פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מאמנת כושר, אוהבת ספורט?

      בשנה האחרונה עוד ועוד מחקרים מראים כי אין צורך בבילוי של שעות בחדר הכושר כדי להשיג תוצאות. גלית לביא-רובין, שמכונה גם ה"מכווצת", מבטיחה שבעזרת שיטה שפיתחה, שכוללת אימונים קצרים, כל אחת יכולה להיות רזה

      גלית רובין (ניב אהרונסון)
      גלית לביא-רובין. מאמנת כושר לעצלנים (צילומים: ניב אהרונסון)

      אם ביקרתם בעברכם במכוני כושר, או בחוגי ספורט למיניהם, כמעט ואין סיכוי שלא עלתה לכם בראש השאלה - האם המאמנים בעצמם סובלים כמוכם, או שהם כבר מביטים על הרצועות, המשקולות וההליכון, כמו שאתם מביטים על פיצה ועל קניות.

      גלית לביא-רובין, בת 43 ואמא לשלושה ילדים, היא בדיוק האישה לשאול, כמי שהפכה לדבריה למאמנת בעל כורחה, ומצהירה שוב ושוב שהיא לא אוהבת להתאמן, אבל עושה זאת רק בשביל בגד הים בקיץ והג'ינסים הקצרים.

      גלית, או בשמה המקצועי"המכווצת", פיתחה שיטת אימון לעצלניות, כפי שהיא מגדירה אותה, שהצליחה להחזיר אותה למשקל תקין אחרי ששקלה 20 ק"ג יותר לפני 8 שנים. היום היא מתחזקת גם עמוד פייסבוק העונה לשם "בנות שרוצות להיות רזות", שם היא מציגה את המהפכים של המתאמנות שלה. ורגע לפני שאתם קופצים משמה של הקבוצה, גלית מבהירה כי רזה מבחינתה שווה ערך ל-bmi תקין. לא יותר ולא פחות.

      יותר קשה להיות שמן מאשר להתאמן

      היסטוריה משפחתית של מחלות ונטייה גנטית להשמנה (שני הורים מעל 100 קילו) הביאו את גלית לעסוק בספורט, למרות שהיא מעולם לא רצתה בזה. בצבא היא הייתה מדריכת ספורט ושנאה כל רגע. עם תומו, היא נכנעה ללחצים של חברה ונרשמה לסמינר הקיבוצים ללימודי תואר ראשון בחינוך גופני ותנועה, אותו סיימה ממש בקושי. לאחר סיום הלימודים היא החלה לאמן, וכשנולדו התאומים שלה, היא לא הפסיקה להשמין, העלתה 20 קילו והחליטה להפסיק ללמד.

      גלית רובין (ניב אהרונסון)
      "תחושת הסבל והתסכול מההשמנה, גדולים יותר מאשר הסבל באימון"

      למרות חוסר החיבה של גלית לספורט היא מודה ש"תחושת הסבל והתסכול מההשמנה, גדולים יותר מאשר הסבל באימון". לאחר שחוותה את ההרגשה של עלייה מאסיבית במשקל שממאן לרדת, היא ניסתה למצוא דרך שבה תוכל להראות טוב, אבל גם להיות נאמנה לעצלנות ולשנאה שלה לספורט. לאחר שהבינה שאימוני הכושר "הרגילים" לא מראים תוצאות, פיתחה גלית שיטת אימון לעצלנים, והתוצאות לדבריה לא איחרו לבוא.

      איך עובדת השיטה?

      לפי תכנית הכושר הביתית שלה, כל מתעמלת מקבלת תרגילי חיטוב לעשות בבית, הנחיות כושר קלות ובקשה אחת מגלית - תאכלי את מה שאכלת לפני זה, רק בריא יותר. המטרה לדבריה היא לעשות שינוי קטן ואחריו עוד שינוי קטן וכך הלאה.

      במסגרת התוכנית של גלית, כל מתאמנת מקבלת דרך הטלפון הנייד חבילת אימון שכוללת את התרגילים (שמגובים במקרה הצורך בווידאו), זאת בנוסף לתמיכה תזונתית ונפשית יומיומית. המתאמנת צריכה לבצע את התרגילים שנשלחו לה שלוש פעמים בשבוע, למשך רבע שעה, ולהוסיף אליהם שלוש פעמים הליכה או ריצה בשבוע, כאשר אין הנחיה לזמן מסוים. המוטו העיקרי הוא שכל אחת צריכה לעשות יותר ממה שהייתה רגילה לעשות עד היום.

      המחיר של התוכנית אומנם אינו זול, והוא מתחיל ב-1,500 שקלים למשך חודש, אך לדברי גלית הוא לא גבוה ביחס לתוצאות. "למרות שהמחיר אומנם שווה ערך לדמי מנוי של חצי שנה במכון כושר, תוך חודש רואים אצלי תוצאות שלא מקבלים בשום מכון כושר, גם לא בשלוש שנים" היא מבטיחה.

      תרגיל 1: לשרירי הבטן

      גלית רובין (ניב אהרונסון)

      שוכבים על הגב, כשהברכיים כפופות והידיים מאחורי העורף. דוחפים את מרפק ימין לכיוון רגל שמאל, פותחים מרפקים ומרימים סנטר. בעליה מוציאים אוויר ובירידה שואפים. עולים רק עד קו החזיה, למשך 20 פעמים.

      תרגיל 2: לירך הצידית

      גלית רובין (ניב אהרונסון)

      שוכבים על הצד, על מרפק שמאל או ימין, מעלים את המותן גבוה, מיישרים את הרגל העליונה, דוחפים אותה הצידה, מחזירים אותה למקום. 30 חזרות לכל צד.


      עוד בנושא:
      עצלנות גורמת ליותר מקרי מוות מהשמנה
      נמצאה הדרך הכי יעילה להפטר מהכרס
      4 אפליקציות שיגרמו לכם לצאת ולרוץ