וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה נמצאות הפגיות הטובות בישראל?

24.2.2015 / 16:00

מודל חדש של משרד הבריאות בחן 26 פגיות שונות ברחבי הארץ, במטרה לתמרץ את בתי החולים שבהן הן שוכנות, לשפר ולייעל את הטיפולים והתשתיות. אז איפה נמצאות הפגיות הכי טובות בישראל?

אילוסטרציה. ShutterStock
הכוכבים האמיתיים/ShutterStock

נבחרת הכוכבים של הפגיות: משרד הבריאות החל להפעיל מודל לתמרוץ מחלקות הפגייה בבתי החולים הציבוריים בישראל. מהמודל עולה כי הפגיות שממוקמות בדירוג הגבוה ביותר בקטגוריות כמו תחומי כוח אדם, תשתיות, זיהומים ואיכות בפגיות, הן הפגיות בבתי החולים בני ציון, העמק, וולפסון, כרמל ומאיר.

"החלטנו להתחיל עם המודל על מנת לקדם את הפגיות", מציינת ד"ר ורד עזרא, ראש אגף רפואה כללית במשרד הבריאות. "הכוונה היא לשים את הפגיות בקדמת הבמה ולהעלות את כמות ההשקעה בהן". לדברי ד"ר עזרא, סכום הכסף שיושקע בפרויקט, כ-200 מיליון שקל, הוא תוספת שהקצה האוצר לשיפור תחום המיילדות וקיבל תעדוף של המשרד עבור השקעה בפגיות.

מי ממוקם אחרון?

כאמור, הפגיות שדורגו בקטגוריה הראשונה והגבוהה ביותר נמצאות בבתי החולים בני ציון, העמק ,וולפסון, כרמל ומאיר. בקטגוריה השנייה דורגו בית החולים האנגלי בנצרת, הדסה הר הצופים, הדסה עין כרם, פוריה, רמב"ם, שיבא, שניידר ושערי צדק. בקטגוריה השלישית והנמוכה ביותר דורגו בית החולים האיטלקי בנצרת, אסף הרופא, ביקור חולים, ברזילי, הלל יפה, זיו, ליס, לניאדו, מעיני הישועה, נהריה, סורוקה, צרפתי וקפלן.

מתוך רצון לתמרץ את הפגיות, נבנה במשרד הבריאות מודל לדירוג המחלקות, המכונה "מודל הכוכבים". 26 פגיות נבחנו בשנת 2014 במגוון הקטגוריות ובסיום הם חולקו לשלוש קטגוריות. 13 הראשונות במודל קיבלו בונוס, מתוכן החמש המדורגות הכי גבוה קיבלו תוספת תקציב כפולה בגין כל פג שנמצא בפגייה. שמונה הפגיות הבאות זכו לתוספת בודדת בגין כל פג ויתר הפגיות, 13 במספר, קיבלו את התשלום הניתן על ידי ביטוח לאומי עבור כל פג - ללא תוספת נוספת.

בסך הכל מדובר בסכום של 18.5 מיליון שקל, שהוענקו בשנת 2014 לפגיות המצטיינות. הסכום הזה צפוי לעלות בשנים הבאות ובסך הכל יוענקו 180 מיליון שקלים באמצעות המודל, בשנים 2015, 2016 ו-2017. לדברי ד"ר עזרא.

רק לפני כשנה וחצי פורסם דו"ח של "הפורום למען הפגים בישראל", שמצא כי מספר לידות הפגים בישראל נמצא בעלייה מתמדת, ובמקביל שיעור תמותת הפגים כפול מהשיעור המקביל במדינות המערב. עוד נמצא אז, כי כ-80% מהפגים אינם זכאים על פי התקנות הקיימות לטיפול ראשוני מיטבי, הכולל תזונה שמותאמת לצורכיהם וליווי והדרכה מקצועית להורים במהלך אשפוזם. בשל העומס בפגיות שנבע ממחסור חמור ברופאים, אחיות ומיטות טיפול נמרץ, פגים שנולדו לאחר השבוע ה-34 להריון טופלו במחלקת היילודים הבשלים ושוחררו לרוב לאחר יומיים או שלושה.

עוד באותו נושא

סקר קבע: מאיזה בית חולים הישראלים הכי מרוצים?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully