וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרס שלכם לא סתם לא בריאה, היא אפילו מאוד מסוכנת

19.2.2017 / 7:06

השמנת יתר היא כבר מגיפה וזה לא סוד. אבל לא רק למשקל שלכם ול-BMI יש חשיבות, אלא גם לצורה בה השומן מפוזר בגוף. השמנה בטנית היא מאוד מסוכנת, והמחקר הנוכחי מהרווארד מצא עד כמה

השמנה בטנית. ShutterStock
לא טוב/ShutterStock

הכרס שאתם סוחבים, היא לא רק עוד מידה במכנסיים, אלא היא עלולה להיות קטלנית: מחקר שכלל קרוב לחצי מיליון אנשים מצא כי היא מעלה את הסיכון שלכם לחלות במחלות לב וסוכרת מסוג 2. המחקר הזה למעשה מצא לראשונה עדויות חזקות הקושרות בין השומן בבטן לבין היווצרות מחלות כרוניות.

נכון, זו לא הפעם הראשונה שמחקרים קושרים בין השמנת יתר למחלות לב וסוכרת, אבל פיזור השומן בגוף – שיכול להתרכז דווקא בירכיים או במותניים – הוא גם כן בעל משמעות. גם בגזרת השומן הבטני, כבר נערכו מחקרים שהראו כי אנשים אלה נוטים יותר לחלות במחלות כרוניות, אבל עד המחקר הנוכחי לא היה ברור אם זה קורה גם בגלל משתנים אחרים כמו חוסר בפעילות גופנית או עישון. מאחר וצורת גוף היא גנטית בחלקה, החוקרים ביקשו לבדוק אם הם יכולים למצוא תשובות גם ב-DNA של הנחקרים.

עוד בנושא:
זה מוכח: המאכלים שבאמת עוזרים להוריד את הכרס
השמנת יתר עלולה לקצר את החיים ב-8 שנים
פעילות גופנית לא תעשה אתכם רזים יותר

סיכון גבוה מאוד לפתח סוכרת

המחקר, שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד ופורסם בכתב העת של איגוד הרפואה האמריקאי, עקב אחרי 400,000 אנשים תיקיהם הרפואיים נבחנו, יחד עם המידע הגנטי שלהם.

החוקרים מצאו כי אנשים בעליה נטייה גנטית להשמנה בטנית (יחס גבוה יותר למותניים –מול ירכיים) היו בעלי סיכון גבוה יותר ב-77 אחוזים לפתח סוכרת ו-46 אחוזים סיכוי גבוה יותר לפתח מחלות לב כליליות, לעומת אלו שלא היו בעלי נטייה. הם גם היו בעלי סיכון גבוה יותר לפתח גורמי סיכון למצבים כמו כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה ורמות גלוקוז גבוהות בדם.

קים קרדשיאן. ספלאש
אין פלא שהתחת חזר/ספלאש

בחינה אך ורק של המטען הגנטי של אנשים ולא של היחס בפועל של המותניים והירכיים שלהם, עזר לחוקרים להגיע למסקנות חזקות יותר מבעבר, ששומן בטני תורם להיווצרותן של מחלות לב וסוכרת. אבל זה לא אומר שאנשים עם גנים מסוימים נידונו להיות בעלי כרס. "כמות השומן שאתם מאחסנים סביב הבטן שלכם אומנם מושפעת מגנטיקה, אבל היא גם מאוד מושפעת מפעילות גופנית ותזונה", הסבירו.

לטענתם, המחקר דווקא מדגיש את החשיבות של אורח חיים בריא, לא משנה מה הגנטיקה שלך אומרת. "המסר כאן הוא שאם אם רוצים להוריד את גורמי הסיכון לתחלואה, אתם צריכים גם להוריד את השומן מסביב לבטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully