וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעצב תלדי בנים: למה לידה של בן גורמת לסטרס גדול יותר אצל האם?

2.11.2016 / 7:06

חוקרים מאוניברסיטת גרנדה בספרד מצאו כי לידה של בנים, אומנם לא מכאיבה יותר מלידה של בנות, אבל היא משאירה אחריה משקעים גדולים יותר אצל האם. אז איך זה קורה והאם זה אומר שבנות מתמודדות עם לחץ בצורה טובה יותר?

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

בווידיאו: האמא שילדה בן ובת באותו סיבוב, ולא רק אותם

בעצב תלדי בנים, ולא סתם. חוקרים מאוניברסיטת גרנדה שבספרד מצאו שלידה של בן זכר מכניסה את הגוף של האישה לסטרס הרבה יותר גדול מאשר לידה של בת. לטענת החוקרים לידת תינוקות באופן כללי יוצרת סטרס ודלקתיות אצל האם – מה שעלול לפגוע בתאים שלה. אצל תינוקות זכרים – התופעה אף מחמירה ולטענת החוקרים זה עלול ליצור מצבים בריאותיים ארוכי טווח ואפילו דיכאון ואלצהיימר.

"לידה של בן זכר היא לא יותר כואבת מלידה של בת", הבהירו החוקרים והסבירו כי ההשפעה של לידת בנים לעומת זאת, עלולה להשאיר נזק רחב וארוך טווח על התא האנושי, שכן "הכימיה של הבנים היא אגרסיבית יותר". "לידה של בנות מייצרת פחות דלקתיות", אמרו.

אז מה הסיבה? לטענת החוקרים שמחקרם פורסם בכתב העת Pediatric Research, זכרים מייצרים יותר רדיקלים חופשיים, מה שגורם לגוף של האם להגיב בדלקתיות גבוהה יותר.

עוד בנושא:
חן טל נחשפת: ככה נראית אישה אחרי לידה
משכך כאבים: מה התפקיד של בן הזוג בלידה טבעית?
בחנו את עצמכם: האם אתם חושבים כמו גבר או כמו אישה?

לידה. ShutterStock
כולם בסטרס/ShutterStock

חלק מעניין נוסף במחקר שנערך על 56 נשים בריאות בהריון מצא, כי לא רק אצל האם רואים את הסטרס, אלא גם על העובר. החוקרים דיווחו כי בגופן של תינוקות בנות נמצאו פחות סימני סטרס ודלקת לאחר הלידה, לעומת תינוקות זכרים שרק נולדו. הסיבה היא ככל נראה בשל העובדה שאצל בנות קיימת מערכת נרחבת יותר של אנזימים שתפקידם לפרק את הרדיקלים החופשיים, כך שהן מוגנות יותר מנזקי החימצון.

עוד באותו נושא

המעבדה: מה באמת קובע את מין העובר שלכם?

לכתבה המלאה

השפעה לטווח ארוך

כחלק מהמחקר שכלל כאמור 56 נשים בהריון שילדו 27 בנים ו-29 בנות, לקחו החוקרים בדיקות דם מחבל הטבור ומהתינוק לאחר הלידה. לאחר מכן הם בדקו את רמות ה"עקה החמצונית" משני המקורות. עקה חמצונית (Oxidative Stress) היא מצב בו הגוף אינו מסוגל להתמודד עם כמות הרדיקלים החופשיים ונגרם נזק למבנה ותפקוד התא שעלול הלוביל לאלצהיימר ודיכאון. בנוסף, הם חיפשו מדדי דלקת אצל האם והתינוק.

החוקרים אומנם לא עקבו אחרי הנשים הללו עד גילאים מבוגרים, אבל לטענת החוקר הראשי ד"ר חביאר דיאז-קסטרו, המערכת החיסונית של נשים שילדו בנים, הושפעה לטווח הארוך. "לאחר לידת בת, גוף האישה מתאים את עצמו ביתר קלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully