וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אכילה במשרד גורמת להשמנת יתר

21.10.2014 / 10:51

סדר היום המטורף שלנו גורם לנו פעמים רבות לזנוח את הפסקת הצהריים ופשוט לאכול אותה במהירות מעל המחשב. העובדה שהתנהגות כזו היא לא בריאה אינה מפתיעה, התוצאות שלה כן

אוכל במשרד. ShutterStock
מי מאיתנו לא אוכל על המקלדת מדי פעם?/ShutterStock

עבודה משרדית היא לא בריאה, וזו כבר עובדה. אחרי שמצאו שישיבה ממושכת מקצרת לנו את החיים, שהחשיפה המועטה לאור שמש פוגעת בבריאות ושהמקלדת שלנו מלאה בחיידקים, עכשיו מומחים טוענים כי אכילה במשרד היא המסלול המהיר להשמנת יתר. ומי מאיתנו לא חוטא בסנדביץ' מעל המקלדת מעת לעת?

מחקר חדש שנערך בקווינס קולג' שבניו יורק מצא כי אנשים שאוכלים מעל שולחן המחשב בעבודה, לא רק מעלים את הסיכון שלהם להשמנה אלא גם את הכולסטרול, ורוב הסיכויים שהם יסבלו גם ממחסור בוויטמינים. לפי המחקר שפורסם במגזין International Journal of Obesity, אנשים שאוכלים במשרד נוטים לאכול יותר מדי ומהר מדי, וזה גורם להשמנה.

אילוסטרציה. ShutterStock
צאו להפסקה. אל תאכלו את העכבר/ShutterStock

נתונים של השנים האחרונות מראים כי למעלה ממחצית אוכלוסיית העולם סובלת מהשמנת יתר והדבר לא פוסח גם על ילדים. עם נקודת התחלה כזו, ביקשו החוקרים למצוא את הקשר בין מצבם הבריאותי של אנשים ובין כמות הארוחות שהם אוכלים ביום מחוץ לבית. במחקר נמצא כי לאלו שאכלו שש ארוחות ויותר בשבוע מחוץ לבית היה מדד ה- BMI (שיטה לבדיקת מסת הגוף) גבוה יותר ורמות הכולסטרול הרע היו גבוהות יותר.

"הממצאים הראו כי לאלה שאכלו שש ארוחות ומעלה מחוץ לבית היו חסרים גם מרכיבים תזונתיים כמו ויטמין C ו-E, כשאצל נשים וגברים מעל גיל 50, החוסרים היו מובהקים יותר", הסבירה עורכת המחקר מהמחלקה למשפחה, תזונה ומדעי הספורט בקווינס קולג', ד"ר אשימה ק. קנט. עוד מצא המחקר כי גברים נוטים לקנות יותר אוכל בחוץ מנשים, שבמקרים רבים מביאות אוכל מוכן מהבית, גם כשהן אוכלות מחוצה לו.

עוד באותו נושא

איזה עוד דברים לא בריאים אתם עושים במשרד?

לכתבה המלאה

אוכלים מהר מדי

המחקר, שבדק 8,314 אנשים לאורך חמש שנים, לא עסק בסוג המזון שאכלו הנחקרים, ולמרבה ההפתעה התוצאות הראו כי אלו שבחרו לאכול מזון בריא מחוץ לבית ואלו שאכלו ג'אנק פוד, סבלו מאותן תופעות.

הסיבות להשמנה לטענת החוקרים היא אכילה לא מודעת ואי שליטה על המרכיבים התזונתיים במזון. בנוסף, מרבית האנשים מאמצים לעצמם הפסקות צהריים קצרות מדי במקום העבודה, מה שגורם להם לאכול יותר מדי ומהר. מחקרים מצאו כי משך זמן ארוחה אופטימלי הוא כעשרים דקות, והסיבה לכך היא שזהו הזמן מרגע כניסת המזון למערכת העיכול ועד להפרשת ההורמונים המשדרים שובע למוח.

עוד בנושא:
למה אנחנו לא מפסיקים לאכול בעבודה?
איך יודעים מתי צריך להפסיק לאכול?
לכל כתבות התזונה בוואלה! בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully