וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרווח קצר בין לידות מעלה את הסיכון ללדת פג

24.6.2014 / 13:22

חוקרים מאוהיו גילו מרווח הזמן האידיאלי בין הריונות הוא שנה וחצי, וכי נשים שיולדות בטווח של 18 חודשים אחרי לידה קודמת נמצאות בסיכון גבוה יותר ללידה מוקדמת

אילוסטרציה. ShutterStock
סיבה טובה להמתין/ShutterStock

נשים שנכנסות להיריון בטווח של שנה וחצי אחרי לידה נמצאות בסיכון גדול יותר ללידה מוקדמת, כך על פי מחקר אמריקאי חדש. מחקר ישראלי משנת 2009 כבר קשר בין המרווח בין הלידות לסיכון ללדת פג, אבל אז דובר על מרווחי זמן קצרים יותר. המחקר הקודם קבע כי מרווח בין הלידה לתחילת ההיריון שאחריה הקצר משישה חודשים הוא גורם סיכון מובהק ללידות מתחת לשבוע 37. המחקר החדש מגלה שהזמן שיש להמתין כדי להבטיח לידה במועד ארוך הרבה יותר.

עוד בוואלה! בריאות:
האם פגים נמצאים בסיכון להשמנה?
הכל על רעלת היריון
למה גברים מפחדים לדבר על בעיות פוריות?

המחקר החדש "מדגיש את החשיבות של מרווחים נכונים בין לידות, כדרך לנשים, בעיקר נשים בסיכון, להוריד את הסיכון ללדת פג", אמרה אמילי דיפרנקו. שעבדה בצוות המחקר בבית החולים לילדים באוהיו. "נשים שילדו בעבר לפני הזמן נמצאות בסיכון גבוה יותר ללידה מוקדמת, ולכן עבור נשים אלו חשוב במיוחד לנסות להתאים את מרווחי הזמן בין הלידות", הוסיפה.

צוות החוקרים ניתח איפורמציה מנתוני הלידה באוהיו משנת 2006 ועד שנת 2011. הם הצליחו להתחקות אחר מרווחי הזמן בין הלידות של כ-450 אלף תינוקות. כ-11% מהלידות התרחשו בטווח זמן של 12 עד 18 חודשים מהלידה, ו-2% מהלידות אירעו פחות משנה מלידה קודמת.

החוקרים מצאו כי 53% מהנשים שילדו במרווח של פחות משנה ילדו לפני השבוע ה-39 להריון, ביחס ל-38% בהריונות במרווח של יותר משנה וחצי. 20% מהנשים שילדו במרווח זמן קצר ילדו פגים – קרי, לפני השבוע ה-37 להריון, בהשוואה ל-10% בלבד בקרב נשים שילדו בטווח זמן של שנה עד שנה וחצי, ו-8% שהמתינו יותר משנה וחצי.

החוקרים לא ממש בטוחים מדוע מרווח קצר בין לידות גורם ללידה מוקדמת, אבל ככל הנראה זה קשור לעובדה שמאגרי הוויטמינים והתזונה בגופן של הנשים טרם התמלאו במלואם. ברזל, לדוגמה, חיוני מאוד לגוף האישה, ומחסור בברזל עלול לפגוע גם בעובר. אם אין לאם ברזל בכמות מספקת, העובר עלול להיות חשוף לתופעות לוואי ארוכות טווח וכן ללידה מוקדמת.

הורים לפג? עמותת לה"ב כאן בשבילכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully