וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שפיסטוקים זה דווקא בריא

3.9.2014 / 8:49

אחרי שמחקרים קודמים הראו את השפעתם של אגוזים על הפחתת הסיכון למחלות לב, מחקר ספרדי שם את הפיסטוק במרכז וקובע כי אכילה יומית ממנו יכולה למנוע סוכרת אצל מבוגרים

פיסטוקים. ShutterStock
נישנוש בריא. פיסטוקים/ShutterStock

גם אתם אוהבים לנשנש פיצוחים מול הטלוויזיה? מעכשיו תוכלו להגיד שזה מטעמי בריאות. מחקר ספרדי חדש מצא כי לאנשים שנמצאים במצב של טרום סוכרת, אכילה יומית של כ-30 גרם פיסטוקים תוריד את רמת הסוכר בדם, תעזור ביצירת האינסולין בגוף ותעזור לגוף להתגונן מפני דלקות.

עוד בנושא:
מגפת הסוכרת לא מדלגת על ילדים
6 דרכים להוריד את רמות הסוכר בגוף
איך הסוכר משפיע על מוח שלנו?

טרום סוכרת הוא מצב שבו רמות הסוכר בדם הן גבוהות מעל הממוצע, אך עדיין לא בטווח ההערכים של סוכרת. אם אנשים במצב של טרום סוכרת לא יפעלו כדי להוריד את רמות הסוכר, הסיכוי שהם יפתחו סוכרת בתוך חמש השנים נע בין 15 ל-30 אחוזים. המחקר החדש אומנם עוסק בפיסטוקים, אך מחקרים קודמים כבר הראו את כוחם של אגוזים ממינים שונים בהורדת הסיכון לחלות במחלות לב ואת השפעתם על הורדת רמות הכולסטרול בגוף.

במחקר הנוכחי, 54 נבדקים שנמצאים במצב טרום סוכרתי חולקו לשתי קבוצות בניסוי שנערך על פני ארבעה חודשים. שתי הקבוצות נדרשו לשמור על תפריט קבוע המורכב מ-50% קלוריות מפחמימות, 35% קלוריות משומן ו-15% חלבון. בקבוצה אחת חולקו לכל נחקר 57 גרם פיסטוקים כל יום. כדי להשוות את הערך הקלורי, הקבוצה השנייה הוסיפה לתפריט שלה שמן זית ושומנים אחרים.

תוצאות המחקר הראו כי בקבוצה שקיבלה את הפיסטוקים, רמות האינסולין, הסוכר בדם והסימנים ההורמונאלים לתנגודת לאינסולין (שהיא אחת הסיבות העיקריות להתפתחות סוכרת במבוגרים) הראו ירידה. בקבוצת השניה המדדים האלה דווקא רשמו עליה. המשקל של הנבדקים לעומת זאת, לא הראה שינוי גדול באף אחת משתי הקבוצות.

בורגר פטריות ואגוזים של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
גם הם טובים לבריאות. אגוזי מלך/נמרוד סונדרס

"למרות שדווקא הפיסטוקים הם אלו שנבדקו במחקר הנוכחי, אני מאמין שההשפעה על רמות המטבוליזם של הסוכר קיימות בכל האגוזים", הסביר דוקטור אמיליו רוס מהמרפאה לאנדוקרינולוגיה ותזונה בבית החולים קליניק בברצלונה לסוכנות רויטרס. פיסטוקים, בדומה לשאר האגוזים מכילים כ- 13 גרם שומן במנה של 30 גרם, אך שומן זה נחשב לבעל ערך תזונתי גבוה, ונמצא במחקרים כי הוא עוזר באיזון הכולסטרול הטוב והרע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בריאים, אבל עם ערך קלורי גבוה

המחקר, שהוזמן על ידי איגוד מגדלי הפיסטוק האמריקאי נערך בשיתוף פעולה בין בית החולים האוניברסיטאי סאן חואן בעיר ראוס והמכון לרפואה על שם קרלוס השלישי בעיר מדריד. "התוצאות של המחקר מראות עדויות חזקות שאנשים במצב של טרום סוכרת צריכים לצרוך פיסטוקים ואגוזים בכמות של חופן כל יום", הוסיף רוס.

רגישות לאגוזים אומנם נחשבת יחסית נדירה, אך רוס רואה בה כמכשול היחידי להוספת אגוזים ופיסטוקים לתפריט היומי עבור אנשים עם רמות סוכר גבוהות. חיסרון נוסף ממנו סובלים הפיסטוקים, או יותר נכון אלו שאוכלים אותם, הוא הערך הקלורי הגבוה שלהם, לכן מומלץ לשלב אותם בתפריט היומי הקיים ולא להוסיף אותם אליו.

הנה כמה מתכונים עם פיסטוק שתוכלו להכין בבית

  • עוד באותו נושא:
  • פיסטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully