פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מחקר חדש מפריך את הקשר בין גבינות שמנות ומחלות לב

      חוקרים דנים גילו שדיאטה עתירת שומן רווי לא מזיקה לבריאות הלב ואפילו סייעה לנסיינים שסבלו מהשמנת יתר לרדת 12 ק"ג בממוצע של שומן גוף – מה שהפחית את סיכוייהם לחלות במחלות לב וסוכרת

      מחקר חדש מפריך את הקשר בין גבינות שמנות ומחלות לב

      מאכלים שמנוניים כמו חמאה, גבינות עתירות שומן ושמנת נחשבים למשמינים ומזיקים לבריאות הלב, אבל מחקר חדש טוען שלדיאטה עתירת שומן יכולים דווקא להיות יתרונות בריאותיים ואפילו דיאטטיים.

      במחקר, שנערך באוניברסיטת ברגן בנורבגיה, השתתפו 40 גברים שסובלים מהשמנת יתר. למחציתם ניתנה דיאטה דלת שומן ועתירת פחמימות, ואילו המחצית השנייה ניזונה מתפריט שהכיל מעט פחמימות אבל כמות כפולה של שומן רווי – עד כדי כך ש 24 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית שלהם הגיעה מחמאה בלבד. עם זאת, שתי הקבוצות היו מוגבלות ל-2,100 קלוריות ביום.

      עוד בנושא:
      הפרדוקס הצרפתי: איך הצרפתים כל כך רזים?
      למה כדאי לכם לאכול כריך עם גבינה לפני השינה
      אני רק שאלה: מותר לאכול גבינה עם עובש?

      חמאה (ShutterStock)
      24 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית של הנסיינים הגיעה מחמאה (אילוסטרציה: shutterstock)

      בתום המחקר גילו החוקרים שהגברים בשתי הקבוצות ירדו בממוצע 12 קילוגרמים, שמקורם בעיקר בשומן גוף – דבר שגם הפחית משמעותית את הסיכון שלהם לחלות במחלות הקשורות להשמנה, כמו סוכרת ולחץ דם גבוה.

      החוקרים הסיקו מכך שלדיאטה דלת שומן אין בהכרח יתרון בשמירה על הבריאות או בירידה במשקל, לעומת דיאטה עתירת שומן.

      ד"ר סימון דנקל שעמד בראש המחקר אמר כי "הגוף האנושי יכול להתקיים יפה מאוד על שומנים כמקור האנרגיה העיקרי שלו". לדבריו, אנשים נוטים לחשוב שצריך להתרחק משומן רווי בכל מחיר, ובוודאי אם רוצים לרדת במשקל – אך זה לא בהכרח נכון. "בקונטקסט הנכון, אנחנו רואים תגובה מטבולית מאוד חיובית. ניתן לבסס את מקור האנרגיה התזונתי על שומנים או על פחמימות – וזה לא מאוד משנה באיזו מהאפשרויות תבחרו".