וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אתם יודעים מה הילדים שלכם אוכלים בגן?

מורן קילזי

10.2.2015 / 10:29

בחירת גן היא עסק לא פשוט. במיוחד כשהילד שלכם מבלה בו את מרבית זמנו. ההחלטות התזונתיות שנעשות שם עשויות להשפיע על הבריאות שלו, לכן חשוב שתהיו מעודכנים בתפריט הארוחות ובמקורן

ילדים אוכלים. ShutterStock
לא להזניח את נושא האוכל בגן/ShutterStock

בחירת גן לילדינו היא בהחלט משימה לא פשוטה. יש כל כך הרבה נושאים שצריך לבדוק: מי הצוות, מה סדר היום, רמת היגיינה, בטיחות וזו רק תחילתה של הרשימה. כיוון שתזונה בריאה ומאוזנת היא קריטית להתפתחות וגדילה תקינה של ילדים, ומכיוון שהם מבלים את רוב שעות הערות שלהם בגן ואוכלים את מרבית הארוחות שלהם שם, הכרת התפריט היומי של הגן ובדיקה שהוא אכן מכיל אוכל מזין ומגוון הם הכרחיים.

עוד בנושא:
הורים, קחו אחריות על המשקל של הילדים
אוכל ורגשות אשם הוריים
ללמד את הילד תזונה נכונה כבר בגיל חצי שנה

תזונה לא מאוזנת המכילה כמויות גדולות של סוכרים ושומנים וצריכה מעטה של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, עלולה להוביל לחסרים רבים, ביניהם חסר בסידן וברזל. חסרים אלה עלולים לגרום לבעיות עיכול ולבעיות נוספות כמו עששת והשמנה. כדי להימנע מכל אלה, ולהכיר את הבחירות התזונתיות בגן, הנה כמה דגשים חשובים.

תפריט מסודר
אחד הדברים החשובים שייתנו לכם מושג על תזונת ילדכם בגן, הוא קיומו של תפריט מסודר ומפורט. על ידי הכרת התפריט היומי והשבועי תוכלו לדעת בדיוק מה ילדיכם אוכל והאם המזון בריא ומגוון.

מהיכן מגיע האוכל?
חשוב לבדוק מי מכין את האוכל. האם מדובר בקייטרינג, באוכל תעשייתי מוכן או במבשלת של הגן. המקור הרצוי ביותר כמובן הוא שתהיה לגן מבשלת שדואגת להגיש מדי יום אוכל טרי ומגוון לילדכם.

ילדים אוכלים. ShutterStock
כמה שיותר ירקות וכמה שיותר מוקדם/ShutterStock

ארוחת בוקר
וודאו שקיימת בגן ארוחת בוקר קלה ומזינה. לרוב ארוחת בוקר בגנים תכיל לחם עם ממרח כלשהו, ועליכם כהורים לשים לב אם מדובר בממרח בריא כמו גבינה לבנה שמכילה חלבון וסידן או ממרח חומוס או אבוקדו המכילים שומן בריא, ולא ממרחים מתוקים כמו ממרח שוקולד שעשיר בשומן וסוכר. בנוסף מומלץ שארוחת הבוקר תכיל ירקות טריים כדי שהילדים יחשפו לכמה שיותר ירקות וכמה שיותר מוקדם, דבר שיקטן את הסיכוי שיירתעו מאכילתם בעתיד.

ארוחת ביניים
מדובר בארוחה קטנה בין ארוחת הבוקר לארוחת הצהריים. בשלב זה של היום מומלץ לשלב פירות חתוכים או טחונים (בהתאם לגיל הילד) שיספקו מגוון ויטמינים ומינרלים לתפריט היומי.

ארוחת צהריים
בדקו שארוחות הצהריים מגוונות ומאוזנות, כלומר מכילות דגנים ו/או קטניות כמו אורז, קוסקוס, פסטה, אפונה ועדשים בשילוב חלבון מן החי כמו עוף, קציצות בקר ואפילו דג. וודאו שלא מוגש לילדכם מזון מעובד כמו שניצלים מוכנים או מזון מטוגן. דגש נוסף שיש לתת בארוחה זו הוא תוספת של ירקות מבושלים או מרק ירקות.

עוד באותו נושא

מה הצפיפות בגנים באמת עושה לילדים שלכם?

לכתבה המלאה
ילד אוכל שוקולד. ShutterStock
פחות סוכר, יותר סוכר פירות/ShutterStock

ארוחת ארבע
בגנים רבים לא קיימת ארוחת ארבע אלא מסתפקים באכילת חטיף מתוק כלשהו. אפשרויות מתוקות ובריאות יכולות להיות פרוסת לחם עם סילאן/טחינה עם סילאן, פרי חתוך או יוגורט עם פרי (עדיף מגיל צעיר להרגיל לאכילת יוגורטים על פני מעדני ילדים שלרוב עשירים בסוכר). אם מגישים בשלב זה של היום נשנוש, הרע במיעוטו יהיו עוגיות פשוטות ולא וופל המכיל כמויות גדולות של סוכר ושומן.

שתייה
השתייה המומלצת ביותר לילדים היא מים. הקפידו לשלוח את ילדכם עם בקבוק מים לגן ללא תוספת של תרכיזים מתוקים או שתייה מתוקה אחרת. חשוב לוודא שגם בגן לא מוגשת לילדים שתייה מתוקה.

פעילות גופנית
פעילות גופנית מומלצת בכל גיל. לכן כדאי לוודא שבגן קיים חוג התעמלות (תלוי בגיל הילד) שיפעיל את ילדכם. כך גם ילמד תנועות חדשות, יציבה נכונה ויוציא (עוד קצת) מרץ.

מורן קילזי היא דיאטנית קלינית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully