וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כדאי לגברים לאכול עגבניות?

1.9.2014 / 8:15

מחקר חדש מגלה ש-10 עגבניות בשבוע מורידות את הסיכוי לחלות בסרטן הערמונית. אבל למרות הממצאים, רק גילוי מוקדם של המחלה באמת יציל אתכם

עגבניות למרק אוריינטלי. נמרוד סונדרס
10 עגבניות בשבוע ואתם מסודרים/נמרוד סונדרס

מילדות מלמדים אותנו שנשים אוכלות סלט וגברים אוכלים בשר. המחקר החדש שנערך בשיתוף פעולה של אוניברסיטת קיימברידג', אוקספורד ובריסטול שבאנגליה, מראה כי דווקא גברים הם אלה שצריכים לאכול ירקות. ולא סתם, אלא עגבניות. מחקר שבדק 14 אלף גברים בגילאי 50-69 הגיע למסקנה שעשר עגבניות בשבוע מורידות בחמישית את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית, ששיעורי התחלואה שלו נמצאים בעליה בעשור האחרון.

עוד בנושא:
אנשים שאוכלים פירות מאושרים יותר
תזונה צמחונית מפחיתה את הסיכוי לסרטן
תזונה טבעית משפרת פוריות

נשמע קשה? האמת שממש לא. גם רוטב הפיצה והפסטה שלכם יספיקו, מפני שגם בהם יש את המרכיב החשוב ביותר: לייקופן- פיגמנט - חומר נוגד חימצון שמצוי בעגבניה ונותן לה את הצבע שלה. בשנים האחרונות עוד ועוד מחקרים הוכיחו שהצריכה שלו מורידה את הסיכוי לחלות במחלות לב וסוגים שונים של סרטן, ביניהם סרטן הערמונית, ככל הנראה בגלל שהוא נוטה להצטבר באברים מסוימים בגוף. מי שיחליט לאמץ את ההמלצה של המחקר ואף יגדיל לעשות ויוסיף פירות וירקות לתפריט שלו, יצמצם את הסיכוי שלו לחלות בסרטן לכרבע לעומת אנשים שלא אוכלים ירקות ופירות בכלל, או כאלה שאוכלים מעט מהם.

הגורמים למחלה: צבע עור, גנטיקה וגיל

סרטן הערמונית מאוד שכיח בקרב גברים, אך אם הוא מתגלה מוקדם, סיכויי ההחלמה ממנו גבוהים יחסית. "התזונה המערבית היא ככל הנראה הגורם להתרבות המקרים של סרטן הערמונית", מסבירה ונסה אר מאוניברסיטת בריסטול, "בעולם השלישי אנחנו לא רואים הרבה מקרים של סרטן הערמונית כמו במערב". למרות שעגבניות נמצאות ברבים מהמזונות שאנו אוכלים, ממליצים החוקרים לא להסתמך על תחליפים עתירי מלח, אלא לאכול הרבה פירות וירקות בשילוב עם שמירה על פעילות גופנית ומשקל גוף תקין.

תוצאות המחקר אומנם הראו קשר חזק בין אכילת עגבניות להורדת הסיכון לחלות בסרטן הערמונית, אך רופאים וחוקרים רבים מודים כי צריך לקחת את התוצאות בערבון מוגבל. "קשה מאוד למדוד השפעה של פרי מסוים או ירק, או בעצם כל מזון אחר, על סרטן הערמונית", הודה ד"ר איאן פריים, ראש המחקר לסרטן הערמונית באנגליה. "קיימים גורמים שהוכחו מדעית שמעלים את הסיכוי למחלה כמו גיל, צבע עור שחור וגנטיקה. אלו הדברים שגברים צריכים לדעת, והדרך היחידה להפחית את המספרים של החולים ואת אלו שמתים מהמחלה הוא רק על ידי גילוי מוקדם אצל הרופא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully