וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסם לבן: היוגורט שיעשה אתכם שבעים

27.4.2015 / 7:23

קבוצת חוקרים מספרד פיתחה יוגורט שמשלב בתוכו עמילן וחלבון שתורמים לתחושת שובע, בלי לפגוע בטעם ובמרקם. בתיזמון מדויק עם חג השבועות הם מסמנים את היעד הבא - עוגות גבינה

אוכל לבן. ShutterStock
עוד שלב אבולוציוני. יוגורט/ShutterStock

היום כבר התרגלנו לעובדה שיש יוגורט עם 0 אחוזי שומן, אבל לפני כמה שנים למוצרים מהסוג זה לא ממש היה ביקוש. העובדה כי 1 מתוך 3 אנשים בעולם סובל מהשמנת יתר, יחד עם העלייה בשוק הדיאטות והחיפוש אחרי פתרונות מהירים להרזיה, הביאה קבוצת חוקרים מהמועצה הלאומית למחקר בספרד (CSIC), לקחת את תחום היוגורטים צעד נוסף קדימה, ולפתח יוגורט עם חלבון ועמילן שיגרום לכם להרגיש שבעים, ומהר יותר.

"בשוק יש צורך אמיתי לגיבוש מזון שעוזר לשלוט על התיאבון, זו הסיבה שחשבנו על יוגורט משביע כאסטרטגיה מעניינת, והוא אכן פותח בהצלחה", אמרה סוזנה פישמן, מרכזת המחקר והפרויקט במועצה הלאומית למחקר הספרדי, לאתר ה-sciencedaily, והוסיפה כי "על ידי הוספת חלבון ועמילן ליוגורט לאנשים תהיה יכולת טובה יותר למתן את צריכת המזון שלהם".

מגביר את תחושת השובע

חלבון הוא חלק חשוב בתזונה שלנו, הוא אמור להוות כ-15% מסך הקלוריות היומיות שלנו, והוא חשוב לבניית שרירים לגדילה ולעוד מגוון תפקידים בגוף ביניהם גם לירידה במשקל. אחת הסיבות לכך היא שעיכול של חלבון דורש יותר אנרגיה מהגוף, כך שהירידה במשקל גדלה ותחושת השובע מתארכת. בדרך עקיפה נמצא כי אנשים שאוכלים יותר חלבון, נוטים לאכול פחות פחמימות מעובדות. למרות האמור, צריכה של חלבון צריכה להיעשות במידה, והיא חייבת להשתלב יחד עם צריכה של דגנים, פירות וירקות.

אילוסטרציה. ShutterStock
בקרוב. גם לדבר היפה הזה יהיה פיתרון רזה יותר/ShutterStock

המחקר התבסס על ניסוי ב-100 משתתפים שניסו שישה יוגורטים שונים. ביוגורט הראשון, הוסיפו החוקרים אבקת חלב דל שומן, ואילו ביוגורט השני הם הוסיפו חלבון חלב. יוגורט שלישי פעל כביקורת, וניתן למשתתפים כפי שהוא. שלושת היוגורטים שנותרו היו מבוססים על השלושה הראשונים, והוסף לכל אחד מהם גם 2 אחוזים של עמילן.

גם למרקם יש תפקיד

לאחר בדיקות חישה שערכו במשתתפים החוקרים מצאו כי היוגורט עם חלב דל שומן ותוספת העמילן סיפק את הדירוגים הגבוהים ביותר של שובע. העמילן, שהוסיף למרקם הקטיפתי של היוגורט, יכול להיות טכניקה שימושית להוספת חלבון למוצרי חלב, תוך שמירה על מראהו, הסבירו החוקרים. "היוגורט עם אבקת החלב ואבקת העמילן הוגדר על ידי המשתתפים כצפוף ביותר, הקומפקטי ביותר ובעל המרקם הכי קרמי. תכונות אלה הן שהובילו לציפייה גדולה יותר של שובע בקרב הצרכנים", אמרה אחת החוקרות.

הצעד הבא של החוקרים כעת הוא בדיקה של מוצרי מזון נוספים, וביניהם, בתיאום מושלם עם לוח השנה בישראל, גם עוגות גבינה.

לא נשמע לכם? נסו להכין יוגורט בריאות בבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully