וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: גבינות שמנות דווקא מרזות

13.4.2015 / 7:26

תמיד תהיתם למה הצרפתים כל כך רזים? מחקר חדש מנסה לשפוך אור על השאלה שמעסיקה רבים ברחבי העולם. התשובה - כמו הרבה מאוד מצבים בריאותיים - נעוצה בכלל בחיידקי המעיים שלכם

גבינות צרפתיות בשוק בפרובאנס, צרפת. צילום: Nikolay Dimitrov - ecobo, ShutterStock
בונז'ור!/ShutterStock, צילום: Nikolay Dimitrov - ecobo

הפרדוקס הצרפתי, אומנם נשמע כמו שם של סרט מתח, אבל בפועל מדובר בתיאור של החידה שמעסיקה אנשים רבים - איך לעזאזל הצרפתים כל כך רזים אם הם כל היום אוכלים באגט וגבינות שמנות. קבוצה של חוקרים מפינלנד אולי מצאה את התשובה.

במחקר חדש חוקרים טוענים כי אכילת גבינות שמנות, כמו קממבר או ברי, יכולה לעזור במאבק לירידה במשקל. החוקרים מאוניברסיטת קופנהאגן ואוניברסיטת הראוס בדנמרק, שמחקרם התפרסם במגזין Agriculture and Food Chemistry, מצאו את מה שהם מכנים "המטבוליזם של הגבינה". במחקר הם בדקו בדיקות שתן וצואה של 15 גברים, שצרכו גבינה או חלב במשך שבועיים, ומולם כקבוצת ביקורת בדקו גברים שצרכו רק חמאה, ואף מוצר חלב אחר. התוצאות הראו כי בעקבות הדיאטה, אוכלוסיית חיידקיי המעיים שלהם השתנתה.

החוקרים הראו כי אצל קבוצת אוכלי הגבינה נמצאו חומצות שומן בשם בויטראט, שהן חומצות שומן שמיוצרות במעיים, והן נחשבות לאנטי דלקתיות, ועשויות להגביר את יצור האנרגיה בגוף, כמו גם להוריד את רמות הכולסטרול. כבר ב-2009 מצא ארגון הסוכרת האמריקאי כי בנסיבות מסוימות, חומצות השומן האלה משפרות את חילוף החומרים, שומרות על אחוזי שומן נמוכים בגוף ומונעות ההתפתחות של השמנת יתר.

הכל תלוי במידה

רק לפני חודשיים פרסם ארגון התזונה האמריקאי הנחיות חדשות בנוגע לצריכת כולסטרול, והעלה את רף הצריכה היומית של מוצרים כמו גבינות שמנות וחמאה. השינוי הקל של תזונאים כלפי כולסטרול נובע מראיות וממחקרים חדשים הממעיטים בחשיבות ההשפעה של מזונות עתירי כולסטרול על רמות הכולסטרול בדם, לעומת ההשפעה של כולסטרול בייצור עצמי המופרש בגוף.

כך או כך, למרות תוצאות המחקר - שמומן בחלקו על ידי קרן מחקר החלב הדנית - תזונאים ורופאים אינם ממליצים לאכול גבינות שמנות עתירות כולסטרול בלי גבול. כמו כל דבר, גם פה המינון חשוב. בעתיד מבקשים החוקרים לערוך ניסויים בקבוצות מחקר גדולות יותר, שיעזרו להם לבחון, בין היתר, אילו גבינות הן בעלות ההשפעה המירבית.

  • עוד באותו נושא:
  • גבינות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully