וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לשנה החדשה: התרופה להתקרחות קרובה מתמיד

25.12.2014 / 9:35

80% מהגברים יתקרחו בשלב זה או אחר. עם נתונים כאלה, אין פלא שמדובר באחת התופעות המטרידות ביותר עבורם. מחקר חדש טוען כי נמצאה התרופה שעתידה להחזיר למאות מיליונים את השיער

גבר מסתכל במראה. ShutterStock
שלום לשנת 2014 ושלום גם לקרחת/ShutterStock

אחרי שהשנה רופאים הצליחו להחזיר לאדם נכה את היכולת ללכת על שתי רגליו, אפשרו לנשים לעבור השתלת רחם וללדת ואף החזירו לאדם את מאור עיניו באמצעות עין ביונית, סוף שנת 2014 אולי יביא גם את הפתרון לאחת הבעיות הקשות של גברים ברחבי העולם - ההתקרחות. חוקרים מהמכון הספרדי לחקר הסרטן במדריד מצאו, לגמרי במקרה, שבאמצעות מערכת ההגנה החיסונית של הגוף שלנו ניתן לעורר תאי גזע בעור, וכך להצמיח שערות.

טכנולוגיות שבאמצעותן משתמשים בתאי גזע כדי לטפל במחלות כמו איידס ומחלות ניווניות כבר קיימות בעולם הרפואה. כעת החוקרים הבינו כיצד לגרום למקרופאגים - תאים המשתייכים למערכת החיסון הכללית ונלחמים בזיהומים - להפעיל מחדש את זקיקי השיער.

המחקר החל בנקודת מפנה, כאשר עכברי מעבדה שניתנו להם תרופות אנטי דלקתיות עבור מחקר אחר, הראו תופעת לוואי של גידול שיער. החוקרים תהו אם מדובר בתגובה של המערכת החיסונית לתרופות, ולאחר שבדקו את התאוריה על ידי טיפול בעכברים עם תרופה שדיכאה את האותות העיקריים שנשלחו על ידי המקרופאגים – הם מצאו כי הצמיחה התעכבה. אף שהמחקר נערך על עכברים, ד"ר מירנה פרקס-מורנו, עורכת המחקר הראשית, וצוותה מאמינים כי התוצאות יהיו זהות גם אצל בני אדם.

התקרחות. ShutterStock
ירידה בצפיפיות השיער בקודקוד והצדעיים/ShutterStock

התקרחות גברית היא תופעה שכיחה מאוד, שנפוצה בעיקר אצל גברים לבנים. רוב הנמנים עם קבוצה זו יסבלו מנסיגה מסוימת של קו השיער הקדמי ובאזור הצדעיים לאחר גיל ההתבגרות. 80 אחוזים מהגברים הלבנים מדווחים על דרגה כלשהי של התקרחות עד גיל 70.

עוד באותו נושא

כל מה שלא ידעתם על התקרחות ורציתם לשאול

לכתבה המלאה

סיבות הורמונליות וגנטיות

להתקרחות גברית שני מאפיינים עיקריים: נסיגת קו השיער הקדמי והתקרחות הדרגתית של מרכז הקרקפת (הקודקוד), או התקרחות שגורמת לירידה בצפיפות השיער באזור הקדקוד והצדעיים במקביל לצמיחת שיער תקינה בשולי צדי הקרקפת ובקרקפת האחורית בלבד. הסיבות לתופעה השכיחה הזו הן גנטיות והורמונליות.

עד היום לא נמצאו תרופות שמחזירות את השיער לראש, אלא רק כאלה שעוצרות את ההתקרחות, וגם זה במידה. המחקר החדש מעניק לחוקרים שעוסקים בנושא מידע חדש לגבי דפוסי ההתקרחות ואיך למנוע אותה, כך שיתכן שבשנים הקרובות תמצא תרופה יעילה שתשפר את איכות חייהם של מיליוני גברים ברחבי העולם.

.

  • עוד באותו נושא:
  • קרחת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully