וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: המוח האוטיסטי הוא סימטרי יותר. וזו בעצם הבעיה

12.12.2016 / 15:35

החוקרים טוענים כי הסימטריה במוח של אלה שלוקים בהפרעה על הרצף האוטיסטי, לא מאפשרת להם לראות את התמונה הגדולה ולכן הם מתקשים בתקשורת עם אחרים

מוח. ShutterStock
סימטריה לא מבורכת/ShutterStock

מוחות של ילדים עם אוטיזם הם סימטריים יותר משל אחרים, אבל זה לא טוב כמו שזה נשמע. מחקר חדש מצא כי הסימטריות הזו היא דווקא לרעתם.

המחקר, שפורסם בכתב העת של האקדמיה האמריקאית של הילד והנוער, חשף הדמיה שהראתה כי לילדים ומתבגרים עם הפרעת על הספקטרום האוטיסטי יש מוח יותר סימטרי בהשוואה לבני גילם שאינם אוטיסטים. הממצא מצביע על כך ששני הצדדים של המוח שלהם לא מתוכננים לחלק משימות באותה הדרך כמו אצל בני אדם שאינם אוטיסטים.

המחקר שמגיע מאוניברסיטת סן דייגו טוען כי "מצב העיבוד" השונה, גורם לכך שחלוקת העבודה בשני צדי המוח (השמאלי והימני) משתנה ובמילים אחרות, בעוד רוב האנשים מסתמכים יותר על צד ימין של המוח שלהם, במקרה של אוטיזם, האונה הימנית פחות מפותחת.

עוד בנושא:
כל מה שאתם חייבים לדעת על אוטיזם, וכמה מיתוסים שעדיף לשכוח
"לימדו אותי מה זו אהבה": החיים עם שני ילדים אוטיסטים
בדיקה לאוטיזם: החוקרים הישראלים ינצחו את הפחד של כל הורה

הפרעה נוירולוגית

אוטיזם, שלרוב בא לידי ביטוי עד גיל שלוש, הוא תוצאה של הפרעת נוירולוגית שיש לה השפעה על תפקוד תקין של המוח, דבר המשפיע על התפתחות של מיומנויות תקשורת והאינטראקציה החברתית של האדם.

סימנים לאוטיזם יכולים לכלול: כעס במצבים של שינוי רוטינות קבועות, היעדר קשר עין, קושי בשיחה, קושי או חוסר יכולת להבין את מעשיו והתנהגותו של הצד השני, התנהגויות חוזרות ורפטטיביות. אוטיזם היא הפרעה עם ספקטרום רחב, ולכן אין שני אנשים עם אוטיזם שיציגו את אותם התסמינים. בנוסף, שילובים שונים של תסמינים, קלים או קשים, משתנים בין ילדים ומבוגרים שונים הלוקים באוטיזם.

ילד מחייך למצלמה. ShutterStock
מתקשים לראות את התמונה הגדולה/ShutterStock

חוקרי האוניברסיטה הסבירו כי התפתחותו של מוח תקין כוללת בתוכה חלוקת משימות בין ההמיספרה הימנית לשמאלית. "ההמיספרה השמאלית למשל קשורה לפיענוח ניואנסים במצב נתון ואילו ההמיספרה הימנית עסוקה באינטגרציה של כל המידע שזורם למוח", הסבירו בהצהרה לתקשורת. "ההמיספרה הימנית עמוסה יותר בקשרים צפופים בהשוואה לשמאלית, ואילו במוח של אוטיסטים, הקשרים הללו מפוזרים יותר". החוקרים טוענים כי עיבוד מידע אינטגרטיבי דורש ככל הנראה קשרי גומלין צפופים יותר בצד הימני של המוח.

התוצאות של המחקר יכולות להסביר את הבעיות הקוגניטיביות מהן סובלים ילדים עם אוטיזם. "הרבה מהילדים שנמצאים על הרצף האוטיסטי מצליחים להבחין בפרטים בקלות, אבל מתקשים לחבר הכל לידי נראטיב אחד ברור".

  • עוד באותו נושא:
  • אוטיזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully