וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרשם מן הטבע: 6 מאכלים שישאירו אתכם בריאים

מורן קילזי

26.6.2015 / 9:00

תזונה בריאה היא כבר מזמן לא רק אמצעי לשמירה על המשקל. מחקרים רבים מהשנים האחרונות מצאו קשר בין מזונות שונים לבין מניעת מחלות. הנה 6 מהבולטים ביניהם

פוד פורן. ShutterStock
שיהיה לבריאות/ShutterStock

כולנו יודעים שחשוב לאכול בריא ומאוזן כדי לשמור על המשקל. אך למען האמת, אכילת מזון בריא היא בעלת חשיבות ללא קשר למשקל גופנו ולעיתים היא אף עשויה להיות התרופה הטובה ביותר למניעת מחלות ומצבים בריאותיים מסויימים. הנה 6 מאכלים שהוספה שלהם לתפריט היומי שלכם, יכולה לסייע לכם להרגיש יותר טוב, עכשיו ובעתיד.

אבוקדו נגד כולסטרול

אבוקדו. ShutterStock
יש דבר כזה שומן בריא/ShutterStock

במחקר שפורסם לאחרונה ב-Journal of the American Heart Association נמצא שצריכת אבוקדו אחד ליום, כחלק מדיאטה שבה 34% מהקלוריות מגיעות משומן, יכולה להפחית את רמת הכולסטרול הרע - LDL.

אומנם אבוקדו בעצמו עשיר בשומן, אך רוב השומן הוא חד בלתי-רווי, או במילים אחרות - שומן טוב, והוא יכול לעזור להוריד את רמת הכולסטרול בדם, להפחית את הסיכון לשבץ ולהתקף לב ולשפר את בריאות הלב וכלי הדם.

המלצה: נסו לשלב מדי יום אכילת רבע עד חצי אבוקדו כחלק מצריכת השומן היומית שלכם.

9 סיבות בריאות לאכול אבוקדו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

דגים שמנים נגד דלקת מפרקים

דג סלמון. ShutterStock
מגן מפני דלקות מפרקים/ShutterStock

דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה שגורמת לנפיחות, דלקת ונוקשות של המפרקים והיא נפוצה יותר בקרב גילאי 50 ומעלה. הסיבות למחלה לא ידועות, אך ההנחה היא שמדובר בשילוב של גורמים גנטיים שונים עם השפעות סביבתיות.

החדשות הטובות הן שניתן להפחית את הסיכון לחלות במחלה. לפי מחקר של ה-Annals of Rheumatoid Diseases נמצא שניתן להפחית את הסיכון לחלות בדלקת מפרקים שגרונית על ידי אכילת מנת דג שמן אחת לשבוע. המחקר בדק את הרגלי החיים והאכילה של נשים במשך 15 שנה מצא שאלו שצרכו באופן קבוע לפחות מנת דג שמן בשבוע, דוגמת סלמון או טונה, היו בעלות סיכון נמוך ב-52% לפתח דלקת מפרקים בהשוואה לאלו שאכלו מנת דג שמן פחות מפעם בשבוע.

המלצה: נסו לשלב פעם בשבוע דגים שמנים המכילים אומגה 3כגון סלמון וטונה אדומה.

עוד סיבה בריאותית לאכול דגים

דייסת שיבולת שועל לאיזון הסוכר

דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
מפחיתה את הסיכון לסוכרת/ShutterStock

שיבולת שועל עשירה בסיבים תזונתיים שעוזרים לייצב את רמות הסוכר בדם ולהפחית את רמת הכולסטרול. דייסות שיבולת שועל הן גם מקור טוב למגנזיום שזהו מינרל שעוזר בין היתר לווסת את רמות האינסולין והסוכר בדם.

המלצה: נסו לשלב בתפריט היומי שלכם דייסת שיבולת שועל בשילוב חלב דל שומן, שכוללת בתוכה סיבים תזונתיים, חלבון ומגנזיום. כך תקבלו מתכון מנצח להורדת הכולסטרול ושמירת רמת סוכר יציבה בדם שמפחיתה את הסיכון לחלות בסוכרת.

4 הדייסות הכי בריאות שיש

מיץ סלק להורדת לחץ דם גבוה

מיץ סלק. ShutterStock
סופר פוד?/ShutterStock

אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה כדאי שתתחילו לשתות מיץ סלק. מחקר בריטי מאוניברסיטת לונדון מצא ששתיית כוס מיץ סלק העשיר בניטרטים, חומרים פעילים הנמצאים בסלק ועוזרים להפחית את נוקשות כלי הדם, מובילה לירידה בלחץ הדם באנשים שסובלים מיתר לחץ דם.

ואם עדיין לא השתכנעתם להוסיף סלק לתפריט שלכם, אז כדאי שתדעו שסלק גם מכיל חומרים מזינים נוספים ומינרלים כגון חומצה פולית, מגנזיום, אבץ וויטמין B6.

המלצה: שלבו סלק בסלטים, תבשילים ואפילו במיצי ירקות.

האם סלק הוא הסופר-פוד החדש?

שקדים נגד מחלות לב

שקדים. ShutterStock
מכילים יחסים פחות קלוריות/ShutterStock

ידוע שאגוזים ושקדים הם מקור טוב לחלבון ושומנים "טובים" אך הבעיה היא שהם עשירים בקלוריות, למרות שבשקדים מדובר על כמות קלוריות נמוכה יותר.

אם נשים לרגע את עניין הקלוריות בצד נגלה שלפי מחקר שנערך באוניברסיטת אסטון בבירמינגהם, אכילה של 50 גרם שקדים ביום עוזרת להפחית לחץ דם, משפרת את זרימת הדם וכתוצאה מכך גם מפחיתה את הסיכון למחלות לב.

המלצה: נסו לשלב בארוחות הביניים שקדים טבעיים.

חופן שקדים ביום יוריד לכם את הכרס

מוצרי חלב להפחתת לחץ דם גבוה ומחלות לב וכלי דם

מרק יוגורט עם מלפפונים של יואב בלימן. נמרוד סונדרס
מוריד את לחץ הדם/נמרוד סונדרס

חלב ומוצריו עשירים בסידן, חלבון וויטמינים שונים. במטא-אנליזה שפורסמה ב-American Journal of Hypertension נמצא שמוצרי חלב דלי שומן, בעיקר מוצרי חלב מותססים כמו גבינה ויוגורט, מסייעים לאיזון לחץ הדם בזכות הטריפפטידים - חומצות האמינו המצויות בהם.

בנוסף, לפי נייר העמדה של האיגוד הקרדיולוגי ועמותת הדיאטנים בישראל, נמצא במחקרים תצפיתיים ששתיית חלב קשורה להיארעות נמוכה יותר של מחלות לב וכלי דם.

המלצה: נסו לשלב מוצרי חלב דלי שומן למהלך היום שלכם, בין אם יוגורט כארוחת ביניים או גבינות דלות שומן בארוחות הקלות.

היוגורט שיגרום לכם להרגיש שבעים

  • עוד באותו נושא:
  • תזונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully