וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק טרנד: היתרון הבריאותי המפתיע של ישבן גדול

29.11.2016 / 7:00

מחקר של אוניברסיטת סטנפורד מצא כי לטרנד הגופני הכי לוהט בשנים האחרונות יש גם יתרון בריאותי - הוא מונע מחלות ואפילו מווסת את המשקל

LIVELEAK

בווידיאו: כך נראית אישה עם אפס אחוזי שומן

אתן יושבות? מחקר חדש שנערך במרכז לסוכרת באוניברסיטת סטנפורד מצא שנשים בעלות ישבן גדול נהנות מבריאות טובה יותר לאורך זמן והן עמידות יותר בפני מחלות כרוניות.

המחקר שפורסם בכתב העת Obesity סקר מספר מחקרים שנעשו בעבר, ומצא כי לנשים בעלות ישבן גדול יותר, יש רמות נמוכות יותר של כולסטרול. החוקרים גם מצאו שנשים עם מבנה הגוף המדובר מייצרות יותר הורמונים שמעכלים סוכרים בצורה טובה יותר. לטענתם רקמת השומן שנמצאת על הישבן והירכיים העליונות תופסת חלקיקי שומן מזיק ונלחמת במחלות לב וכלי דם ולמעשה מווסתת את המשקל.

עוד בנושא:
זה מוכח: המאכלים שבאמת עוזרים להוריד את הכרס
ענת הראל מציגה: תרגיל הבטן המושלם
אשת ישבני הפלדה שכובשת את הרשת מגלה את סודותיה

קיימת חשיבות לאיזור ההשמנה

החוקר הראשי, ד"ר קונסטנטינו מנולופולוס מאוניברסיטת ברמינגהם, אמר כי "שומן סביב הירכיים הוא טוב עבור נשים, אבל שומן בטני לעומת זאת הוא מאוד גרוע". עודף שומן מתבטא לרוב באחת משתי דרכים – השמנה באזור האגן והירכיים (השמנת אגס) והשמנה באזור הבטן (השמנת תפוח). קיימת חשיבות לאזור ההשמנה, והשומן הבטני נחשב למסוכן ביותר. לסובלים מהשמנה בטנית יש סיכוי גבוה יותר להתפתחות סוכרת, מחלות לב ולתמותה.

עוד באותו נושא

חוקרים גילו: זו הדרך היעילה ביותר להיפטר מהכרס

לכתבה המלאה
קים קרדשיאן. ספלאש
מבנה גוף טוב/ספלאש

זו לא הפעם הראשונה שגודל הישבן מעיד על דברים הקשורים בבריאות שלכם. בתחילת השנה שעברה פורסם מחקר של אוניברסיטת פיטסבורג שמצא כי התפתחותו השכלית של הרך הנולד בזמן ההנקה תלויה בשומן שמצוי בירכיים ובישבן של האם. החוקרים מצאו כי השומן הזה משפיע ישירות על האינטליגנציה של הילד ועל סיכויי ההישרדות שלו. מה שמסביר את המשיכה האבולוציונית של גברים לנשים מקומרות.

לפי החוקרים, בשומן באזור הירכיים והישבן של האם מצויות חומצות שומן (DHA) מסוג אומגה 3 שהן מרכיב מבני עיקרי של המוח האנושי וקליפת המוח. "אתה צריך הרבה שומן כדי לבנות מערכת עצבים. השומנים באזורים אלה מועשרים ב- DHA, שהוא מרכיב חשוב במיוחד במוח האנושי. זה נראה כאילו נשים התפתחו כדי לצבור שומנים כאלה ולהחזיק בהם עד שהתינוק מגיע", הסביר עורך המחקר ומחבר הספר "למה נשים צריכות שומן", פרופסור וויל לאסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully