6 כללים שכל אישה חייבת להכיר כדי לשמור על הלב

75% מהתקפי הלב בקרב נשים נגרמים כתוצאה מאורח חיים לא בריא, כמו עישון, תזונה לקויה או צפייה ממושכת בטלוויזיה. בעזרת שישה הרגלים פשוטים אתן יכולות לשמור על הלב שלכן

  • התקף לב
מאת: מערכת וואלה! בשיתוף אלטמן
שינוי באורח החיים, טוב גם ללב שלך (אילוסטרציה: shutterstock)

שלושה מתוך ארבעה התקפי לב בקרב נשים צעירות היו יכולים להימנע, אם נשים היו מאמצות שישה כללים של אורח חיים בריא, כך עולה ממחקר שפורסם באחרונה בארה"ב. לפי המחקר, שעקב אחרי כ-90 אלף אחיות במשך שני עשורים, הירידה המסיבית בתמותה ממחלות לב הושגה בעיקר בעזרת שינויים באורח החיים.

תוצאות המחקר, שהתפרסמו לאחר 20 שנות מעקב, מצאו כי אצל נשים בגילאים 27 עד 44 היו 456 מקרים של התקף לב ו-31,691 נשים אובחנו עם תסמין אחד או יותר של מחלת כלי דם, כמו סוכרת סוג 2 , לחץ דם גבוה וכולסטרול גבוה.

לא יותר מ-7 שעות שבועיות השכיח ביותר של מחסור בברזל (אילוסטרציה: shutterstock)

כאמור, עורכי המחקר איתרו שישה חוקי זהב שבעזרתם ניתן למנוע התקפי לב:

• הימנעות מעישון

• שמירה על משקל תקין

• 150 דקות של פעילות ספורטיבית בשבוע

• צפייה מוגבלת בטלוויזיה (לא יותר משבע שעות שבועיות)

• צריכה של משקה אלכוהולי אחד ביום

• אכילה של תפריט בריא ומאוזן

החוקרים גילו שהסיכון לקבלת התקף לב היה נמוך ב-92% בקרב נשים שהקפידו לקיים את 6 החוקים הללו, בהשוואה למי שלא קיימה אורח חיים בריא. בנוסף, הסיכון לפתח גורמים שעלולים להביא לתחלואת לב ירד ב-66%.

חשוב לסייג ולומר כי מדובר במשתתפות צעירות יחסית בגילאי הפוריות, גיל שבו מחלות לב וכלי דם הן נדירות יחסית בנשים. מאידך, אין ספק שקיום אורח חיים בריא בגיל זה יכול להפחית הופעת מחלות לב וכלי דם בגילאים מאוחרים יותר.

שינויים באורח החיים יכולים להציל חיים

מחקר אחר, אשר נערך בבריטניה, מדגיש גם הוא את החשיבות שברפואה מונעת בכל הקשור לבריאות הלב. המחקר העלה כי בשנת 2007 מתו ממחלות לב 38 אלף בני אדם פחות מאשר בשנת 2000, זאת הודות לשינויים באורח החיים. המחקר מצביע על כך שהפחתת לחץ דם וכולסטרול סייעו בהצלת חייהם של יותר מ-20 אלף איש באנגליה במהלך שבע שנות המחקר.

תוצאות המחקר הראו כי הפחתה בעישון ושינויים בהרגלי התזונה היו בעלי השפעה גדולה יותר על בריאות הלב, ויותר משני שליש מהמקרים בהם ניצלו חיים, נבעו משינויים אלה. שינוי תזונתי לצורך שיפור בריאות הלב צריך להתחיל בהורדת כמויות השומן הרווי ושומן הטראנס במזון. גם להורדת הכולסטרול מהתפריט חשיבות, אם כי מחקרים חדשים מראים כי ההשפעה של כולסטרול במזון על כולסטרול בגוף אינה ישירה, וכי ניתן לצרוך כולסטרול במסגרת תזונה מאוזנת.

עוד באותו נושא

מה כדאי לאכול כדי לשמור על הלב?

לכתבה המלאה

מורידים את רמות הכולסטרול

"הפחתה של 10% ברמת הכולסטרול הרע מביאה לירידה של עד 20% בסיכון למחלות לב"

על מנת לשמור על בריאות הלב חשוב מאוד להוריד את רמות הכולסטרול הרע (LDL) בגוף. כולסטרול רע מצטבר בדפנות כלי הדם וגורם לחסימות ולטרשת עורקים. רמות LDL גבוהות מעלות את הסיכון להתקפי לב כתוצאה מקריש דם פתאומי בעורק שהוצר על ידי רובד שומני שנקרא טרשת עורקים. הפחתה של 10% ברמת הכולסטרול הרע מביאה לירידה של עד 20% בסיכון למחלות לב. כדי להוריד את רמות הכולסטרול הרע בגוף יש צורך להקפיד על אכילה בריאה ונכונה, פעילות גופנית והפגת מתחים.

גורם נוסף אשר מסייע בהורדת כולסטרול הוא פיטוסטרולים - תרכובות טבעיות מהצומח בעלות מבנה כימי הדומה לזה של הכולסטרול. בשל במבנה הדומה, פיטוסטרולים מתחרים עם הכולסטרול הרע על הספיגה במעי הדק, ומפחיתים את ספיגתו בגוף. בדיאטה מערבית ממוצעת אנו צורכים 150 עד 400 מ"ג פיטוסטרולים ביום, אשר מגיעים בעיקר מדגנים מלאים, שקדים, ירקות ופירות וכן משמנים צמחיים. לדברי דתיה יער, תזונאית בכירה ויועצת לחברת אלטמן, תוספת של 3-2 גרם של פיטוסטרולים לתפריט היומי יכולה להפחית את רמות הכולסטרול ה"רע" בשיעור של 15 עד 10 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully