וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמה נמשכת: גן טבעוני ראשון נפתח בתל אביב

5.9.2014 / 9:18

הגננת נסרין מכינה לילדים חומוס, חלב שקדים ועלי גפן ממולאים, כשברקע לואי הכלב רובץ על כרית. בלי אג'נדות קיצוניות אבל עם דגש על אוכל בריא, "גן ענן" מציע חוויה קצת אחרת

גן ענן הטבעוני בפלורנטין. עמית גוטמן,
גן ענן בפלורנטין/עמית גוטמן

מגמת הטבעונות ממשיכה להתרחב, ואחרי שהגיעה למסעדות וקונדיטוריות היא נכנסת גם אל עולם החינוך. "גן ענן", גן ילדים טבעוני חדש שעתיד להיפתח אחרי יום כיפור בשכונת פלורנטין בתל אביב, הוא ככל הנראה יריית הפתיחה עבור גנים אחרים. עמית גוטמן (24) חבר אל הגננת נסרין אבו ראמדן (38) וביחד הם יפתחו את הגן הפרטי שעתיד בסופו של דבר לאכלס כ-15 ילדים.

עוד בנושא:
למה כדאי לאכול כמו טל גלבוע?
איך מגדלים ילד טבעוני?
10 דברים שלטבעונים נמאס לשמוע

גוטמן, שהיה מדריך בצהרונים ומורה מחליף בבתי ספר הכיר את נסרין בגן ילדים בנווה צדק לפני שלוש שנים והכימיה האישית והמקצועית היא שהובילה לשיתוף הפעולה ביניהם. "התחלנו לעבוד על הגן רק באמצע אוגוסט, אז אנחנו עדיין בתהליכי הרשמה אליו. המיקום שלו, בשכונת פלורנטין לא היה מקרי והוא נובע מזה שחסרים פה בשכונה גנים בכלל, וגנים טובים בפרט".

גן ענן הטבעוני בפלורנטין. עמית גוטמן,
פה אוכלים בכיף. אוכל טבעוני/עמית גוטמן

דבר נוסף שלא היה מקרי הוא הבחירה בתזונה טבעונית עבור ילדי הגן שטווח הגילאים שלהם נע בין שנה לשלוש. "אני טבעוני כבר חצי שנה ונסרין צמחונית", מסביר גוטמן שמדגיש שההחלטה לתת לילדים תזונה טבעונית באה ממקום בריאותי, ובריאותי בלבד. "אני אומנם טבעוני מטעמי מוסר, אבל אני חושב שהיום כולם יודעים שתזונה טבעונית היא הבריאה ביותר. יש לי חברה טובה שמגדלת את הילדים שלה מגיל ינקות כטבעונים. הם בני 9 היום והם מעולם לא חלו".

תפריט טבעוני מזרח תיכוני
את התפריט הטבעוני שיוגש במקום בנו השניים עם תזונאית. נסרין תהיה זו שמבשלת לילדים, בעיקר אוכל מהמטבח הערבי שיכלול למשל מרק טחינה עם קציצות אורז, עלי גפן ממולאים בסייטן, חומוס וחלב שקדים שיכינו במקום. "ילדים אוכלים מה שנותנים להם", אומר גוטמן, "הכל תלוי באיך מציגים להם את האוכל". ואיך ההורים מגיבים עד כה? לפי גוטמן מתוך ההורים שרשמו את ילדיהם רק אמא אחת היא טבעונית, השאר הם הורים שמקפידים ממילא על אוכל אורגני ועל בישול בריא.

"היום אנשים מאוד מודעים, גם לסבל של החיות וגם לתנאים התברואתיים הירודים שהם מוחזקים בהם. אני נגד כפייה בכל מה שקשור לטבעונות ואני לא אפגע בילד שכל חיים שלו הם קשתות ופוני, עם דימויים קשים, אבל אני גם לא אתן לו לאכול בשר עם אנטיביוטיקה", מבהיר גוטמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טיפול בעזרת בעלי חיים

גן ענן הטבעוני בפלורנטין. עמית גוטמן,
יגביר את מפלס האהבה בגן. לואי הכלב/עמית גוטמן

בנוסף לתזונה הטבעונית והבריאה שהגן יספק, את הילדים ילווה גם לואי, כלב בן 4 שעבר התעללות והיום הוא מטופל, מאולף ומחוסן. והכי חשוב חברותי ואוהב ילדים. מדי שבוע גם תגיע אל הגן פינת ליטוף קטנה, שבה יוכלו הילדים ללטף ארנבות שעירות ואולי על הדרך ללמוד שיעור בחמלה.

הילד שלכם מתחיל גן חדש? כך תכינו אותו

  • עוד באותו נושא:
  • טבעונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully