וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו כבוד: כל הסיבות להוסיף אשכולית אדומה לתפריט

8.12.2016 / 6:51

כל חורף אתם אוכלים תפוזים ופירות הדר שונים, אבל רובכם נמנעים מהאשכולית. וחבל. היא מכילה כמויות של ויטמינים ומינרלים ואף מסייעת בתהליכי ירידה במשקל ובמניעת מחלות קשות

אשכולית. ShutterStock
קח פרי ותהיה לי בריא/ShutterStock

היא שייכת למשפחת פירות ההדר, אבל בניגוד לתפוזים ולקלמנטינות היא לא מקבלת את הכבוד המגיע לה, בעיקר בגלל טעמה המר. מדובר בתוספת מעולה לארוחת הבוקר, כוס שתיה שכדאי לשתות לצד האוכל או אפילו תחליף לקינוח, וחבל שתפספסו אותה. הנה כמה מהיתרונות של האשכולית האדומה:

עוד בנושא:
ממש המון: 9 סיבות בריאות להוסיף לימון לאוכל שלכם
אבטיח, ענבים או אפרסק: איזה פרי קיץ הכי בריא לכם?
עד 300 קלוריות: 6 ארוחות בוקר בריאות

ויטמינים ומינרלים: האשכולית עמוסה בוויטמינים כמו ויטמין A, E ומשפחת ויטמיני B וביניהם חומצה פולית. בנוסף, האשכולית מכילה מינרלים, ביניהם סידן, אשלגן, אבץ, מנגן, מגנזיום ונחושת. על אף הערכים התזונתיים הגבוהים שלה, ערכה הקלורי נמוך מאוד - ב-100 גרם יש 42 קלוריות בלבד.

עשירה בליקופן: ב-100 גרם אשכולית אדומה יש 1419 מ"ג ליקופן, שהוא הפיגמנט האדום באשכולית השייך למשפחת הקרוטנואידים. הליקופן הוא נוגד חימצון שנחשב לחזק ביותר ומגן על התאים וה-DNA מפני השפעות חימצון, סרטן ושבץ. בנוסף, הוא תורם להורדת הכולסטרול ומגן על הלב וכלי הדם. לאשכולית האדומה יש מדד גם ORAC גבוה מאוד - המודד את היכולת של המזון ללכוד רדיקלים חופשיים.

אשכולית אדומה. ShutterStock
70% מכמות הוויטמין C היומית המומלצת/ShutterStock

נוגדי חימצון נוספים: נוגד חימצון נוסף שנמצא בשפע בקליפת האשכולית הוא נרינג'נין המקנה לה את טעמה המר. הנרינג'נין ממשפחת הפלבונואידים תורם לייצוב רמות הסוכר בדם ומסייע להורדת ואיזון הכולסטרול, ובנוסף מעודד את הכבד לשחרר רעלים. מחקר שנערך ב-2006 מצא כי תמציות נרינגנין יכולות להפעיל את הכימיקלים האחראים לחמצון של חומצות השומן. בטווח הארוך, זה עשוי לסייע במניעת מחלת כבד שומני.

ניקוי רעלים: האשכולית האדומה תורמת לחיטוי וניקוי הרעלים בכבד בזכות נוגד חימצון בשם לימונאיד, המגביר את האנזימים המחטאים את הכבד ותורמים לניקויו וחידושו.

מחזקת את מערכת החיסון: בחצי אשכולית אדומה יש 70% מכמות ויטמין C הדרושה לאדם בוגר ביום. ויטמין זה מחזק את מערכת החיסון ומתפקד כנוגד חימצון המאט את תהליכי ההזדקנות והוא נפלא גם למערכת העור וחידוש תאי העור ומגן על הגוף. כוס מיץ אשכולית אדומה טריה עשויה לסייע בהקלה על סימפטומים של שפעת והתקררות.

בנוסף, האשכולית מכילה חומרים אנטי-חיידקים, אנטי-ויראליים, אנטי-פטרייתים, אנטי-אלרגנים ואנטי-דלקתיים חזקים. את כל התכונות האלה נמצא גם בתמצית נוזלית של זרעי אשכוליות לחיזוק חיסוני.

עוד באותו נושא

איפה נרשמים? 6 פירות שיעזרו לכם לרזות

לכתבה המלאה
מיץ אשכוליות. ShutterStock
מסייעת להפחת סימפטומים של שפעת והתקררות/ShutterStock

מסייעת למערכת העיכול: באשכולית אדומה יש תכולת סיבים תזונתיים גבוהה ובפרט כמות גבוהה של פקטין - סיב תזונתי חשוב התורם לתקינות והסדרת מערכת העיכול. כמו כן הוא תורם להורדת הכולסטרול הרע ה-LDL על ידי הפרשתו מהגוף, כמו גם להורדת הטריגליצרידים בדם. בנוסף האשכולית מכילה כמות גבוהה של נוזלים ובכך היא מסייעת לתפקוד תקין של מערכת העיכול, מניעת עצירות והסדרת היציאות.

תורמת לאיזון החומציות: לאשכולית האדומה מדד בסיסי בדם - בכך, היא תורמת להורדת החומציות בדם ומניעת התפתחות של דלקות ומחלות נוספות.

עודף חומציות בגוף גורמת להשמנה, מערכת חיסון חלשה והתפתחות אוסטופרוזיס. יש חשיבות גבוהה לאיזון רמת החומציות בדם ומומלץ לצרוך מזונות עם מדד בסיסי.

תורמת לירידה במשקל: מחקרים רבים מראים כי אשכולית אדומה מסייעת לירידה במשקל בזכות תרכובות של הפרי המסייעות לשריפת שומן.

האשכולית האדומה מייצבת ומאזנת את רמות הסוכר בדם, בעלת ערך גליקמי נמוך ומתאימה לסכרתיים ולנמנעים מסוכר. מחקרים מראים כי אכילה של אשכולית אדומה לפני הארוחה תורמת לתאבון, על ידי זירוז הפרשת מיצי קיבה ומרה.

מסייעת בהורדת לחץ הדם: האשכולית האדומה תורמת להורדת לחץ הדם בזכות כמות גבוה של אשלגן המשפיע על הרחבת כלי הדם, כמות גבוה של סיבים תזונתיים ובמקביל כמות קטנה של נתרן.

איך בוחרים? אשכולית טריה ועסיסית מכילה קליפה דקה, ללא סימנים על הקליפה ומשקלה כבד.

חשוב מאוד: אשכולית יכולה לסתור תרופות מסויימות לכן מי שנוטל תרופות על בסיס קבוע ובמיוחד סטטינים, עליו להתייעץ עם הרופא המטפל. יש שילובים רבים העלולים להיות מסוכנים. קיימות יותר מ?85 תרופות שמושפעות ממיץ אשכוליות, ומספרן רק גדל לאורך השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully