פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      לישון ולרזות: דיאטה מתוך שינה – מסתבר שיש דבר כזה

      רופא בריטי טוען שרובנו סובלים מעמידות לאינסולין, בעיקר הודות לתרבות הנשנושים הבלתי פוסקים. הפיתרון שלו? לצום. והדרך הכי קלה לדבריו לעשות זאת, היא לנצל את שנת הלילה

      לישון ולרזות: דיאטה מתוך שינה – מסתבר שיש דבר כזה

      דיאטה מתוך שינה – נשמע טוב מכדי להיות אמיתי. אבל רופא בריטי סבור שזו בדיוק התשובה שרבים מאיתנו הנאבקים במשקלם מחפשים, ולא מוצאים. ד"ר ג'ייסון פאנג מטפל בחולי כליות וסוכרת שסובלים מהשמנת יתר. לדבריו, רבים מהם מפתחים עמידות לאינסולין – מצב שבו הגוף מוצף בסוכר ובאינסולין עד שהתאים מפסיקים להגיב אליו כראוי וחילוף החומרים משתבש.

      ד"ר פאנג מטפל בחולים בין השאר באמצעות משטר תזונה קפדני שכולל צומות. לדבריו, תרבות הנשנושים שנפוצה כיום בעולם המודרני גורמת גם למי שאינם סובלים מסוכרת או מהשמנת יתר, לצרוך כמויות גבוהות של סוכר וכתוצאה מכך רמות האינסולין בדם עולות.

      אישה אוכלת ליד המקרר (ShutterStock)
      ארוחת ערב מוקדמת, ואחריה: בלי נשנושים! (אילוסטרציה: shutterstock)

      הפיתרון לדבריו, הוא בצום של 12 שעות לפחות, שהדרך הפשוטה לבצע אותו היא בלילה. הרופא ממליץ לנסות לאכול ארוחת ערב מוקדמת ולאחריה לא לאכול דבר, אפילו לא חטיף קטן, עד הבוקר. לטענתו, תוך כמה שבועות תוכלו כבר לראות תוצאות על המשקל.