פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      נמצאה הדרך הכי יעילה להיפטר מהכרס

      גם אם אתם לא מחובבי הפעילות הגופנית, מחקר חדש עושה את הבלתי יאומן ומראה לכם איך מורידים את הבטן, ורק אותה. הכינו את המשקולות

      גבר עושה פעילות גופנית (ShutterStock)
      מעלימים את הכרס בכוח (אילוסטרציה: shutterstock)

      פעילות אירובית אולי שורפת קלוריות ועושה שרירים, אך דווקא אימוני הכוח והמשקולות הם אלה שיכווצו לכם את קו המותניים. מחקר חדש של המחלקה לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד מצא כי לגברים שעושים אימון משקולות למשך 20 דקות ישנה עליה קטנה יותר עם השנים בשומן הבטני, לעומת אלה שעושים אימון אירובי למשך אותו זמן.

      למעלה מעשרת אלפים גברים בני 40 ומעלה נכללו במחקר שפורסם בגרסה האינטרנטית של המגזין Obesity. המידע על מצבם הבריאותי נלקח משאלונים ומבדיקות גופניות שנערכו בין השנים 1996-2008. התוצאות הראו כי גברים שהתאמנו באימוני כוח עם משקולות הורידו יותר בקו המותניים שלהם בהשוואה לאלה שעסקו בפעילות אירובית. באופן לא מפתיע, אלא שעסקו בעיקר בישיבה מול הטלוויזיה במהלך 12 השנים, הוסיפו לקו המותניים שלהם יותר מהאחרים.

      עורכת המחקר, התזונאית ראניה מאק'רי, אמרה לאחר הפרסום כי "שילוב של אימון אירובי ואימוני כוח יכולים לעזור לגברים שסובלי משומן בטני להפחית אותו ולהעלות במקביל את מסת השריר בגוף ".

      ספורט מקטין את תאי הנפח של השומן

      עם ההתבגרות השרירים נהיים מנוונים ואנו מאבדים מסת שרירי שלד. בשל עובדה זו בחרו החוקרים לא להסתמך רק על משקל הגוף של הנחקרים, אלא למדוד את קו המותניים שלהם, שיכול לספק אינדיקציה טובה ומהימנה יותר על בריאותם של אנשים מבוגרים.

      פעילות גופנית אומנם אינה מקטינה את מספר תאי השומן שלכם ולא תהפוך אותם לשריר, אך היא יכול להשפיע לטובה על הקטנת נפח תאי השומן.

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      לא רק מחזק אלא גם מצר היקפים (אילוסטרציה: shutterstock)

      שומן עודף בבטן נחשב למקור לדאגה מפני שהוא עשוי להעיד על מחלות כלי דם, סוכרת ועוד. בשל העובדה כי אין דרך להפטר מהשומן הבטני על ידי פעילות גופנית ספציפית, אנשים פשוט עושים דיאטה ומורידים שומן בכל הגוף. המחקר הנוכחי מדגיש את החשיבות של פעילות גופנית להורדת שומן בטני, במיוחד אצל אנשים מבוגרים", אמרו החוקרים והוסיפו: "כדי לשמור על קו הבריאות ועל קו המותניים, זה קריטי לשלב בין אימון אירובי לאימוני כוח".

      עוד בנושא:
      האם ריצה באמת דופקת את הברכיים?
      אימוני הכושר שיכבשו אתכם ב-2015
      פעילות גופנית יעילה להורדת הסטרס