וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הכל כלול: איך שומרים על הדיאטה בחופשה בחו"ל?

1.4.2015 / 15:45

בימים הקרובים המון אנשים יטוסו לחופשות ארוכות, כדי לחמוק מהסדר המשפחתי או פשוט כדי להעסיק את הילדים. אם גם אתם ממריאים הרחק מכאן, אספנו עבורכם 6 טיפים שיעזרו לכם ליהנות מהחופשה בלי להרוס את הדיאטה

אישה אוחזת במזוודה. ShutterStock
לא חייבים להשמין בחופשה בחו"ל/ShutterStock

יציאה לחופשה מספקת הזדמנות לנוח, להירגע, לראות עולם ולנסות דברים חדשים. אבל יציאה לחופשה יכולה גם להפר את האיזון התזונתי, אם אתם מנסים לאכול בריא, לשמור או לרדת במשקל. הנה כמה עצות שיעזרו לכם לאכול בריא בזמן החופשה, ועדיין ליהנות.

1. סיור שווקים
בחופשה, יותר מתמיד, יש להתאמץ ולהתעקש על הוספת חמש מנות של פירות וירקות לתפריט היומי. בצורה זו הארוחות שלכם יהיו מלאות ומשביעות יותר. אכילת ירקות ופירות מספקת כמות גבוהה של סיבים לתפריט היומי, ויכולה לשמור על תפקודי מעיים תקינים. בנוסף, ירקות ופירות מכל הצבעים מוסיפים לנו נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים אשר תורמים רבות לבריאותנו. את הירקות והפירות ניתן למצוא בטיול בשוק המקומי או בדוכנים הפזורים בערים רבות ברחבי העולם.

שוק פירות וירקות בברצלונה. ShutterStock
איך אפשר לומר לזה לא? שוק פירות וירקות בברצלונה/ShutterStock

2. הזמנה אישית
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתעניינים בפריטי התפריט ומבקשים מהמלצר התאמה אישית למנה. את רוב המנות בתפריט ניתן להפוך בקלות לדלות בקלוריות ובשומן. כאשר אתם מזמינים סלט, לדוגמה, הזמינו את הרוטב בצד כדי לשלוט בכמות המתווספת למנה. בנוסף, החליפו את הרכיבים המתווספים למנה, כגון חרדל במקום מיונז. העדיפו תמיד מנות לא מטוגנות. טיגון מוסיף קלוריות מיותרות למנה והוא לא בריא, ולכן מומלץ להעדיף צורות בישול אחרות כגון אידוי, צלייה או בישול.

גם ברשתות מזון מהיר, שנמצאות בכל מקום בזמן חופשה, אפשר לבחור במאכלים בריאים יותר. העדיפו את סלט הירקות, נסו לוותר על הצ'יפס כתוספת לארוחה והעדיפו תמיד מים כתוספת לארוחה.

3. תלכו
כאשר מטיילים בין אתרי התיירות השונים, הדבר מתבטא בהליכה במשך כל שעות היום, כל יום בזמן החופשה. ההליכה יכולה לתרום ולהפוך את המאזן הקלורי לשלילי. בדרך זו תתקזזו עם הקלוריות העודפות אשר נצרכות באכילה. הליכה היא רק אחת הדוגמאות לפעילות גופנית בזמן חופשה. חפשו פעילויות מהנות אחרות כגון ריקודים, שחייה בבריכה של המלון או טיול בוקר מוקדם עם הילדים.

עוד באותו נושא

חופשה פעילה: 5 שיטות לשמור על כושר גם בפסח

לכתבה המלאה
הקולוסיאום ברומא, איטליה. ShutterStock
הקיפו את הקולוסיאום פעמיים ואתם מסודרים/ShutterStock

4. פינוק אחד ביום
קרואסון בפריז? גלידה ברומא? קשה לעבור את החופשה מבלי לטעום מהמאכל המפורסם לאותו מקום, גם אם הוא אינו מתאים לתפריט דיאטטי. בדיוק בגלל סיבה זו, אל תוותרו על מנה מפנקת פעם אחת ביום. חשוב לציין כי כאן חשובה מאוד המתינות ובחירת הכמות המתאימה. כדור גלידה או שניים לדוגמא, מהוים מנה שפויה. לאחר שנהניתם מהם, הקפידו לבחור במאכלים בריאים ומזינים בשאר היום.

5. אוכלים רק כשרעבים
זה נשמע פשוט, אבל רבים מאיתנו כבר לא מונעים על ידי ההרגל שבו אנו מקדישים תשומת לב לתחושה פיזית של הרעב. חגיגות והזדמנויות לאכילה מצויות סביבנו כאשר אנחנו נמצאים בחופש. אם אתה מוצא את עצמך ממלמל: "מותר לי, אני בחופש" זהו השלב שבו אתה פגיע לאכול גם אם אתה איננך רעב. מה עושים? מפסיקים לאכול כאשר מרגישים שבעים, נוח לנו ואנחנו איננו מלאים מדיי.

גלידת לבנדר. ShutterStock
לא חייבים לוותר על הגלידה/ShutterStock

6. הכינותי מראש
כאשר אתם נמצאים בנסיעה בזמן החופשה, במכונית, רכבת או מטוס, הביאו אתכם אוכל בריא. הכנה ותכנון מראש של אוכל בריא גורמת לאכילה מודעות יותר, ועוזרת לנו לא להתפשר על "מה שיש". התחילו את היום עם ארוחת בוקר מזינה וקחו אתכם חטיפים קטנים משביעים כמו חטיף גרנולה או ארוחה קטנה כגון כריך מחיטה מלאה, טונה וירקות. בנוסף, כדאי להיצמד לשגרת אכילה וזמני ארוחות הדומים לאלו אשר בשגרה. בדרך זו יפחת הצורך להתפתות ולאכול חטיפים וממתקים עתירי קלוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully