וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי לכם לכוון שעון בבוקר, זה טוב לדיאטה

9.3.2015 / 8:15

אתם הולכים לחדר כושר, שומרים על תזונה בריאה ומאוזנת ומקווים לטוב. לפי מחקר חדש לשגרת השינה שלכם יש השפעה עצומה על הדיאטה שלכם, וכל שינוי בה עלול לעלות לכם ב-200 קלוריות

שעון מעורר. ShutterStock
אם תשמרו על שגרת שינה, גם הקילוגרמים יתנהגו יפה/ShutterStock

אנחנו נוטים להאשים את חוסר ההצלחה בדיאטה שלנו במשתנים כמו עצלנות, חוסר התמדה או סתם עוגת יום הולדת שהגיעה למשרד כבר על הבוקר. אבל לפי מחקר חדש, לשגרת שעות השינה שלכם יש השפעה עצומה על השאלה האם הג'ינס יעלה או לא יעלה בסוף החודש.

מחקר של בית הספר לרפואה פן שבפנסילבניה ניתח את הרגלי השינה והאכילה של מאות בני נוער במשך שבוע בעזרת צמידים חכמים, ומצא כי הם ישנים 7 שעות בממוצע. הנתון המפתיע היה, שבימים בהם הם ישנו שעה אחת יותר, או שעה אחת פחות, אכלו בני הנוער 201 קלוריות בממוצע יותר מימים בהם שגרת השינה שלהם נשמרה. וכשפורטים את זה למזון- מדובר על קלוריות שמכילה לדוגמא לחמניה אחת או מנת פסטה ללא רוטב. ואם זה לא מספיק, הנבדקים צרכו 6 גרם של שומן נוספים (כפית חמאה) באותו יום, וביום למחרת צריכת הפחמימות שלהם עלתה ב-32 גרם. עוד מצאו החוקרים כי שינוי בשעות השינה הוביל לאכילת לילה מאסיבית.

זה אינו המחקר הראשון שקושר שינה לבעיות השמנה בקרב בני נוער, אך החוקרים טוענים כי זו הפעם הראשונה שנמצא כי זה לא משנה כמה בדיוק אתה ישן, אלא האם שגרת השינה שלכם נשמרת מדי יום. בהודעה לעיתונות שפרסמו החוקרים הם כתבו כי "יכול להיות שחשוב יותר לשמור על דפוס שינה קבוע מאשר לנסות ולהשלים שעות על ידי שינה ארוכה יותר ביום אחד וקצרה ביום אחר. הממצאים לדבריהם יכולים לעזור להבין טוב יותר כיצד השמנה מתפתחת בקרב צעירים.

אישה אוכלת במיטה. ShutterStock
אוכלים פחות בבוקר, ויותר בערב/ShutterStock

מחקרים נוספים נדרשים כעת כדי לקבוע בדיוק למה הגוף מגיב ברעב לשינויים בשינה, אבל החוקרים משערים כי בני הנוער שישנים פחות גם פעילים פחות ופונים לזלילת חטיפים כדי לקבל אנרגיה. כך או כך, לטענת החוקרים, בני נוער צריכים להקפיד על דפוס שינה קבוע, אחרת הם עלולים לאבד את הרגלי האכילה הבריאים שצברו במהלך חייהם ובעתיד.

ככל שהמחקרים הולכים ומתרחבים, שינה מתגלה כתרופה, וחוקרים ממשיכים לנסות ולפענח איך היא משפיעה על שעות הערות של הגוף. לפי סקר שערך לאחרונה המרכז לבקרה ושליטה במחלות בארה"ב, נמצא כי אנשים שישנו 5 שעות בממוצע ביום במשך שבוע, עלו בממוצע כקילו אחד, ואילו אלו שישנו 9 שעות בממוצע, אכלו פחות פחמימות ושומן, ובהתאמה ירדו במשקל.

עוד באותו נושא

איך הופכים להיות בן אדם של בוקר?

לכתבה המלאה

אז כמה צריך לישון באמת?

לאחרונה פרסם איגוד השינה הלאומי של ארה"ב (The National Sleep Foundation) את המלצותיו לכמות שעות השינה הנכונה. לפי הארגון, שמונה 18 חוקרים מכל העולם, ךבני נוער בגילאי 14 עד 17 מומלץ לישון בין 8 ל-10 שעות ביום, ומחקרים קודמים אף הראו כי בעיות השינה של נערים בגילאים אלה הוכפלו בשנים האחרונות.

על פי המחקר האחרון, אלה שישנו פחות, אכלו יותר פחמימות סך הכל, נטו לאכול מעט בארוחת הבוקר, אבל אכלו יותר אחרי ארוחת הערב. כמות הקלוריות שאכלו אומנם השתנתה, אך לא רק היא וגם תאי השומן הפכו פחות רגישים לאינסולין. על מנת לבדוק את השפעת המוח על הרגלי האכילה כאשר הרגלי השינה משתנים, יש צורך במחקרים נוספים.


עוד בנושא:

עכשיו זה רשמי: עייפות כרונית היא מחלה
אפקט הנימנום: כמה צריך לישון בצהריים?
רופאי הילדים ממליצים: תנו להם לישון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully