וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקתקנית: הדרך לילדים מאושרים עוברת בצלחת

26.9.2014 / 10:11

כשצריך להספיק קריירה, ילדים, זוגיות ונשימה בבת אחת, "להעמיד" סיר בכל יום זה כמעט בלתי אפשרי. הכירו את קיצורי הדרך של התקתקנית ואת הקופסה הקטנה שתציל אתכם כל פעם מחדש

קדירה. ShutterStock
חם ומנחם/ShutterStock

אם פיתיתם אי פעם את בן זוגכם בעזרת ארוחה מבושלת ומפנקת, דעו לכם שאותו דבר יעבוד גם על ילדיכם. אני לא מדברת כמובן על ממתקים או גלידות ושוקולדים, כי זה עובד על כל אחד והילדים שלנו הם לא כל אחד. מדובר פה בדבר הכי ביתי שיש. אוכל מבושל חם ועסיסי.

אבל למי יש זמן להכין בכל יום אוכל מבושל כזה? אולי בעבר כשהאימהות היו עקרות בית והצליחו להשקיע אהבה יומיומית בכל סיר וסיר היה פנאי לכך. אבל היום כשצריך להספיק קריירה, ילדים, זוגיות ונשימה בבת אחת, "להעמיד" סיר בכל יום זה כמעט בלתי אפשרי. אפילו מוגזם. אמנם כל בוקר נפתח אצלי בהכנת סיר לצהריים אבל במקום לעבוד עליו שעתיים - הזמן מתקצר בעזרת כמה טריקים שהופכים את החיים לקלים יותר.

לפוסט הראשון של התקתקנית
סוחבת בקושי - בלוג ההיריון של ליאת לב
אמאל'ה אני אמא! בלוג חופשת הלידה של נועה הנדין

ניהול זמן וטריקים

הכירו את המתכונים הפשוטים, המהירים ועם זאת הטעימים ביותר והיצמדו אליהם באופן די קבוע. זה לא אומר שלא מתעדכנים באתרי אוכל למיניהם ושוטפים את העיניים בהשראה מדי פעם, אבל הבסיס הוא קבוע. בכל פעם מכירים ומכינים מתכון זריז יותר שדורש פחות כלים ופחות עבודה. כי בכל זאת, את הקובה של סבתא שלי, עד כמה שאני מתגעגעת אליו ואוהבת אותו, לא אעמוד ואכין כל פעם. ארשה לעצמי לקנות את הכופתאות מוכנות ורק אכין מרק משובח.

תשקיעו רבע שעה מחשבה ובכל יום שבת הכינו טבלה של הארוחות השבועיות, פרקו ממנה את חומרי הגלם וצאו פעם בשבוע לקניות. לא כל יום כי אין פה מקום לספונטניות. אותה תשאירו לחדרים אחרים. כשיש לכם את חומרי הגלם במקרר, צריך להיות יעילים ולרתום את אנשי הבית, אחד שישטוף ירקות, השני ידאג לכדרור קציצות והשלישי לשטיפת כלים.

אבל מעבר לקניות, המזווה שלכם הוא הדרך הטובה ביותר לתקתק ארוחה. החזיקו תמיד ירקות קפואים, בשלו עגבניות בקיץ, טחנו ושמרו במקפיא. הקפידו להכין ממרחים בכמות כמו פסטו או ממרח שוקולד ביתי. זה נשמר במקרר ובריא יותר מאלו הקנויים בסופר. ערבבו בצנצנת גדולה רוטב לסלט. הוא נשמר במקרר לפחות שבועיים.

לכו על כמויות

וכשמתחילים לטפל ולארגן אוכל מבושל מכינים כמויות. זו לא תקופת הרווקות פה. כשמכינים קציצות ברוטב דואגים לכדרר כמות לא רק לסיר אחד אלא מכינים כמות משולשת, מבשלים בסיר ענק ומקפיאים בקופסאות לא גדולות כדי שבכל פעם שתיתקעו - והרי אנחנו נוטים להיתקע הרבה פעמים בחיים בייאוש מול המקרר - יהיה מה שיציל אתכם. כך אפשר לעשות גם עם בולונז, תבשיל גולש ואפילו רוטבי עגבניות או שמנת לפסטה. מי שאוהב שניצלים (מי שלא יכול ברגע זה ללכת לגלאי אמת, כי מי שלא אוכל שניצל אלו רק צמחונים או כאלה שגדלו בבית ממש מוזר) יכול לקנות חזה עוף טרי, לטבול בביצה ובפירורי לחם ולהקפיא במנות של 8 יחידות גדולות.

ואל תשכחו, שאם הילדים שלכם רוטנים על משהו, כועסים עליכם או סתם רעבים תמיד תציל אתכם הקופסה הזו מהמקפיא שתגרום להם תוך חמש דקות, לזכור שאין כמו בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully