וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת התמונה של אדל בספלוב: עד איזה גיל מותר להתקלח עם הילדים?

28.12.2022 / 10:00

תמונה אחת שהעלה מאץ' עבד - בעלה של אדל בספלוב - העלתה דיון שמטריד הרבה מאוד הורים. אז עד איזה גיל מותר לילד לראות את אביו עירום, והאם יש יתרון למקלחת משותפת?

מאץ' עבד. אינסטגרם, צילום מסך
חוויה מקרבת ונהדרת? התמונה המדוברת/צילום מסך, אינסטגרם

אנחנו נתקלים מדי יום בסוגיות הורות ברשתות החברתיות, אבל תמונה אחת שפורסמה השבוע הצליחה להוציא הורים רבים משלוותם. בתמונה שפורסמה באינסטגרם של המשפיענית אדל בספלוב נראה בעלה מאץ' עבד כשהוא במקלחת משותפת עם ביתם שיה. אז האם זה באמת נורא להתקלח בעירום עם הילדים?

הורים רבים מתלבטים בשאלה זו ונדמה שאין לה תשובה חד משמעית. עירום הוא נושא תרבותי. ישנן תרבויות שבהן מקובל להסתובב עירומים ללא כל עניין סביב זה, וישנן תרבויות "לבושות" יותר. חשוב ללמד את הילד את הקודים התרבותיים שמאפיינים את התרבות שבה הוא גדל, ולשלב הנאה מחקירת והכרת גופו לצד הבנת ערכי החברה.

באופן כללי מקלחת משותפת עם הילד היא חוויה מקרבת ונהדרת. למגע ולחום בין הורים לידיהם יש חשיבות עצומה, וניתן דרך העירום גם להעביר מסרים של קבלת הגוף ואהבת העצמי לילדינו, כל עוד ההורה והילד חשים בנוח בעת ביצוע הפעולה. בשלב שבו אחד מהצדדים מרגיש לא נוח, זה הזמן לחדול מכך.

שאלה של גיל

סביב גיל שנה לשנתיים הילד מגלה את הגוף שלו, מוצא את עצמו במראה וחוקר את דמותו בה, מזהה שהגוף הזה שלו ולומד את שמות האיברים. מאד שכיח לראות בגיל הזה את הבנים מגלים את הבולבול שלהם באמבטיה ומושכים אותו בהנאה. גם הבנות נוגעות בפות שלהן.

לאחר גיל שנתיים, בדרך כלל מתחילה הקניית מושגים של ניקיון ולכלוך סביב אכילה וסביב גמילה ועשיית צרכים בשירותים. זה שלב בו אנחנו מנסחים עבור הילד את הכללים של מה מקובל בחברה ומה לא.

והנה עוד שתי שאלות שמטרידות הורים:
כל כמה זמן באמת צריך לקלח את הילדים?
למה הילד שלכם מסרב להיכנס להתקלח, ומה אפשר לעשות לגבי זה

ילד מתקלח. ShutterStock
מה מקובל ומה לא? ילד במקלחת/ShutterStock

בגילאי שלוש-ארבע הילד מגלה את המיניות שלו ומתחיל להתעניין באיברי המין שלו ושל הוריו. הוא מתבונן באיברי המין של האם או האב, במהלך מקלחת משותפת או כאשר הוא צופה בהוריו מתפשטים לידו, ויכול לתהות מדוע גודלם או מראם שונה משלו ולחוש נבוך. הילד יכול גם לשלוח יד לאיברים הפרטיים של הוריו, מתוך סקרנות ורצון להרגיש ולשאול אותם שאלות שעלולות להביך אותם. בשלב הזה, אם בחרתם להמשיך להתקלח עם הילד, רצוי שתעשו זאת לבושים בגד ים, כדי למנוע מצב שבו הילד שלכם או אתם חשים מבוכה.

עוד בוואלה!

איך מדברים עם ילדים על מין, ובאיזה גיל מתחילים

לכתבה המלאה

ישנה גם חשיבות רבה בגיל הזה לשים גבולות ברורים בכל מה שקשור לחקירת הגוף על ידי מישהו אחר (ילד או מבוגר פוגעני) ולהתחיל ללמד את הילד על איברים פרטיים שלא נהוג לחשוף אותם או לתת לאחרים לגעת בהם. הילד צריך להכיר את גבולות הפרטיות שלו - מה מותר ומה אסור בתוכם. באופן טבעי אימהות יחושו יותר בנוח להתקלח עם בנותיהן בעוד האבות עם ילדיהם, לאורך יותר זמן אולם גם זה יפסק בזמן מסוים, בדרך כלל עד גיל שש.

קרן יטיב היא יועצת משפחתית בכירה, מומחית בגיל הרך, והבעלים של מרכז הפיל הצבעוני - המרכז לטיפול במשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully