פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      אוכלים אחרי שבע בערב? הסיכוי שלכם להתקף לב גדל

      עורכי המחקר מצאו שאכילה של ארוחת ערב בשעות מאוחרות יחסית, מעלה את הסיכון ללחץ דם גבוה במהלך השינה, מה שעלול לגרום למחלות לב שונות. ומה לגבי ארוחת בוקר?

      אישה אוכלת ליד המקרר (ShutterStock)
      הרגל רע מאוד (צילום: shutterstock)

      אם אתם חיים בעולם הזה ועשיתם לא פעם דיאטה או שמרתם על המשקל, אתם כבר יודעים ממזמן שמומלץ מאוד לא לאכול אחרי שבע בערב, כי זה משמין. או לפחות ככה סיפרו לנו. מחקר בריטי חדש מוסיף אזהרה להמלצה הזאת ומראה כי זה לא רק מקשה על הדיאטה אלא גם מעלה את הסיכון ללקות בהתקפי לב.

      לטענת החוקרים מאוניברסיטת Dokuz Eylül באיזמיר שבטורקיה, אכילת ארוחת ערב בשעה מאוחרת משאירה את הגוף בערנות גבוהה, מה שמותיר את לחץ הדם גבוה יחסית בשעות הלילה, ומעלה כאמור את הסיכון ללקות בהתקף לב. אם אצל אדם בריא לחץ הדם יורד בכ-10-20אחוזים בשינה, במקרים מסויימים כמו אכילת ארוחת ערב מאוחרת הוא יכול להשאר כמות שהוא, מה שמעלה את הסיכון למחלות לב, התקפי לב, שבץ ומחלות כרוניות.

      עוד בנושא:
      לילה טוב ובתאבון: 8 מאכלים שיעזרו לכם לישון טוב יותר
      לישון ולרזות: דיאטה מתוך שינה – מסתבר שיש דבר כזה
      מחקר: נמצא לחץ הדם האופטימלי

      אישה ישנה (ShutterStock)
      בשינה לחץ הדם יורד (אילוסטרציה: shutterstock)

      הקרדיולוגים שהציגו את מחקרם בקונגרס האירופאי לקרדיולוגיה שנערך ברומא, בחנו 700 גברים ונשים, במוצע גילאים של 53 ובעלי לחץ דם גבוה במטרה לקבוע איך משפיע מספר הפעמים שהם אוכלים והדיאטה שלהם על בריאותם.

      ארוחת ערב מאוחרת יותר נמצאה בעלת ההשפעה הגדולה ביותר על לחץ דם במהלך הלילה, כשאלה שאכלו אותה היו בעלי סיכויים כפולים לסבול מיתר לחץ דם לילי (non-dipper hypertension). התוצאות הראו כי כמעט 25% בקרב אלה שאכלו ארוחת ערב והלכו לישון בתוך שעתיים ממנה, לא חוו ירידה מספקת בלחץ הדם, לעומת 14.2%, שאכלו קודם לכן את ארוחת הערב שלהם.

      מומחים ממליצים לאנשים מבוגרים לאכול ארוחת ערב לפני 19:00 כדי לאפשר לגוף הזמן להירגע ולנוח, כמו כן הם מזהירים כי אכילה מאוחרת יכולה לעשות יותר נזק ללב מאשר דיאטה עשירה בנתרן, שגם היא עשויה לגרום ללחץ דם לילי גבוה. "הזמן בו אנחנו אוכלים, הוא חשוב ממש כמעט כמו מה שאנחנו אוכלים", הסבירו החוקרים. הם ממליצים לא לוותר על ארוחת בוקר או צהריים, אבל להקפיד לאכול את ארוחת הערב לפני 19:00. ולשמור עליה קטנה וקלה יחסית.