וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סימון המוצרים: מה המשמעות של המאבק במזון הלא בריא?

21.11.2016 / 16:30

אחרי ההצהרה של משרד הבריאות, ביקשנו לבדוק עם מומחית לתזונה איך המהלך החדש ישפיע על בריאות ילדי ישראל, והאם המצב שלנו כל כך גרוע? צפו בראיון באולפן וואלה! NEWS

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

ועדת "האסדרה לקידום תזונה בריאה" של משרד הבריאות הגישה היום (שני) את המלצותיה לשר הבריאות, יעקב ליצמן, כשעיקריהן הן החלת פיקוח על תהליכי הייצור של חברות המזון. בין הדרישות: הפחתה של שימוש במרכיבים מזיקים כמו מלח, סוכר ושומן טראנס וצמצום בכמות תוספי המזון המזיקים, דוגמת החומרים המשמרים. בנוסף, כלל המוצרים המתועשים יקוטלגו לפי שני מסלולים – אדום וירוק. כלומר, מוצרים המזיקים לבריאות - עתירי סוכר, מלח ונתרן - יסומנו באדום, ומוצרי מזון שערכיהם התזונתיים גבוהים ועומדים ברף שנקבע במשרד הבריאות יסומנו בירוק. יישום התכנית יחל בינואר 2018, אבל הוא כבר מעורר הדים רבים.

אירחנו באולפן וואלה NEWS את ד"ר ריקי טסלר, מומחית בבריאות הציבור, מרצה וחוקרת בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת אריאל, שמסבירה את המשמעות של המהלך שעתיד לשנות את התזונה של ילדי ישראל.

עוד בנושא:
חטפו והתקפלו: למה משרד הבריאות ויתר על קמפיין הנתרן?
איזה אוכל רחוב הכי משמין?
משרד הבריאות יעזור לכם לבחור לחם בריא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המצב של הנוער בישראל מבחינת תזונה הוא בכי רע", מעידה ד"ר טסלר. "בסקר האחרון של ארגון הבריאות העולמי עלה שהרגלי האכילה של בני הנוער בישראל, מכיתות ו' ועד יב', לקויים. הם סובלים מהשמנת יתר, הפרעות אכילה, חוסר בברזל. זו התנהלות מדאיגה. אני מברכת את המלצות הוועדה ומקווה שיבואו לידי ביטוי במערכת החינוך. מקווה שיקנו לילדים את הידע ואת המודעות להמלצות".

כשנשאלה האם היא יודעת להגיד כבר היום אילו מוצרים יקבלו מדבקה אדומה היא ענתה כי מומחים קליניים הם אלה שיקבעו את הקריטריונים הומוצרים, אבל ללא ספק מוצרים שמכילים שומן טראנס ישאו את המדבקה האדומה.

"אני מעריכה מאוד את מה שמשרד הבריאות עושה בתחום של קידום בריאות. יש גם שיפור בהרגלי הבריאות הגופנית של בני נוער. ככה נשנה את חייו של בעתיד".

צפו בראיון המלא באולפן וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully