וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה פעילה: 5 שיטות לשמור על כושר גם בפסח

אבי לוסטמן

31.3.2015 / 11:40

חופש תמיד משבש לנו את החיים, לטוב ולפעמים גם לרע. לאלה שעוסקים בפעילות גופנית קבועה, הפסח המתקרב עלול להיות בעיה. אבל יש כמה דרכים לשמור על הכושר, גם מחוץ לשגרה ויחד עם המשפחה

משפחה מטיילת תכנון חופשה. ShutterStock
יוצאים לחופש? לא בהכרח/ShutterStock

אביב הגיע פסח בא, וחוץ מזה שזה נשמע נחמד, לפנינו חופשה לא קצרה, יחד עם הילדים. חופש משבש לנו את השגרה לטוב ולרע. מצד אחד הוא מציע שינוי באווירה, שיכול להיות דבר מרענן, אך מצד שני הוא גם עלול לשבש את התזונה, כמו גם את אימוני הכושר שלנו. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהחופש והיציאה מהשגרה הם דבר זמני וגם אם אנחנו לא מגיעים לאימונים במתכונת שאנו רגילים אליה, עדיין אפשר לשמור על כושר גופני גם אם זמנית המינון, התכיפות, האורך, או אופי התרגילים משתנים.

חלק חיובי והכרחי משגרת חיינו הוא ביצוע פעילות גופנית המחזקת ומשפרת את הכושר הגופני שלנו, וכך שומרת על בריאותנו ועל ההרגשה הכללית הטובה. כמו ששריר הלב לא לוקח חופש, כך גם אנחנו צריכים להפעיל את שרירי הגוף גם בחופש, אבל בצורה שפויה והגיונית. אין צורך להיכנס ללחץ בגלל שלא נוכל לעשות בדיוק את מה שאנחנו רגילים לו, וחשוב לזכור כי מינון נמוך הוא טוב יותר מכלום.

שומרים על כושר בחג

תרגול כושר גופני עוזר בהורדת לחץ. וזו כבר סיבה טובה להמשיך בזמן החופש כשרמות הסטרס עולות בגלל ההכנות לחג, המשפחה והילדים בבית שדורשים את תשומת ליבנו יותר מהרגיל. גם אם לא תוכלו לבצע את אותו אימון שאתם רגילים אליו, אפשר לאתגר את הגוף גם בדרכים שונות מאלו שאתם נוהגים והגיוון אף עשוי לעשות לכם טוב מבחינה פיזית ומנטלית. הנה כמה מהן:

1. חיק הטבע. מזג האוויר של חג הפסח ושעות האור הארוכות הם תפאורה מושלמת להליכות, טיולים רגליים או ריצות משותפות. אם אתם יוצאים לפיקניק, נסו לשלב מסלול הליכה של לפחות שעה לפני שיושבים לאכול. לאחר מכן, או אפילו במהלך הפיקניק ניתן לשלב משחקים פעילים.

משפחה בטבע. ShutterStock
מזג האוויר בחג מאפשר ליהנות מפעילויות בחוץ/ShutterStock

2. תכננו פעילות לכל המשפחה. צאו לרכיבה על אופניים יחד, שחקו עם הילדים במשחקי כדור למיניהם, בתופסת, חבל, תחרויות ריצה, מרוץ שליחים ועוד. תעשו את זה מכל הלב וללא הפסקה לשלוש עד חמש דקות ברצף. ולאחר מכן שלבו מנוחה של דקה וחוזר חלילה. אפשר לעשות תחנות של כל הפעילויות שיכללו אימון אירובי עם אינטרוולים וכוח מתפרץ.
חזרו על כל פעילות לשלוש דקות, עם מנוחה של עשרים עד שלושים שניות בין תחנה לתחנה. בסוף כל סבב, עשו מנוחה של דקה שלמה. וחיזרו על הסבב שוב.

3. הכל כלול, גם ספורט. אם מצאתם את עצמכם בחופשת הכל כלול, שכוללת לא רק אוכל אלא גם פעילויות לילדים ולמבוגרים, תוכלו להשתתף במסיבות ריקודים, בבריכה בתחרויות שחיה, או אפילו לטפס על קיר טיפוס. ככלל, עדיף לבחור בחופשות אקטיביות ולא רק בחופשת מנוחה "בטן גב", או פשוט לשלב בין השניים.

4. מלון זה כמו בית. אם אתם מעבירים את חופשת הפסח בבית או בבית מלון, אתם תמיד יכולים לבצע ביחד תרגילים שאורכים רק 5 דקות, או סתם לקפוץ על חבל, יחד עם הילדים.

עוד באותו נושא

אימון זריז: 5 תרגילים ב-5 דקות

לכתבה המלאה
אמא משחקת "אווירון". ShutterStock
אווירון. אחד המשחקים הכי נפוצים עם ילדים בבית/ShutterStock

5. שתפו את הילדים. דרך נוספת להכניס גם את הילדים לשגרת הספורט שלכם היא להשתמש בהם כמשקולת. לכם יהיה קשה ולהם כיף. תרימו אותם לתקרה, בצעו שכיבות סמיכה שהם יושבים עליכם, שימו אותם על כפות הרגליים שלכם כשאתם שכובים על הגב ותעשו להם "אווירון", תורידו תרימו אותם-תכפפו ותיישרו ברכיים, בין עשר לעשרים פעמים כשהישבן נשאר על הרצפה. אם אתם רוצים להגביר אצלם את המוטיבציה להשתתפות בכל הפעילויות, פרסים יהיו רעיון מצויין.

לאלו שעדיין לא עושים כושר, אך רוצים להתחיל, אפשר להתייחס לפעיליות הספורטיביות עם המשפחה בזמן החופש כקרש הקפיצה להתחלת אימוני כושר גופני.

אבי לוסטמן היא מאמנת כושר ותרפיסטית, מטפלת במגבלות תנועה, כאבים ויציבה

  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully