וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 מאכלים שירגיעו לכם את הבטן

25.1.2015 / 8:08

בעיות בבטן הן אחד הגורמים הכי מטרידים והכי שכיחים אצל כולנו. כדי שבפעם הבאה שהבטן שלכם עושה לכם בעיות, לא תסבלו לאורך זמן, הכנו לכם רשימה של מאכלים שיקלו על הכאבים. לגזור ולשמור

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

בסרטון: כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים

מרגישים תחושה לא נוחה בבטן? אולי אכלתם את הדברים הלא נכונים, אולי אכלתם יותר מדי ואולי אתם סתם קצת בלחץ. מה שבטוח הוא שאתם רוצים להרגיש טוב יותר, ועכשיו.

בזמן קלקול קיבה, שלשולים, גזים, או כאשר סובלים מתחושה כללית לא נעימה, יש מאכלים רבים שמומלץ להימנע מאכילתם - קטניות, מאכלים חריפים או מאכלים עתירי שומן. עם זאת, בחירת סוג המזון הנכון יכולה לגרום לתחושת הקלה מהירה יותר. הנה כמה הצעות למאכלים שכולים להרגיע את הבטן שלכם.

בננה

בננות. AP
פצצת אשלגן/AP

אכילת בננה היא בחירה טובה תמיד, ובחירה בריאה במיוחד בזמן שלשול או הקאות. במצבים אלו אתם עלולים לאבד אלקטרוליטים חיוניים לגוף, והבננה, שמכילה כמות גבוהה של אשלגן, יכולה למנוע זאת.

לפי איגוד הגסטרואנטרולוגים בארצות הברית, בזמן שלשול מומלץ לאכול בננה גם בגלל העובדה שהיא עשירה בפקטין, סיבים מסיסים אשר מסייעים לספיגת הנוזלים במעיים ובדרך זו יכולים לעזור בהפחתת השלשולים בגוף. בנוסף, הבננה מכילה סוכר, כך שהיא מאפשר לספק לגוף קלוריות חיוניות גם כשלא ממש מתחשק לאכול. למרות הסוכר, הבננה לא מאוד מתוקה, ולכן לא גורמת ברוב המקרים לבחילה.

הכירו את האישה שחיה מ-30 בננות ליום

שומר

אוכל לבן. ShutterStock
מעביר את תחושת הנפיחות/ShutterStock

שומר הוא צמח אשר נמצא בשימוש זה אלפי שנים בתרופות סיניות, הודיות, ערביות ומערביות. מלבד הערך שלו בבישול כתבלין, צמח השומר יכול לתרום רבות לבעיות במערכת העיכול, כמו הרגשת נפיחות וכאבים. קיימת סברה כי כמה ממרכיבי הצמח (כגון אסטרגול ופנכון) יכולים להרפות את שרירי הקיבה וכך לסייע בהפחתת התכווצויות הקיבה ובהפחתת הגזים במערכת העיכול.

אתם יכולים ליהנות משומר חי או להכין תה מזרעים כתושים או טחונים.

איך מטפלים בשומר?

אורז

אוכל לבן. ShutterStock
גם מנחם וגם בריא/ShutterStock

בשעה שכואבת הבטן ואנו סובלים מהרגשת אי נוחות כללית, מאכל כמו אורז חם יכול לנחם ולהקל. כמות הסיבים הנמוכה וכמות העמילן הגבוהה תורמת לעיכול מהיר. האורז לא נמצא בקיבה במשך פרק זמן ארוך ולכן לא מעורר הפרשת חומצה, שעלולה לגרום להרגשה גרועה.

שימו לב שאתם לא מוסיפים לאורז כמות גבוהה של שמן או חמאה, שכן זה עלול לגרום להתכווצויות במעי ולכאבים מיותרים.

לא רק לבטן: אורז יעזור לכם לישון טוב יותר

פפאיה

מתכוני פפאיה של פיליס גלזר. נמרוד סונדרס
סלט פפאיה, נענע וגבינת פטה/נמרוד סונדרס

פרי הפפאיה - שעשיר בין היתר בוויטמין A ו-C ואשלגן - מכיל גם אנזים הנקרא פפאין המסייע לפירוק חלבונים ויכול לסייע בתהליך העיכול והספיגה. פפאיה עשירה גם בסיבים ומים, אשר מסייעים במניעת עצירות ויכולים לתרום לפעילות סדירה של מערכת העיכול.

אם אתם לא רוצים לאכול את פרי הפפאיה, ניתן להסתפק בצריכת אנזימי פפאיה, אותם מפיקים מקליפתם של הפירות שעדיין לא הבשילו. את האנזימים הנמצאים בקפסולות, ניתן ליטול לפני הארוחה.

מתכונים פשוטים בריאים ומהירים עם פפאיה

רסק תפוחים

מחיות לתינוקות בביסלה. אפיק גבאי
רסק פירות, לא רק לתינוקות/אפיק גבאי

תפוחים מסייעים בהרגעת הקיבה מכיון שהם מתעכלים מהר, מפחיתים שלשולים ומספקים אנרגיה זמינה לגוף. תפוחים גם מהווים מקור טוב של פקטין - סיבים מסיסים אשר יכולים להקל במצבים של שלשול וכאבי בטן. עם זאת, תפוחים עשירים גם בסיבים שלא מומלצים לאכילה בכמות רבה כאשר מערכת העיכול איננה בתפקוד תקין, ולכן אנו ממליצים על רסק. הסרת הקליפה של התפוחים ובישולם תתרום לתהליך העיכול ותאפשר לכם ליהנות מהפקטין, הסוכר והחומרים המזינים הנוספים התורמים להקלת התסמינים.

כל מה שאתם צריכים לדעת על תפוחים

ג'ינג'ר

שורש ג'ינג'ר על קרש חיתוך. ShutterStock
נגד בחילות/ShutterStock

כאשר סובלים מהפרעה בעיכול, ג'ינג'ר יכול לסייע ולתרום להקלה בכאב. ניתן לשתות את הגי'ינג'ר בתוך ספל עם מים חמים או ללעוס ג'ינג'ר טרי או מסוכר אחרי ארוחה דשנה ובין הארוחות. קיימת סברה כי המרכיבים הפעילים הנמצאים בשורש הגי'נג'ר (ג'ינג'רולים ושוגאולס) פועלים ישירות על הקיבה וגם על המוח. משום כך ג'ינג'ר יכול להקל על מספר תופעות כגון: גזים, צרבת ועוד. בנוסף נמצא כי לעיסת ג'ינג'ר בזמן נסיעה במכונית יכולה להקל על הרגשת בחילה בנסיעות.

ג'ינג'ר יציל אתכם גם מגרון כואב

תה קמומיל

קמומיל. ShutterStock
גם נגד דלקת/ShutterStock

מוצא צמח הקמומיל הוא באירופה, אך כיום הוא גדל ברוב חלקי העולם, גם בישראל. את צמח הקמומיל ניתן לחלוט במים וכך ליהנות מיתרונותיו. חליטת הצמח נמצאת בשימוש זה אלפי שנים לטיפול בכאבי בטן ולצורך הרגעת הקיבה. נמצא כי בקמומיל ישנם מרכיבים כגון אפיגנין הפועלים כנוגדי דלקת, ונוגדי חמצון שיכולים לתרום להפחתת הדלקות במערכת העיכול ולהפחית את כאבי הבטן.

קמומיל לחורף בריא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully