

ועכשיו מגיע החלק הגרוע באמת: במחקר אחר, שנערך בעת האחרונה – בשנת 2015, חוקרים מאוניברסיטת קיניפיאק בקונטיקט גילו ש-60 אחוזים ממברשות השיניים מכוסות בצואה. קחו לכם רגע, ותקראו את המשפט הזה שוב. ולא רק זה, אלא שהסיכוי שזו הצואה שלכם עומד על 20 אחוזים בלבד. וזה לא שאתם רוצים צואה על מברשת השיניים שלכם, אף אחד לא רוצה. אבל אם כבר יש שם צואה, אז שתהיה שלכם, לא ככה?

לא הספיק לכם? מחקר שהוביל פרופסור ריצ'רד גלאס מאוניברסיטת אריזונה בשנת 1998 גילה שווירוס ההרפס יכול לשרוד על מברשת שיניים יבשה למשך 48 שעות לפחות. בעוד שבסביבה שבה הלחות גבוהה יותר, כמו למשל בחדר רחצה, הוא ישרוד למשך שבוע ויותר.

אז מה אתם יכולים לעשות?
- קודם כל, להחליף מברשת שיניים בתדירות גבוהה יותר.
- לאחסן את מברשות השיניים בחדר שאין בו אסלה ואין בו - לחות (חדר השינה, למשל, ולא חדר הרחצה).
- לאחסן את מברשות השיניים של בני הבית בנפרד, כך שלא יבואו במגע זו עם זו.
- אחת לכמה ימים, לנקות את מברשת השיניים בצורה יסודית, ולייבש אותה היטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully