וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה שבגללה אסור לשבת בבגד ים רטוב אף פעם

14.8.2016 / 9:16

נכנסתן לים או לבריכה, יצאתן מהמים והתיישבתן לנוח – טעות מרה. כולנו חוטאות בישיבה בבגד ים רטוב, לפעמים גם כל הדרך הביתה ועד למקלחת. הנה 3 סיבות שיגרמו לכן לא לעשות את זה שוב לעולם

עריכה: מערכת וואלה

בווידאו: האישה השמנה בעולם לשעבר יכולה סוף סוף ללבוש ביקיני

קיץ, חם. סביר להניח שגם אתן כמו כולם מוצאות מפלט באוגוסט בחוף הים או בבריכה. רוחצות, מתרעננות, יושבות קצת וכשמסיימות, זורקות איזו מגבת או פראו על המושב באוטו ונוסעות הביתה. אבל כדאי שתדעו שהישיבה בבגד ים רטוב מובילה לכל מיני עניינים לא נעימים.

עוד בנושא:
כל המחלות שאפשר לחטוף בבריכה
ההרגל הנשי שעלול להכפיל את הסיכון לסרטן השחלות
הכאב הלא מוסבר שמציק לאחת משבע נשים

שהייה ממושכת בתוך בגד ים רטוב יכולה להוביל לזיהום פטרייתי בנרתיק ולדלקות בדרכי השתן. "פטריות וחיידקים משגשגים בסביבה לחה וחשוכה – כמו זו שנוצרת בתוך בגד ים רטוב או בגדי אימון לחים מזיעה", אמרה אליסה דואק, גניקולוגית ועוזרת מרצה בבית הספר לרפואה מאונט סיני, בראיון להאפינגטון פוסט. "לכן, אם יש לכן נטייה ללקות בזיהומים מהסוג הזה, כדאי מאוד שתסירו את בגד הים הרטוב בסמוך ליציאה מהמים ותחליפו לאחד יבש".

הסיכון להדבקות בזיהום הוא לא ממש מבגד הים הרטוב עצמו, אלא קשור יותר למצב הבריאות הכללי שלכן, מסבירה דואק. לנשים בעלות מערכת חיסונית חלשה יותר, כמו למשל חולות סוכרת או נשים שנוטלות תרופות מסוימות, יש סיכוי גבוה יותר להיות מושפעות לרעה מישיבה ממושכת בבגד ים לח. אז למרות שכמעט כולנו חוטאות בזה, כי למי יש כוח להתחיל להחליף בגדים בחוף הים'– הנה הסיבות שבגללן כדאי לכן בכל זאת לעשות מאמץ:

גן עדן לחיידקים

אין עוררין על כך שחלקו הפנימי של בגד ים רטוב הוא לח וחשוך – כאמור שילוב שחביב במיוחד על חיידקים. בזמן שאתן רוחצות בים או בבריכה, הבד של בגד הים סופג לתוכו כימיקלים וחיידקים שמצויים במים. ואחרי שאתן יוצאות מהמים האיברים האינטימיים שלכן מוסיפים להיות עטופים בבגד הים ובכל הדברים הדוחים שהוא ספג לתוכו. זה יכול להפר את המאזן הטבעי של החיידקים הטובים שחיים בנרתיק או להוביל לכניסת חיידקים מזיקים לשופכה ולהוביל לשלל רעות חולות כמו דלקת בנרתיק ודלקות בדרכי השתן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כמו פטריות אחרי הים

פטריות משגשגות בסביבה לחה וחמימה, ולכן חלק תחתון רטוב של בגד ים הוא מקור "מעולה" לזיהומים פטרייתיים בנרתיק או בחלק החיצוני של הפות, במיוחד אם יש לכן נטייה לכאלה. וזה יכול להוביל לחוסר נוחות, כאבים, גרד ועוד שלל תופעות לא נעימות.

תקופת פריחה

אקזמה, מכירות? ובכן, ישיבה בבגד ים רטוב יכולה לגרום לפריחה מגרדת ולא נעימה, בדומה לאקזמה, רק שבמקום ברגל, זה במפשעה ובאיבר המין שלכן. לא סימפטי. בכלל. גם מפגש עם פטריה דמויית עובש בשם דרמטופיטיס יכול להוביל לגירוי בעור שעלול להתפשט לאיברי המין, פנים הירך והישבן, ומתבטא בפריחה אדומה ומגרדת שלעתים מופיעה בצורת טבעות.

אז נכון, להחליף למשהו יבש בכל פעם שאנחנו יוצאות מהמים זה ממש לא אידיאלי, אפילו קצת מנג'ס. אבל עכשיו, כשכל המידע המזוויע הזה מצוי בידיכן – לא תעשו מאמץ?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully